Tadej Pogacar verlengt contract bij UAE Emirates tot 2026

dinsdag 2 maart 2021 om 10:18
Tadej Pogacar verlengt contract bij UAE Emirates tot 2026

foto: Cor Vos

Tadej Pogačar zal nog heel wat jaren voor UAE Emirates koersen. De Sloveense klimmer heeft zijn contract namelijk verlengd tot 2026. De regerend Tourwinnaar maakte begin 2019 zijn profdebuut voor de ploeg uit de Verenigde Arabische Emiraten.

De nog altijd maar 22-jarige Pogačar voelt zich thuis bij UAE Emirates, zo laat hij weten in een persbericht. “De renners, stafleden en mensen binnen het management hebben een speciale connectie en het is een goede omgeving om deel van uit te maken. De ploeg heeft erg veel vertrouwen in me en daar ben ik ook dankbaar voor. Ik hoop dat we de komende jaren nog veel successen kunnen boeken.”

‘Project Pogačar’
Ook teambaas Mauro Gianetti is in zijn nopjes, nu goudhaantje Pogačar heeft bijgetekend tot minstens 2026. “Hij gelooft erg in ons project en wij geloven in zijn kwaliteiten. Dit is nu al de derde keer dat we zijn contract verlengen. Het laat alleen maar zien dat hij enorm betrokken is en gelooft in ons project. We zijn bezig om een echte groep te creëren met een unieke atmosfeer.”

De Sloveen won in zijn eerste jaar voor UAE Emirates al meteen enkele meerdaagse wielerwedstrijden, gevolgd door een derde plek in de Vuelta a España. Vorig jaar maakte hij zijn debuut in de Tour de France en bleek hij ook meteen de beste in het eindklassement, goed voor de eerste Sloveense Tourzege in de geschiedenis. Pogačar begon uitstekend aan het nieuwe seizoen met eindwinst in de UAE Tour.

Dit artikel delen:

23 Reacties

Murcia 2 maart 2021 om 10:25

De Sjeiks zijn goed bezig, Sir Dave en Ratcliffe hebben nu tegenspelers die het serieus menen en strategisch aanpakken. Een toekomst voor de ploeg tot 2026 is ongekend.

CechRepublic 2 maart 2021 om 11:09

Een toekomst voor de ploeg met Gianetti erbij is ook ongekend.

Dikke Vrouw 2 maart 2021 om 10:32

De rest van de ploeg rijdt wel rond als een natte dweil

lander luypaert 2 maart 2021 om 11:59

Klopt! Alleen Trentin, Bjerg en Polanc zijn op niveau.

lo squalo dello Stretto 2 maart 2021 om 13:38

Werd toch voldoende ondersteund in de UAE tour? Trentin was ook in orde in het openingsweekend en zonder pech stond Kristoff minstens op het podium in de Omloop.

Monsieur vdS 2 maart 2021 om 10:38

Die loopt binnen. Hoeveel zou hij per jaar verdienen? 5 miljoen euro?

Murcia 2 maart 2021 om 10:54

Ik denk minder, mijn gok is rond de 3 miljoen wat hem plaatst naast de Sky kopmannen maar de crux is natuurlijk dat hij de zekerheid heeft voor vijf jaar. Zijn contract liep nog door tot 24, wordt nu aangepast en dat betekend een totaal bedrag wat hoger is dan de driejarige contracten waar de concurrerende ploegen mee werken.

Peetvader 2 maart 2021 om 10:45

Dat moet toch bijna het duurste contract ooit zijn in het wielrennen.

Zo’n jonge tourwinnaar (tweede jongste ooit) die constant presteert en geweldig all-round is voor 5 jaar vastleggen, dat moet geld kosten.

Etika 2 maart 2021 om 10:53

Ik zie dat geldtelmachientje al voor me …
Maar wat zijn de dollars in 2026 nog waard ? Het lijkt me de dag van vandaag verstandig om als grootverdiener een deel van je loon te laten uitbetalen in bitcoin.

Dikke Vrouw 2 maart 2021 om 11:08

Etika laat je niet vangen…

Etika 2 maart 2021 om 11:15

Aan fiatgeld ? Ja, ik weet het.

