Starttijden proloog Ronde van Zwitserland 2015 bekend

vrijdag 12 juni 2015 om 18:05
Starttijden proloog Ronde van Zwitserland 2015 bekend

Marco Marcato zal zaterdag om 15.20 uur als eerste van start gaan in de proloog van de Ronde van Zwitserland en Kristijan Durasek zal het bal om 18.01 uur afsluiten. Dat blijkt uit de starttijden van de proloog, die op vrijdag bekend zijn gemaakt.

De Ronde van Zwitserland voert door Risch-Rotkreuz en is 5,1 kilometer lang. Lokale held Fabian Cancellara zal van de partij zijn, nu zijn bacteriële infectie zo goed als geweken lijkt te zijn. Hij zal het startpodium om 17.31 uur verlaten. Veertien minuten later is het de beurt aan Tom Dumoulin, eveneens een kanshebber op de eerste leiderstrui.

Starttijden Nederlanders en laatste tien vertrekkers
15.51 flag-nl Mike Teunissen (LottoNL-Jumbo)
16.10 flag-nl Bert-Jan Lindeman (LottoNL-Jumbo)
16.24 flag-nl Koen de Kort (Giant-Alpecin)
16.29 flag-nl Thom Leezer (LottoNL-Jumbo)
16.55 flag-nl Marco Minnaard (Wanty-Groupe Gobert)
17.07 flag-nl Laurens ten Dam (LottoNL-Jumbo)
17.45 flag-nl Tom Dumoulin (Giant-Alpecin)
17.49 flag-nl Robert Gesink (LottoNL-Jumbo)

17.43 flag-us Joe Dombrowski (Cannondale-Garmin)
17.45 flag-nl Tom Dumoulin (Giant-Alpecin)
17.47 flag-no Alexander Kristoff (Katusha)
17.49 flag-nl Robert Gesink (LottoNL-Jumbo)
17.51 flag-de Christian Knees (Sky)
17.53 flag-si Peter Sagan (Tinkoff-Saxo)
17.55 flag-ch Silvan Dillier (BMC)
17.57 flag-ch Martin Elmiger (IAM)
17.59 flag-be Jasper Stuyven (Trek)
18.01 flag-hr Kristijan Durasek (Lampre-Merida)

De volledige startlijst voor de proloog is te vinden op de website van de Tour de Suisse.

Dit artikel delen:

27 Reacties

Chasinque 12 juni 2015 om 18:11

Als Dumoulin deze tijdrit niet zou winnen, zou het teleurstellend zijn. Dat is gewoon een feit. Ik heb zeer veel vertouwen in Tom.

Daan° 12 juni 2015 om 18:13

@Chasingque, dit is een proloog, geen tijdrit.

Ik zie Sagan en Kwiatkowski hier als de grootste kanshebbers, ik ben benieuwd wat Cancellara en Dumoulin hier klaarspelen :).

Stelvio-fan 12 juni 2015 om 18:30

Daan, je bent jong, maar je hebt al veel wielerwijsheid :) volledig met je eens!

Sagan=hulk 12 juni 2015 om 18:39

Sagan wint dit met de vingers in de neus als hij is blijven doortrainen na Californië. Hij heeft zo veel talent.

pirazzi 12 juni 2015 om 18:44

In California kon Sagan eindwinnaar worden door o.a. goed te zijn in de tijdrit. Dat is nu niet aan de orde, top tien is wel mogelijk.

Look566 12 juni 2015 om 18:53

Ondanks dat het slechts 5km is.. misschien toch een kleine indicatie al voor Utrecht?
Staan een aantal namen aan de start die ook op de voorlopige lijst voor de tour staan.
Ben heel benieuwd naar:
– Brändle
– Cancellara
– Dumoulin
– Malori
– Kwiat
– Sagan
– Thomas

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar Elmiger. Sterk gereden in de kasseien-klassiekers en in de Ronde van België viel hij me ook al op. Kan hier denk ik ook wel top 10 rijden. Bijna een garantie dat hij in de tour in de aanval gaat, man wat gun ik die man nog eens een mooie zege!

Sagan=hulk 12 juni 2015 om 18:53

@pirazzi
Ik heb het over de proloog ;)
Algemeen klassement is top 3 zeker mogelijk als hij vol gaat bergop.

theking 12 juni 2015 om 18:55

Go Dumoulin!!!!!

Smuckinho 12 juni 2015 om 18:58

Het gaat morgen in Rotkreuz in de namiddag regenen, dus dat kan misschien wel een rol gaan spelen. In ieder geval, dat zeggen de weerberichten.

Ciclismo92 12 juni 2015 om 19:42

Leuk, al die speculaties, maar Kristoff staat hier ook aan het vertrek. Lijkt me duidelijk wie dus gaat winnen;P

LyndaLid 12 juni 2015 om 19:47

****
Dumoulin
***
Malori – Kwiatkowski
**
Cancellara – Thomas – Sagan
*
Jungels – V. Avermaet (ja echt..) – Matthews – Izaguirre – Brändle

ValverdeBassoNibali 12 juni 2015 om 19:54

Kwiatkowski of Thomas voor de winst. Malori en Dumoulin in de top 5/

Striga 12 juni 2015 om 20:42

Sagan=Hulk, Je overdrijft nogal en dat geeft niet, aan je naam te zien word ook duidelijk waarom. Ik zie Sagan is ook als een van de kanshebbers maar hier staan wel wat meer klappers aan de start dan in Californië. Waar hij van Emden en Alaflipse verslaat maar die twee rijden hier waarschijnlijk niet eens top 10.

iLLan 12 juni 2015 om 21:12

@Striga, klopt, maar zo gek is het niet. Dit leek ook onmogelijk. Als Sagan er voor vol gaat, denk ik dat hij echt wel top-3 kan halen als het mee zit. Ik verwacht alleen niet dat Sagan hier voor het klassement gaat rijden, het lijkt me dat dit voor hem opbouw is.

SuperPippo 12 juni 2015 om 21:17

Misschien kan onze Noorse krachtpatser nog voor een verrassing zorgen…

Michael_ 12 juni 2015 om 22:31

Waarom start stuyven als laatste van trek en niet cancellara?

ProfrondeZevenbergen 12 juni 2015 om 23:08

Go Sagan!

Hunneman180 12 juni 2015 om 23:41

Een proloog van 2 tot 3 km wordt vaak gewonnen door een een sprinter, maar 5 km is vaak wel een echte tijdrijder die wint. Wie wint trouwens wanneer de podcast online komt?

Hunneman180 12 juni 2015 om 23:55

Grrrrr… Waarom vallen de Dauphine en Suisse allemaal precies rond dezelfde tijd.. En laat het ook nog eens de konninginnerit zijn…

achtpuntzes 12 juni 2015 om 23:57

@ hunneman180:
zit er een prijsvraag verbonden aan de podcast dan?

kwiatooo 13 juni 2015 om 08:30

Kwiatkowski doet hier mee voor winst volgens mij, Sagan top 5

Tokstar 13 juni 2015 om 09:33

@Michael
Het is maar een loting.

Assie1 13 juni 2015 om 09:53

Is de proloog alleen via een stream te volgen of ook nog ergens op tv?

Matisz 13 juni 2015 om 09:57

Ik sluit me aan bij de sterren van @LyndaLid hoewel ik Greg en Fabian van plaats zou wisselen. Fabian lijkt me nog niet volledig hersteld van ziekte