Tadej Pogacar: “Ik had een crisismoment toen Van der Poel aanviel”

zaterdag 6 maart 2021 om 17:39
Tadej Pogacar: “Ik had een crisismoment toen Van der Poel aanviel”

foto: Cor Vos (archief)

Toen Mathieu van der Poel aanviel op Le Tolfe, stonden de benen van Tourwinnaar Tadej Pogačar in brand. Met moeite kon de Sloveen vervolgens aanhaken bij het groepje dat uiteindelijk streed om de vierde plaats. Pogačar werd zevende.

“Het was een goede dag voor ons”, blikt de Sloveen terug. “We hebben een goede wedstrijd gereden met het team. Ik kwam uiteindelijk zelfs in de kopgroep terecht. Maar toen Van der Poel aanviel, had ik een crisismoment. Ik kwam bijna niet meer boven.”

“Uiteindelijk reden we voor de vierde plaats, want de kopgroep konden we niet meer terughalen. In de slotkilometer deed ik nog mijn best, maar ik was klaar. Ik denk dat ik tevreden moet zijn met de zevende plaats”, eindigt hij.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Luc La 6 maart 2021 om 18:00

Met een goede verkenning zoals zijn TT in de tour had hij hier vlot gewonnen

S'mon 6 maart 2021 om 18:05

Een beetje realistische blijven.

Wheely 6 maart 2021 om 19:35

Reed hier een paar maanden geleden nog in aanloop naar de Tour dus ik denk dat hij de weg nog wel kende, al leek het daar soms niet op.

Dikke Vrouw 6 maart 2021 om 21:01

Luc deze keer had hij duidelijk niks op

Sven.99 6 maart 2021 om 18:10

Reed erg sterk, niet gek dat hij de voorste 3 niet kon volgen. Mooi dat een tourwinnaar zich ook zo in het eendagswerk laat zien.

nickdt 6 maart 2021 om 18:21

Reed sterk. Behoudens een halve kopbeurt deed ie niks.

lander luypaert 6 maart 2021 om 18:35

Halve kopbeurt vind ik enorm overdreven. Hij en Gogl deden het minste maar om nu te zegge een halve kopbeurt…

Aerosolo 6 maart 2021 om 19:02

@lander,
Mee eens.

Romāns Vainšteins 6 maart 2021 om 18:27

Rijdt hier natuurlijk buiten zijn comfort zone, zowel respect voor hem als ook Bernal dat ze hier met zoveel dadendrang aantreden. Ik hoop ze allebei weer in de ronde van Vlaanderen en Luik terug te zien.

Limal 6 maart 2021 om 18:44

Inderdaad, ik kan niet wachten tot de beste klassieke renners en de beste ronderenners zich weer met elkaar meten!

platteprijs 6 maart 2021 om 18:54

Comfortzone, zijn die wegen in Slovenië dan zo goed …

HSV 6 maart 2021 om 18:59

RV +1, oftewel:eens!

Michelangelo 6 maart 2021 om 19:36

Begin het vaak met je eens te worden Romans….

Uiteindelijk staat een eendagswedstrijd op dit soort terrein ver af van het rijden van een grote ronde. Je ziet heel vaak dat toch de klassieke mannen de bovenhand hebben in deze koers. Dus gewoon knap dat hij er tussen rijdt.

Vraag me dan ook af of de opmerkingen over laf rijden misschien meer ingegeven zijn door de teleurstelling dat Wout niet meer kon terugkomen vooraan.

VerstandOpNul 6 maart 2021 om 19:45

Mee eens, heel tof dat Bernal en hij hier serieus meededen.. Zoiets zagen we Froome in zijn hoogtijdagen helaas nooit doen..

argon18 6 maart 2021 om 19:19

pog reed wel wat laf

Groetjesaandevoetjes 7 maart 2021 om 10:05

Kon waarschijnlijk ook niet heel veel beter

Japsie 6 maart 2021 om 19:54

Een genot om de twee vorige Tourwinnaars hier mee te zien bikkelen. Uitslag irrelevant. Het is mooi om te zien dat deze jonge gasten zich gooien in echte koersen. Behoudens Nibali en Valverde was dit toch een groot gemis de afgelopen decennia.

Kosmonaut 7 maart 2021 om 03:54

Dit dus. Onbegrijpelijk dat mensen zelfs nu nog zuur gaan zitten doen.
Prachtig om de Tour kleppers ook zo mee te zien strijden om de knikkers in het eendagswerk.

Bikeage 7 maart 2021 om 10:27

Vergeet Bardet niet die afgelopen jaren podium reed hier en in Luik. Vond ik ook mooi.

Headlines

Materiaalzone

Populair