Panache 2 maart 2021 om 12:15

Etika: 1Dollar blijft 1 Dollar waard. 1 Euro blijft 1 Euro waard. 1 Bitcoin blijft 1 Bitcoin waard. Het wordt pas anders wanneer je waarde relatief gaan zien t.o.v. andere munten/grondstoffen. Wanneer je jouw salaris, opslag geld en schulden in dezelfde valuta hebt (bijv. Euro's) dan leidt een hoge inflatie ook tot sanering van je schulden. Bouw je echter in de ene valuta (bijv. Bitcoins) je pensioen op, maar heb je in de andere valuta (Euro's) je salaris en schulden staan, dan loop je automatisch tegen risico's aan. Momenteel is dat risico in je voordeel omdat het vertrouwen in Bitcoins nog groeit, op het moment dat het topt en de Bitcoin gebruikers vanwege een dalende trend massaal van hun bits en bytes af willen dan houd je er als late uitstapper vrijwel niets meer aan over. Speculeren op waardestijging is een leuke hobby, maar de geschiedenis zit vol voorbeelden van mensen die de realiteit uit het oog verloren en plaats konden nemen in de bezemwagen van de maatschappij.

Etika 2 maart 2021 om 12:48

Akkoord dat de overheidsschulden draaglijker worden bij inflatie. Maar ik heb geen schulden en mijn spaargeld zie ik op termijn verdampen als ze euro’s als gek blijven bijdrukken. Door wie of wat worden die euro’s gedekt ? Voor mij is bitcoin de ideale beschermer van mijn kleine kapitaal door het beperkte aanbod en de decentralisatie. Maar ja, nieuwe technologie brengt altijd sceptici met zich mee.

zwaenie 2 maart 2021 om 10:48

Hopelijk voor de sjeiks blijft hij presteren en hopelijk voor hem blijft hij tevreden bij die ploeg, want 5 jaar is toch wel heel lang

Jasper11 2 maart 2021 om 10:57

Voor mij komt het ook vooral over als een statement van lekker puh, wij durven het aan met zo’n jongen, zijn transparant, geloven in hem. Hier, heb je een dik 5 jaar contract. Zeker na het verhaal ook van Hirschi onlangs.

Gala 2 maart 2021 om 11:23

Ik zou wel eens willen weten wat er in het projectplan van UAE staat. Pogacar gelooft er in elk geval in – dixit Gianetti.

VespavanBern 2 maart 2021 om 11:27

Allemachtig wat lang, voor mij eigenlijk niet te begrijpen…… waarom zou ook maar iemand hier baat bij hebben?

Murcia 2 maart 2021 om 11:38

Hij is 22 en heeft al de Tour gewonnen, aan het eind van dit contract is hij nog steeds maar 26/27 dus kun je wel uittekenen dat er nog meer moois zit aan te komen. Natuurlijk is er een risico dat hij minder zou kunnen worden maar door de renner zekerheid te geven voor de lange termijn geef je dat ook aan de totale ploeg. Verder weer een signaal aan INEOS dat ze de strijd willen aangaan.

rahimns 2 maart 2021 om 11:32

Allereerst had hij al een contract tot en met 2024 en is die nog eens uitgebreid met volgens mij maar 1 jaar als ik het persbericht goed vertaal. Er staat tot 2026 en niet tot en met. Maar dat moet iemand nog maar eens goed uitzoeken.

Turtlehead 2 maart 2021 om 15:04

Ah, het is gewoon een tussentijdse verbetering (met een iets langere looptijd). Dat is wel logisch voor een Tour-winnaar.
Dealtje met de zaakwaarnemer dus en lekker meer salaris dan onder het oude contract.

Wheely 2 maart 2021 om 11:58

Heftig. Dachten ze bij Talpa een slag te hebben geslagen met Britt komen de sjeiks hiermee aanzetten.

lo squalo dello Stretto 2 maart 2021 om 13:39

Mooie zaak voor het wielrennen. Langdurige sponsor en een topper die niet opgekocht wordt door Ineos.

Sven.99 3 maart 2021 om 01:00

Ik vind het wel mooi als kopmannen lang bij 1 ploeg blijven. Zeker voor de herkenbaarheid en continuiteit.

Headlines

Materiaalzone

Populair