De Ronde van Spanje is voor Rein Taaramäe op zijn zachtst gezegd niet verlopen zoals gehoopt. De Est kampte al enkele dagen met maagproblemen en werd vrijdag tot overmaat van ramp aangereden door een ploegleiderswagen. “Ik was erg aan het afzien”, vertelt Taaramäe op de Facebook-pagina van Katusha. “Ik reed in mijn eentje achter het peloton en op een gegeven moment vloog ik plots door de lucht.”

De bewuste ploegleiderswagen hoorde bij Cofidis. De bestuurder gaf zijn fout toe en heeft zijn excuses aangeboden. “Toen ik hem voor het eerst zag, was ik echt woest”, aldus Taaramäe. “Maar hij zegt erg veel spijt te hebben. Tja, wat kan hij nog meer doen?”
And more of what is left. #LV2016 @ReinTaarame pic.twitter.com/SRMtA0hh6Q
— Team KATUSHA (@katushacycling) 26 augustus 2016
13 Reacties
Voordeel is wel dat die fiets veel energie heeft geabsorbeerd. Of zou die auto over de fiets heengereden zijn?
ze oude ploeg toch
Altijd leuk om onverwacht een oud-collega tegen het lijf te rijden.
Ik wacht vol spaning op de poll of dit de schuld is van de Vuelta organisatie!
Er was iemand niet blij wanneer Taaramae Cofidis verlaten heeft.
Laten we vooral blij zijn dat taaramäe niet in 6 stukken ligt.
Deze jongen heeft toch ook nog niet zo hele fijne carriere
Wel jammer. Ik heb altijd een zwak voor Rein gehad
Ik tel veel meer stukken.
Pfew, gelukkig nog goed afgelopen!
De chauffeur had erg veel spijt.
Is daar de kous mee af? Op naar het volgende incident.
Zadel afgebroken, beide wielen, de ketting, het frame op meerdere plaatsen, minstens 6 stukken inderdaad.
Zeer gelukkig afgelopen met veel schade voor de fiets en weinig voor de renner. Het is natuurlijk wachten tot het een keer andersom is en er een renner blijvend invalide of nog erger gewond raakt..
Ik ben trouwens benieuwd of dit nog onderzocht wordt door de Spaanse politie. Je moet toch wel heel erg onoplettend zijn om als bestuurder zomaar een fietser van achteren aan te rijden.
Probleem is natuurlijk ook dat die ploegleiders met allerlei andere zaken bezig zijn dan autorijden. Telkens maar bezig met de koers in de gaten te houden en de communicatie met de renners. Wellicht dat we in de toekomst nog eens ‘neutrale’ bestuurders krijgen en de ploegleiders het maar vanaf de achterbank moeten regelen.
“De fiets is nu helemaal kapot.”
Niks wat met een beetje duct-tape niet opgelost kan worden