Taaramäe over aanrijding: “Fiets was in zes stukken gebroken”

zaterdag 27 augustus 2016 om 11:04
Taaramäe over aanrijding: “Fiets was in zes stukken gebroken”

Foto: Katusha

De Ronde van Spanje is voor Rein Taaramäe op zijn zachtst gezegd niet verlopen zoals gehoopt. De Est kampte al enkele dagen met maagproblemen en werd vrijdag tot overmaat van ramp aangereden door een ploegleiderswagen. “Ik was erg aan het afzien”, vertelt Taaramäe op de Facebook-pagina van Katusha. “Ik reed in mijn eentje achter het peloton en op een gegeven moment vloog ik plots door de lucht.”

De Est landde vervolgens in de dranghakken. “Toen realiseerde ik me dat een auto op mij was geklapt. Ik was erg geschokt, maar ik had geluk dat ik niets had gebroken.” Dat gold echter niet voor zijn fiets. “Die was waarschijnlijk in zes stukken gebroken. De fiets is nu helemaal kapot.”

De bewuste ploegleiderswagen hoorde bij Cofidis. De bestuurder gaf zijn fout toe en heeft zijn excuses aangeboden. “Toen ik hem voor het eerst zag, was ik echt woest”, aldus Taaramäe. “Maar hij zegt erg veel spijt te hebben. Tja, wat kan hij nog meer doen?”

Dit artikel delen:

13 Reacties

Prima Facie 27 augustus 2016 om 11:09

Voordeel is wel dat die fiets veel energie heeft geabsorbeerd. Of zou die auto over de fiets heengereden zijn?

Belkinrabo 27 augustus 2016 om 11:11

ze oude ploeg toch

123poetertjes 27 augustus 2016 om 11:12

Altijd leuk om onverwacht een oud-collega tegen het lijf te rijden.

Kingstown 27 augustus 2016 om 11:18

Ik wacht vol spaning op de poll of dit de schuld is van de Vuelta organisatie!

Jowinho 27 augustus 2016 om 11:33

Er was iemand niet blij wanneer Taaramae Cofidis verlaten heeft.

aeroventiel 27 augustus 2016 om 11:49

Laten we vooral blij zijn dat taaramäe niet in 6 stukken ligt.
Deze jongen heeft toch ook nog niet zo hele fijne carriere

Baukema Tomoulin 27 augustus 2016 om 11:51

Wel jammer. Ik heb altijd een zwak voor Rein gehad

vanSpringel 27 augustus 2016 om 12:38

Ik tel veel meer stukken.

assen 27 augustus 2016 om 13:11

Pfew, gelukkig nog goed afgelopen!

jan jansen 27 augustus 2016 om 13:31

De chauffeur had erg veel spijt.
Is daar de kous mee af? Op naar het volgende incident.

pirazzi 27 augustus 2016 om 13:56

Zadel afgebroken, beide wielen, de ketting, het frame op meerdere plaatsen, minstens 6 stukken inderdaad.

Pieter Peet 27 augustus 2016 om 15:58

Zeer gelukkig afgelopen met veel schade voor de fiets en weinig voor de renner. Het is natuurlijk wachten tot het een keer andersom is en er een renner blijvend invalide of nog erger gewond raakt..

Ik ben trouwens benieuwd of dit nog onderzocht wordt door de Spaanse politie. Je moet toch wel heel erg onoplettend zijn om als bestuurder zomaar een fietser van achteren aan te rijden.
Probleem is natuurlijk ook dat die ploegleiders met allerlei andere zaken bezig zijn dan autorijden. Telkens maar bezig met de koers in de gaten te houden en de communicatie met de renners. Wellicht dat we in de toekomst nog eens ‘neutrale’ bestuurders krijgen en de ploegleiders het maar vanaf de achterbank moeten regelen.

Coldeportes 27 augustus 2016 om 23:43

“De fiets is nu helemaal kapot.”

Niks wat met een beetje duct-tape niet opgelost kan worden ;)

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair