Starttijden ploegentijdrit Tirreno-Adriatico

dinsdag 12 maart 2019 om 19:06

foto: Cor Vos

Woensdag start de 54e editie van Tirreno-Adriatico. In Lido di Camaiore staat er een ploegentijdrit van 21,5 kilometer op het programma. Er zullen kortom al verschillen ontstaan tussen de klassementsrenners.


Voor het vijfde jaar op rij begint Tirreno-Adriatico in Lido di Camaiore, gelegen aan de Tyrreense Zee. En ook ditmaal kiest de organisatie voor een ploegentijdrit. De afgelopen jaren kwam BMC telkens als winnaar uit de bus. Wellicht dat CCC als opvolger die traditie in stand kan houden.

AG2R La Mondiale gaat als eerste ploeg van start. De Franse WorldTour-formatie rolt om 14.00 uur van het startpodium. Jumbo-Visma – een van de favorieten voor de dagwinst – begint om 15.15 uur aan de ploegentijdrit. De teams vertrekken overigens om de vijf minuten.

Mitchelton-Scott is de laatste formatie die vertrekt: de Australische ploeg start om 15.50 uur. Het 21,5 kilometer lange parcours is biljartvlak. Buiten een viertal haakse bochten bij het keerpunt na 10,7 kilometer, is het stoempen geblazen op de lange rechte wegen.

Starttijden ploegentijdrit flag-it Tirreno-Adriatico
14:00 flag-fr AG2R La Mondiale
14:05 flag-za Dimension Data
14:10 flag-de BORA-hansgrohe
14:15 flag-pl CCC
14:20 flag-us EF Education First
14:25 flag-fr Groupama-FDJ
14:30 flag-kz Astana
14:35 flag-es Movistar
14:40 flag-be Deceuninck Quick-Step
14:45 flag-fr Cofidis
14:50 flag-it Bardiani-CSF
14:55 flag-ae UAE Emirates
15:00 flag-bh Bahrain Merida
15:05 flag-it Neri Sottoli-Selle Italia-KTM
15:10 flag-us Trek-Segafredo
15:15 flag-nl Jumbo-Visma
15:20 flag-gb Team Sky
15:25 flag-ru Gazprom-RusVelo
15:30 flag-ch Katusha-Alpecin
15:35 flag-be Lotto Soudal
15:40 flag-il Israel Cycling Academy
15:45 flag-de Team Sunweb
15:50 flag-au Mitchelton-Scott


Lees ook onze uitgebreide voorbeschouwing op Tirreno-Adriatico met daarin een vooruitblik op de kansen van de favorieten en via welke kanalen je de koers kan volgen.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Thomas Hermans 12 maart 2019 om 19:30

Ik zag dat Eurosport dit gaat uitzenden.

Als ik kijk op de Sporza wielerkalender zenden ze alleen de dikgedrukte wedstrijden uit op televisie?

EddyB1958 12 maart 2019 om 19:55

Dik gedrukte wedstrijden zijn die in België, Parijs Nice wordt nu uitgezonden en is niet dik gedrukt. Volgende maand wordt hoogstwaarschijnlijk ook de recordpoging van Campenaerts uitgezonden.

xistnc 12 maart 2019 om 20:00

“Zullen we op alfabet? Ja! Oh f*ck, nee, laat maar”.

Zoiets?

TijmenCamps 12 maart 2019 om 21:51

#xistnc hahahahahahaha, die was goed!

TrEb 12 maart 2019 om 21:18

Hoe zijn deze starttijden bepaald?

biazzi13 12 maart 2019 om 22:06

Jumbo Visma voor dagwinst!!!

EddyB1958 13 maart 2019 om 00:11

Uitgaande van de UAE Tour ja,maar hou toch maar rekening met die 5 km extra en bv Deceuninck en CCC lijken me met een sterkere renners te starten, terwijl Jumbo Visma met een ongeveer evenwaardig team vertrekt.

vlek 13 maart 2019 om 00:34

De vijf kilometer extra is juist geen nadeel voor Jumbo, aangezien dat een selectie is met pure tijdrijders en niet één die voor een deel bestaat uit explosieve renners.

De grootste kwalitatieve verandering qua bezetting ten opzichte van UAE zou ik overigens bij Sky zoeken. Die zou ik hier als topfavoriet inschatten. DQS zou ook kunnen. CCC verwacht ik sowieso niet voor winst.

vanSpringel 13 maart 2019 om 14:03

De ‘grote mannen” starten 5 minuten voor de Sky ploeg. Op 21,5 km kan dat best interessant zijn. De Sky’s hebben daarbij natuurlijk een uitstekende referentie bij de tussenmeetpunten. Andersom geldt dat natuurlijk ook voor de Jumbo’s, maar die trekken dan aan een iets korter eind.

luckyloek 12 maart 2019 om 23:25

Het weer lijkt morgen een rol te gaan spelen helaas. Het wordt droger en de wind neemt iets af later in de middag. Niet gunstig voor TJV.

appiett 13 maart 2019 om 07:22

Jumbo, mitchelton, Quickstep, Sunweb kunnen het Sky lastig maken. Maar die laatste zie ik als de favoriet.

EddyB1958 13 maart 2019 om 07:39

Hoe langer een TTT hoe beter het is om als ploeg zo lang mogelijk compleet te blijven,of niet? En daar is Deceuninck onder leiding van Tom Steels op getraind. En CCC dat is vier ex BMC renners en Van Keirsbulck en Wisniowski hebben een Lefevere verleden. Sky het sterkst op papier, maar ik geloof er niet in. We zullen het deze namiddag wel zien.

vlek 13 maart 2019 om 09:18

Hij langer de tijdrit hoe meer je hebt aan pure tijdrijders kwaliteiten en hoe kleiner het voordeel wordt van selecties met explosievere renners.

Bij elkaar blijven is daarbij (buiten de tactische keuze die je kunt maken) een kwestie van weinig zwakke schakels hebben. Ik zie op dat punt geen voordeel voor DQS, zeker niet bij zo’n korte tijdrit als vandaag.

CCC heeft een aardige selectie, maar geen groep om mee voor de winst te gaan. Qua oud BMC renners zit er meer of evenveel kwaliteit bij Bahrein en FDJ. Daarnaast zijn de fietsen naar DDD. Qua oud QS renners zit er meer kwaliteit bij Jumbo.

EddyB1958 13 maart 2019 om 10:25

@vlek Je bedoelt De Plus en Martin. Bij De Plus zeg ik ja, bij Martin, die ondertussen 2 jaar Katusha achter de rug heeft heb ik mijn twijfels of die nog zijn Lefevere peil haalt.

vlek 13 maart 2019 om 10:40

Martin was de absolute wereldtop in deze discipline. Die hoeft zijn oude niveau niet te halen om beter te zijn dan De Plus en om hem ook hoger in te schatten dan die twee bij CCC.