Starttijden individuele tijdrit Tirreno-Adriatico 2018

dinsdag 13 maart 2018 om 09:05
Starttijden individuele tijdrit Tirreno-Adriatico 2018

Michał Kwiatkowski - foto: LaPresse - D'Alberto / Ferrari

Liam Bertazzo trapt om 13:15 de slotetappe af van Tirreno-Adriatico, een individuele tijdrit over 10 kilometer in San Benedetto del Tronto. De Italiaan van Wilier Triestina-Selle Italia staat laatste in het algemeen klassement. Dennis van Winden is een kwartiertje later de eerste Nederlander op het parcours. Klassementsleider Michal Kwiatkowski is om 15:48 de laatste starter.

Het traditionele sluitstuk de Koers van de twee zeeën is biljartvlak en kent weinig bochten. Het is dus een parcours op maat voor de mannen die het verschil kunnen maken met de grote versnelling. Jos van Emden is om 14:23 de laatste Nederlander aan het vertrek.

Starttijden Nederlanders
13:29 – flag-nl Dennis van Winden (Israel Cycling Academy)
13:46 – flag-nl Danny van Poppel (LottoNL-Jumbo)
14:07 – flag-nl Boy van Poppel (Trek-Segafredo)
14:16 – flag-nl Niki Terpstra (Quick-Step Floors)
14:23 – flag-nl Jos van Emden (LottoNL-Jumbo)

Starttijden top 10 van het klassement
15:30 – flag-es Jaime Roson (Movistar)
15:32 – flag-nz George Bennett (LottoNL-Jumbo)
15:34 – flag-be Tiesj Benoot (Lotto Soudal)
15:36 – flag-it Davide Formolo (BORA-hansgrohe)
15:38 – flag-gb Adam Yates (Mitchelton-Scott)
15:40 – flag-co Rigoberto Urán (EF Education First-Drapac)
15:42 – flag-gb Geraint Thomas (Sky)
15:44 – flag-es Mikel Landa (Movistar)
15:46 – flag-it Damiano Caruso (BMC)
15:48 – flag-pl Michał Kwiatkowski (Sky)

Volledige lijst met starttijden

Dit artikel delen:

37 Reacties

biazzi13 13 maart 2018 om 09:17

Constant rechtdoor en vlammen!! Grote motor! Ik denk aan Thomas

Chaba 13 maart 2018 om 09:18

Toch wel benieuwd of Jos mee kan doen voor de overwinning. De afstand zou hem moeten liggen. Daarnaast ook benieuwd of Terpstra ervoor zal gaan. Hij lijkt in vorm te zijn voor de komende voorjaarsklassiekers.

n3razzurri 13 maart 2018 om 09:22

Van veel lawaai rond Sky, naar twee man op t podium aan t eind van de dag.

schipperaar 13 maart 2018 om 09:24

Kolfje naar de hand van Jos op een flauw bochtachtig parcours tenzij Roglic het nog een keer op zijn heupen krijgt.

Melkzuur 13 maart 2018 om 09:26

Ik denk ook dat deze voor Thomas zal zijn. Wat zou de (voorlopige) stand trouwens zijn zonder de ploegentijdrit? Heeft daar iemand zicht op?

biazzi13 13 maart 2018 om 09:32

Bij de bookmakers geven ze Dennis absolute topfavoriet! Aan 1.3 tegen 1

schipperaar 13 maart 2018 om 09:37

Benieuwd of Froome aan tijdritcapaciteit heeft ingeleverd, lijkt roemloos ten onder te gaan ondanks al zijn trainingskms.

vanSpringel 13 maart 2018 om 09:38

Jos van Emden for president !

Secondant 13 maart 2018 om 09:41

Het zou denk ik voor het eerst zijn dat Jos van Emden als beste Nederlander eindigt in een etappekoers op WT-niveau vermoed ik. Hij kan zeker meedoen voor het podium, al is het nog even gissen naar zijn vorm.

josi 13 maart 2018 om 09:44

Vlak ook Der Tony niet uit. Recht-toe-recht-aan stampen kan hij nog altijd prima, hoewel het voor hem waarschijnlijk wel wat langer had mogen zijn.

DeLuiaardVanLimburg 13 maart 2018 om 09:59

Biazzi uit z’n winterslaap, het is gedaan met de rust. @Redactie, kunnen jullie voor sommige reageerders de optie aanvinken dat ze geen uitroeptekens kunnen posten?

Superfan 13 maart 2018 om 10:13

had voor aanvang Caruso gezet aan 201 voor winst maar dat zal noppes zijn, had hem ook gezet top 3 aan 51 …. bidden maar! Ma goed Geraint lijkt me niet helemaal top en Jos kan nogal eens wisselvallig zijn dus Dennis toch wel de te kloppen man.

Gdeleu 13 maart 2018 om 10:17

Dan kan de redactie misschien gelijk voor sommige reageerders de optie aanvinken dat ze enkel op het artikel kunnen reageren en niet op andere reageerders.

Vind ik alvast ergerlijker dan een paar uitroeptekens.

On topic: ook benieuwd naar Bodnar, Brändle en Hepburn

biazzi13 13 maart 2018 om 10:40

Als 1 uitroep teken al ergert, idd Gdeleu

skylimit 13 maart 2018 om 10:42

Wat doet het weer ? Regent het dan zijn de kansen voor Jos een stukje minder..

tvm 13 maart 2018 om 10:43

Rohan Dennis lijkt me favoriet, hij was immers ook al de sterkste in het voorjaar in het Midden Oosten.

blix 13 maart 2018 om 11:05

Benieuwd naar Campenaerts

Stablinksy 13 maart 2018 om 11:07

@Melkzuur
Benoot heeft het meeste verloren bij de TTT, denk ik.

jessevdalen 13 maart 2018 om 11:14

@skylimit weeronline geeft de komende 24 uur droog aan met 18 graden en een klein zonnetje. Heerlijk weer dus!

rahimns 13 maart 2018 om 11:15

Het weer zal geen spelbreker zijn vandaag.. 17 graden, half bewolkt, droog en windkracht 2

Betancur, Quintana, Sagan 13 maart 2018 om 11:17

1. Dennis
2. Thomas

Verrassing: Benoot

teunster 13 maart 2018 om 11:25

Voor Benoot zou het wat golvender moeten zijn denk ik. Mijn ‘verrassing’ is Campenaertje!

Slurpie Blauw 13 maart 2018 om 11:40

Van Emden, Thomas, Dennis, Martin

Veloburto 13 maart 2018 om 11:57

Dennis uiteraard de favoriet, maar dit parcours lijkt me toch ook wel weer eens op het lijf geschreven van de good old Panzerwagen: niet te technisch, vlak en lekker weer

Stenalic 13 maart 2018 om 12:07

10km is vrij kort. Kwiato zal de eindzege wel binnenharken.

Headlines

Materiaalzone

Populair