Steven Kruijswijk slaat WK Wielrennen over

zaterdag 12 september 2020 om 20:08
Steven Kruijswijk slaat WK Wielrennen over

Steven Kruijswijk - foto: Cor Vos

Steven Kruijswijk zal dit jaar niet actief zijn op het wereldkampioenschap wielrennen. Dat vertelt de renner van Team Jumbo-Visma aan de NOS. De 33-jarige Brabander richt zich volledig op de Giro d’Italia.

Kruijswijk moest dit jaar de Tour missen na een val in het Critérium du Dauphiné. Momenteel is hij op trainingskamp in het Franse Tignes. “Ik ben weer volop in training. De blessure aan de schouder is aan het verbeteren. Nog niet honderd procent zoals het moet zijn, maar het gaat de goede kant op.”

De Giro d’Italia – die begint op 3 oktober – is zijn nieuwe doel. “De afgelopen weken is de volledige focus naar Italië gegaan. Daar wil ik zo goed mogelijk aan de start staan”, geeft hij aan.

Het WK Wielrennen in Imola slaat Kruijswijk over. “Ik heb weinig koersritme nu”, geeft hij als verklaring. “Voor een dergelijke eendaagse wedstrijd is het belangrijk dat je honderd procent in orde bent. Het komt net iets te vroeg. En ik wil nu alles op de Giro zetten. Dat past nu niet in het plaatje.”

Hij volgt de Tour van een afstand. “De ontwikkelingen zijn gunstig. Primoz maakt een hele sterke indruk. De jongens om hem heen zijn altijd op de afspraak. Dat heeft hij nodig. So far so good.”

Hoewel Roglic er goed voorstaat, wil Kruijswijk titelverdediger Egan Bernal nog niet afschrijven. “Ik denk dat zijn kwaliteiten liggen in de langere beklimmingen. Ik sluit hem zeker nog niet uit. Er komt nog een hele lastige laatste week aan”, voorspelt hij.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Magician 12 september 2020 om 20:27

Lijkt me een verstandig besluit. In de Giro heeft hij alle kans op een mooi resultaat, op het WK niet en kan ook geen werk doen voor iemand die dat wel heeft na het wegvallen van Mollema.

0
GroenewegenDylan 12 september 2020 om 20:44

Gaat hij wel nog een koers rijden voordat de Giro begint?

0
Bruine Koersbroek 12 september 2020 om 20:55

“De ontwikkelingen zijn gunstig. Primoz maakt een hele sterke indruk. De jongens om hem heen zijn altijd op de afspraak. Dat heeft hij nodig. So far so good.”

Het enthousiasme spat er werkelijk van af he..

0
harryjohan71 13 september 2020 om 08:47

Hele normale reactie. De buit is niet binnen. Hij is positief over het team en had graag onderdeel van het succes willen zijn. Ook al had hij dan moeten knechten voor Roglic. Oftewel de teamgeest is goed bij JV en de huidige doelen van JV voor dit jaar zijn ook voor een ieder duidelijk.

0
Stacey Dijkstra 13 september 2020 om 09:00

Kruijswijk oogt op mij alsof hij toch niet echt blij is voor de ploeg of diep wil gaan voor de ploeg. Vuelta vorig jaar vroeg naar huis na een overkomelijke blessure en nu ook alleen met zichzelf bezig. Als hij af en toe eens wat won dan kon ik er begrip voor opbrengen, maar als volger die nooit wint heb ik daar aanmerkelijk meer moeite mee.

0
Stacey Dijkstra 13 september 2020 om 09:00

Kruijswijk oogt op mij alsof hij toch niet echt blij is voor de ploeg of diep wil gaan voor de ploeg. Vuelta vorig jaar vroeg naar huis na een overkomelijke blessure en nu ook alleen met zichzelf bezig. Als hij af en toe eens wat won dan kon ik er begrip voor opbrengen, maar als volger die nooit wint heb ik daar aanmerkelijk meer moeite mee.

0
xistnc 13 september 2020 om 09:14

Kruijswijk kan zich nog goed herinneren hoe Bram Tankink hem al op de schouders hees, terwijl er nog een lang weekend in de Giro gereden moest worden. Dat werd een héél lang weekend.

0
koos1 12 september 2020 om 20:55

Kruijswijk is ook geen renner voor de eendagskoersen. Hopen dat hij fit aan de Giro kan beginnen. Enige probleem voor de Giro zal zijn dat hij een relatief zwakke ploeg mee zal krijgen zonder echt heel veel steun in het (hoge) klimwerk.

0
rvb 12 september 2020 om 20:59

Het slakkentempo in de giro kan hij wel volgen.

0
Bruine Koersbroek 12 september 2020 om 21:31

Bij Steven komen de fans altijd op de eerste plaats he..

0
Lalsacien 12 september 2020 om 21:36

Waardevol comment…..

0
MeilinkJumbo 12 september 2020 om 21:42

Het valt tot nu toe prima uit dat hij niet mee is naar de Tour. Ik had hem namelijk echt niet zien knechten voor rogla

0
$kedel 12 september 2020 om 23:10

Een man naar m’n hart die Steven.
Slaat steevast dit soort kansloze missies over.

0
Baik-Baik 13 september 2020 om 00:06

Nederland gaat het moeilijk hebben om überhaupt iemand te vinden die wil starten.

Tolhoek dan maar als kopman?

0
stalle 13 september 2020 om 09:23

MVDP wint dit toch met de vingers in de neusgaten.

0
Etio 13 september 2020 om 09:33

Kelderman als kopman in het WK :)
Hij is wel in vorm en zag er zeer sterk uit in de derde etappe van de Tirreno die wel wat weg heeft van het parcours van het WK.

Zou Dumoulin kopman worden? Of Van der Poel?

0
skylimit 13 september 2020 om 09:54

Kruijswijk is alleen met zichzelf bezig, en onder het mom van geen koersritme slaat hij de WK over. Volgens mij zou de WK juist een wedstrijd kunnen zijn om hardheid en ritme op te doen, maar ja hij wil geen knecht zijn.
Denk niet dat hij veel kans maakt in de Giro als hij tot aan de Giro geen enkele wedstrijd rijdt.

0
Bruine Koersbroek 13 september 2020 om 10:08

edit wf: ontopic svp
voor verbeterpunten hebben wij een topic op ons forum

0
Arie den Blanken 13 september 2020 om 23:33

Geen WK voor Kruijswijk en Mollema vind ik een goede zaak. Nederlanders die om zo weinig mogelijk belasting te betalen in Monaco wonen benadelen daarmee onze samenleving. Die zouden dan ook moeten worden uitgesloten voor kampioenschappen en OS waar de deelnames deels door de overheid worden gesubsidieerd.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone