Tadej Pogacar: “De UAE Tour is nog niet beslist”

dinsdag 25 februari 2020 om 18:15
Tadej Pogacar: “De UAE Tour is nog niet beslist”

foto: Cor Vos

Tadej Pogačar blijft strijdvaardig na de eerste bergrit in de UAE Tour. De Sloveense klimmer kwam als tweede boven op Jebel Hafeet, maar moest wel meer dan één minuut toegeven op Adam Yates. “We krijgen nog één bergrit en een mogelijke waaieretappe. De ronde is nog niet beslist”, aldus Pogačar.

De 21-jarige Pogačar begon na zijn eindzege in de Ronde van Valencia als topfavoriet aan de UAE Tour, maar het was Adam Yates die op indrukwekkende wijze wegreed van zijn concurrenten op de ruim tien kilometer lange slotklim. De Sloveense kopman van UAE Emirates ging nog wel in de achtervolging, maar zag Yates alleen maar verder uitlopen.

Toch weigert Pogačar na de eerste krachtmeting bergop de handdoek te gooien. “Er zijn nog altijd vier etappes in deze UAE Tour en we hebben een sterke ploeg. We gaan zeker nog iets proberen. Het was vandaag echt enorm heet, maar ik reed een erg goede slotklim. Ik ben blij met mijn prestatie.”

Dit artikel delen:

27 Reacties

lander luypaert 25 februari 2020 om 18:45

” We hebben een sterke ploeg” Ik vond zijn ploeg net tegenvallen. Het leek alsof Formolo en Ulissi meer bezig waren met hun eigen rit en klassement i.P.V Pogacar te helpen. Verder zou het zeer indrukwekkend zijn mocht hij de UAE Tour toch nog weten te winnen. Al ben ik 99% zeker dat Yates hem binnen heeft.

WernerFranke 25 februari 2020 om 18:56

Onderschat nooit de wind in het Midden Oosten

Derierre de la course 25 februari 2020 om 22:00

En olie, geloofsovertuiging, vrouwenrechten, vrijheid van pers en meningsuiting.

skylimit 25 februari 2020 om 18:56

Ik heb een groot deel van de klim gezien, waarbij Pogacar de achtervolging op Yates inzette, maar niets dichterbij kwam integendeel zelfs. Yates reed sneller bergop dan iedereen erachter. Lijkt mij sterk dat het donderdag andersom zal zijn met een dermate groot verschil, en/of Pogacar eventueel Yates in een waaier etappe op achterstand kan rijden is ook nog maar te bezien.

chasse patat 25 februari 2020 om 19:09

Potjakar zoals Boogerd deze jongen pleegt te noemen. Pookatjar volgens de uitspraak sites. Het blijft leuk hoe iedere commentator halstarrig vasthoudt aan zijn eigen uitspraak.

boenk 25 februari 2020 om 21:32

Op YouTube is er een filmpje waarin hij zichzelf voorstelt en zijn naam zelf uitspreekt. De beste manier hoe ik het kan omschrijven is dat hij het een beetje "op zijn Italiaans" zegt. Poh-gà-tsjar.

https://youtu.be/YaDmEgrM3WQ

Romāns Vainšteins 25 februari 2020 om 19:16

Poo-gaa(zachte g)-tsar

Titaantje 25 februari 2020 om 20:00

“De Tsaar”, prachtige nieuwe bijnaam nu al

koos verrek 25 februari 2020 om 20:28

Tis geen Rus hoor..

Erik33 25 februari 2020 om 20:48

En ook geen tsaar.

boenk 25 februari 2020 om 21:36

Nee: https://youtu.be/YaDmEgrM3WQ

Samlambeej 25 februari 2020 om 21:44

https://www.youtube.com/watch?v=fw0dPMs2QHI

hoor ’t ‘m zelf zegge

Romāns Vainšteins 25 februari 2020 om 22:11

Ik twijfelde alleen over nog een klein j’tje tussen de t en s ja, normaal zou ik dan een accentje op de c verwachten maar kennelijk is die niet nodig.

Baik-Baik 25 februari 2020 om 22:12

Was het niet al “De Komeet uit Komenda”?

Baik-Baik 25 februari 2020 om 22:10

Mooi dat hij strijdvaardig blijft. Hij zat er alleen tijdens de Vuelta waaier etappe ook niet bij dus de vraag is hoeveel verder hij nu al is. Anders is het misschien een idee om op de bagagedrager van Bystrom plaats te nemen.

bonimenier 25 februari 2020 om 22:24

Ik ben zeer bezorgd dat ze deze jongen op jonge leeftijd al gaan opbranden.
Hij komt mij ook wat arrogant over, maar als je er iets over durft zeggen, komen zijn fanboys hem meteen verdedigen… smh

lander luypaert 25 februari 2020 om 22:29

Pogacar arrogant? lol

Kelder is de Man 25 februari 2020 om 22:46

Hoezo lol.. Vind ik ook. Geeft niks.. Moet hij zelf weten, maar symphatiek.. nee.

lander luypaert 25 februari 2020 om 23:23

Wat is er dan arrogant aan hem?

tvm 26 februari 2020 om 07:51

@ lander en Kelder,
Jullie ontgaat de ironie in zijn geheel? (Remco Evenepoel)

Romāns Vainšteins 26 februari 2020 om 07:53

@tvm

Is Evenepoel arrogant? Hoezo?

Panache 26 februari 2020 om 08:38

Tussen arrogant zijn, en arrogant bevonden worden, kan een gapend gat liggen (beide kanten op).

Marik 26 februari 2020 om 09:29

Arrogant is toch volledig subjectief? Wat de 1 arrogant vindt, vindt de ander weer overtuigend, of blakend van het zelfvertrouwen. Die discussie wordt wel lastig.

Peter Lippens 26 februari 2020 om 13:00

helemaal niet arrogant maar zelfbewust en ambitieus en jong zijnde ook veel aanwezig op de sociale media, op dat punt helemaal vergelijkbaar met NN en eigenlijk niet alleen op dat punt

Bazzz 25 februari 2020 om 23:31

Haha iemand die hem de bijnaam 'tsaar' geeft en dit zelf een prachtige bijnaam vindt. Geen gebrek aan ego lijkt me, pfff…

Marik 26 februari 2020 om 10:01

Mag toch? Ik vind het ook een mooie bijnaam hoor.

Kevin Lowagie 26 februari 2020 om 10:19

Het is een belangrijke wedstrijd voor dit team, dat zijn hoofdzetel heeft in de Emiraten. Logisch dat hij verklaart dat zijn team de strijdbijl nog niet wil begraven met nog vier etappes te gaan.