Sylvie Swinkels breekt sleutelbeen bij zware val

maandag 22 maart 2021 om 11:24
Sylvie Swinkels breekt sleutelbeen bij zware val

foto: Cor Vos

Voor Sylvie Swinkels was Omloop van de Westhoek een wedstrijd om snel te vergeten. De jonge renster van Parkhotel Valkenburg kwam onderweg hard ten val en liep daarbij een hoofdwond en een sleutelbeenbreuk op.

“De wielersport heeft twee verschillende kanten: een waar alles perfect gaat en een die behoorlijk waardeloos aanvoelt. Die tweede was in de afgelopen periode voor mij”, schrijft Swinkels op haar social media. “In december kreeg ik corona, waar ik nog altijd de gevolgen van ondervind. En gisteren reed ik vooraan en deed ik goed werk, maar kwam ik zwaar ten val.”

Bij die val brak de 20-jarige Nederlandse een sleutelbeen. Ook werden haar verwondingen aan haar hoofd met tien steekjes gehecht. “Op dit moment gaat het goed. Gelukkig heeft mijn helm mijn hoofd zoveel mogelijk gered.” Haar ploeggenote Amber van der Hulst reed in Ichtegem naar de vierde plaats. De overwinning was voor Christine Majerus.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Poeksel 22 maart 2021 om 11:30

Goeie foto om het nut van een helm te tonen.

Het Rode Rugnummer 22 maart 2021 om 11:34

Inderdaad ja. Nog opvallend veel fietstoeristjes die zonder helm gaaf lopen te doen. Wat een sukkels…

Guushovd 22 maart 2021 om 11:55

Zoveel helmlozen zie je gelukkig niet meer. Onder bejaarden op elektrische fietsen daarentegen…..

Barry Batsbak 22 maart 2021 om 13:37

Ik zeg altijd maar; als je geen hersens hebt hoef je ze blijkbaar ook niet te beschermen.

Martijn Arensman 22 maart 2021 om 12:00

Ai, wat een pech voor haar.
Onlangs al dat rot bericht in relatie tot haar corona besmetting, en uit haar jeugd staat mij ook het een en ander bij.

Stephen 22 maart 2021 om 15:05

Als je in je eentje fietst als fietstoerist, is een helm niet nodig (en ook niet verplicht).
In een koers is het een heel ander verhaal.

Sassenees 22 maart 2021 om 17:49

Ja, want als je alleen fietst kun je niet vallen of aangereden worden. Zucht.

Stephen 24 maart 2021 om 07:38

De kans daarop is als fietstoerist uitermate klein. Daarom is een helm dragen op een fiets niet verplicht. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat mensen anderen daarop aanspreken. Als je iemand aanspreekt op wat wél verboden is, krijg je vaak al de wind van voren. Dus stop ermee: mensen mogen zelf bepalen of ze een helm dragen op een fiets.

Lalsacien 24 maart 2021 om 08:02

Je mag zelf bepalen of je een helm draagt maar ik mag ook zelf bepalen of ik jou daarop aanspreek.

Stephen 25 maart 2021 om 07:58

@Lalsacien Maar waarom zou je mij daarop wíllen aanspreken?

Headlines

Materiaalzone

Populair