Teambus Aqua Blue Sport uitgebrand

donderdag 31 augustus 2017 om 09:37
Teambus Aqua Blue Sport uitgebrand

Aqua Blue Sport is in de Vuelta a España afgelopen nacht het slachtoffer geworden van brandstichting. De Ierse formatie laat op Twitter weten dat de teambus daarbij is uitgebrand.

Het team meldt dat er inmiddels een verdachte door de politie is opgepakt. Er is niemand gewond geraakt. Voor de ploeg zijn met Peter Koning en Michel Kreder momenteel twee Nederlanders actief in de Vuelta.

Update 11:20
De ploeg gaat vandaag gewoon van start

Dit artikel delen:

23 Reacties

Wheely 31 augustus 2017 om 09:42

Wat erg!

Cadellie 31 augustus 2017 om 09:44

Tering! Dat wil je ook niet meemaken in een rittenkoers, nou ja eigenlijk nooit.

Voorgeborchte 31 augustus 2017 om 09:45

Damn, hopelijk kunnen ze alsnog door in deze Vuelta. Kan mij inbeelden dat als daar de schoenen ofzo lagen dat het wel eens een logistiek probleem kan zijn…

Cyclinglover 31 augustus 2017 om 09:48

@voorgeborchte normaal gezien ook de helmen e.d. …, hopelijk hebben ze alsnog een andere truck waar al het benodigde materiaal in zit

Sephiroth 31 augustus 2017 om 09:48

wow. wtf, en wat een naaistreek. Ik hoop dat ze nog door kunnen.

Fernandi 31 augustus 2017 om 09:49

Echt kansloos dit.

Prima Facie 31 augustus 2017 om 09:50

Het lijkt me dat andere ploegen kunnen bijspringen met eenvoudig materiaal en dergelijke. Zou mooi zijn als de andere ploegen solidariteit tonen

Arema Pro Cycling Team 31 augustus 2017 om 09:59

Benieuwd of het doelgericht was of willekeur?

barcasportz 31 augustus 2017 om 10:04

edit WF: geen onzin svp. Aqua Blue stopt niet

jorryt 31 augustus 2017 om 10:08

Wat een naaistreek! Hopelijk helpen de andere ploegen wat.

Vlinder 31 augustus 2017 om 10:13

Wat vreselijk! Las ergens dat er meer auto’s zijn aangestoken, dus waarschijnlijk een pyromaan. Movistar en FDJ hebben hulp aangeboden. Hopelijk helpen andere ploegen ook. Samen moet het lukken!

Romāns Vainšteins 31 augustus 2017 om 10:17

Finishen ze dan niet automatisch met 3:00 aan de koersbroek ?

JaBo 31 augustus 2017 om 10:25

Sky gaat helpen en gunt Peter Koning vandaag de overwinning.

xistnc 31 augustus 2017 om 10:25

Heftig. Goed dat er iemand gepakt is.

Dimension Data zou toch ook een handje moeten kunnen toesteken, nu ze hun luxe MAN bus nog maar voor de helft van de oorspronkelijke ploeg nodig hebben.

Karsten 31 augustus 2017 om 10:49

Afschuwelijk. Verdienen ze niet – verdient niemand trouwens. Hopen dat er een fatsoenlijke oplossing wordt gevonden.

ikbenprocycling 31 augustus 2017 om 11:21

Wat lopen er toch ongelofelijk veel zieke geesten rond, die erop uit zijn gezonde geesten te deprimeren…

Scotty 31 augustus 2017 om 11:26

Ja klote. Maar wel op te lossen. Niet overdrijven mensen, er is niemand gewond geraakt, alleen een bus uitgefikt.

Maenhout 31 augustus 2017 om 11:42

@Scotty – 31 augustus 2017 om 11:26 Precies, en het materiaal zit in de vrachtwagen, de kleding hebben de renners zelf, en ik neem aan dat de organisatie en andere ploegen zullen helpen de renners na de aankomst op te vangen. ’t Is rot, maar er zijn veel ergere dingen (denk eens aan de beroerde hotelbedden in de Tour vroeger…)

ah-ja 31 augustus 2017 om 11:47

Maffia toestanden

Romāns Vainšteins 31 augustus 2017 om 11:50

Die bus was gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment.

MatthiasVDH 31 augustus 2017 om 12:49

Vaughters probeert de fusie te forceren. “Hé jongens, hebben jullie al een bus voor volgend jaar?”

Leenszoon 31 augustus 2017 om 13:53

Toegegeven: de prestaties hielden niet over – maar dìt?

Covadonga 31 augustus 2017 om 21:33

Walgelijke daad. Steek de auto’s van de daders ook maar in de fik.

Headlines

Materiaalzone

Populair