‘Team Ineos overweegt naamswijziging tijdens Tour’

woensdag 17 juni 2020 om 19:27
‘Team Ineos overweegt naamswijziging tijdens Tour’

Egan Bernal in zijn gele trui tijdens de Tour de France 2019 - foto: Cor Vos

Gaat Team Ineos eind augustus onder de naam Grenadier van start in de Tour de France? De ploeg van titelverdediger Egan Bernal zou dat namelijk overwegen om zo de nieuwe terreinauto van Ineos Automotive, een dochteronderneming van de hoofdsponsor, in de markt te zetten.

Van Jim Ratcliffe, de hoogste baas van chemieconcern Ineos, is bekend dat hij een autoliefhebber is. Enkele maanden nadat de laatste klassieke Land Rover Defender werd geproduceerd, maakte de zakenman bekend dat hij de terreinauto wel in leven wilde houden. Drie jaar geleden zette hij als dochteronderneming Ineos Automotive op, dat een vervanger voor de klassieke Land Rover Defender ging ontwikkelen: de Grenadier.

Volgens het Italiaanse TuttobiciWeb vindt het hoofdkantoor van Ineos de Tour de France het ideale podium om haar nieuwe terreinauto onder de aandacht te brengen, voordat deze in 2021 op de markt komt. Het idee zou zijn om Bernal, Chris Froome, Geraint Thomas en hun ploeggenoten in de Franse drieweekse ronde van start te laten gaan in een nieuw shirt, in nieuwe kleuren en onder een nieuwe naam.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Romāns Vainšteins 17 juni 2020 om 20:30

Misschien nog een levensbedreigd dier en/of politiek afgevijld statement mbt genderneutrale minderheden op de mouwtjes er bij ?

jan jansen 17 juni 2020 om 20:46

Of de ploeg verdelen over drie teams voor de tour onafhankelijk van elkaar

Barry Batsbak 18 juni 2020 om 11:39

Ze reden toch al eens met een orca op het shirt? Dan zou ik nu gaan voor een onzijdige roetveeg Chtulhu pontificaal op het shirt. In het midden want niet links en niet rechts.

Cyclinglife 17 juni 2020 om 21:08

Hij heeft nog meer bedrijven en speeltjes. Waarom dan niet meteen elke wedstrijd een ander product of bedrijf promoten.

Kiuchi 17 juni 2020 om 21:11

Ik heb de auto gezien en ik zie er nou niet echt een geschikte volgauto in. Het wordt vooral een gedoe om fietsen er goed vanaf te halen met die hogere wegligging van de Grenadier

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2021-ineos-grenadier-first-prototype-caught-testing-disguise

Al Phila 17 juni 2020 om 22:27

Hoe dan ook zijn profwielrenners gewoon rijdende reclamezuilen. Ze moeten zorgen dat veel in beeld komen (liefst met overwinningen, maar een lange ontsnapping is ook goed) en zorgen voor persoonlijke uitstraling. De meesten rijden voor een minimum loon (al lijkt het eerder op een 0-urencotract) en kunnen hun baan/inkomsten zo verliezen ondanks dat er bankgaranties zijn gegeven.

Er zal echt wat moeten veranderen aan de manier van de financiering van het wielrennen. Het blijft immers de mooiste sport ter wereld.

B@nesto 18 juni 2020 om 07:26

Beat Cycling club is een goed voorbeeld dat het ook anders kan qua financiën. Maak mensen lid van je organisatie; deel kennis via social media, organiseer evenementen om dit te versterken, meer mensen in je tenue (goed voor
Sponsors) etc

Romāns Vainšteins 18 juni 2020 om 07:34

Ik snap er anders nog steeds niks van dat beat.

Snap ook totaal niet wat er nou per se mis is met rijdende reclamezuilen, wat is er nou mooier dan 12 langs elkaar heenschreeuwende teksten en logo’s er op. Het liefst met zeer veel producten die geen moer met fietsen te maken hebben.

Verweggistan 18 juni 2020 om 07:50

Beat leunt ook gewoon op een rijke zakenman. En probeert daarnaast wat binnen te halen met leden.

Spurter 18 juni 2020 om 12:26

Beat is niet echt te vergelijken met INEOS.

Zie niet in hoe je op de Beat-manier, zonder extern geld, genoeg geld kunt binnen halen voor een ploeg die een grote ronde kan winnen.

Wielerploegen zijn nu eenmaal erg afhankelijk van sponsors, bij gebrek aan transfersommen, toeschouwers die betalen, etc.

SnellePelle 18 juni 2020 om 13:09

Beat heeft ook jaarlijks veel televisietijd op hun conto. :-)

Koersmaniak 17 juni 2020 om 22:56

Ik begrijp de moraal van die ploeg niet: eerst Team Sky – Ocean Rescue en nu reclame voor een terreinwagen..

vanSpringel 18 juni 2020 om 00:49

Ja want terreinwagens zijn onontbeelijk op de gevaarlijke Europese wegen. Moet niet gekker worden.

B@nesto 18 juni 2020 om 07:23

Wie betaalt bepaalt, snap Jimmy wel dat als hij toch een marketingtool heeft deze wil inzetten hiervoor. Ik ben wel nieuwsgierig wat het effect zal zijn op verkoopaantallen.

Verweggistan 18 juni 2020 om 07:52

Maar die auto is verder niks bijzonders? Niet geheel van plastic of elektrisch of waterstof ofzo? Gewoon een Landrover met een andere naam?

Chris 18 juni 2020 om 08:09

Persoonlijk vind ik dit wel een slimme manier van marketing en wellicht een kans voor het wielrennen voor nieuwe sponsors.
Alleen als alle ploegen gedurende het jaar van naam veranderen wordt het erg verwarrend. Maar in kleine details producten promoten kan een kans zijn voor een nieuwe sponsor structuur.
Wellicht een tijdelijke extra sponsor tijdens de grote rondes als sub sponsor voor wat extra inkomsten.

AdZ 18 juni 2020 om 08:40

Die Grenadier is toch wel een milieu vriendelijke cq electrische auto?

Nu nog mega reclame maken voor een vervuilende plofkar is zó 2018!

chasse patat 18 juni 2020 om 12:30

Lijkt mij meer iets voor het veldrijden.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair