Sprinter Enrique Sanz van Movistar naar Southeast

dinsdag 15 december 2015 om 16:12
Sprinter Enrique Sanz van Movistar naar Southeast

Foto: Sirotti

Enrique Sanz heeft een nieuwe ploeg gevonden. De 26-jarige Spanjaard, die na vijf seizoenen moest vertrekken bij Movistar, gaat een stapje lager rijden voor de Italiaanse ProContinentale formatie Southeast.


Sanz boekte in 2011 in de Vuelta Ciclista Comunidad de Madrid (2.1) zijn tot nu toe enige profzege. Afgelopen seizoen sprintte hij in de Bayern Rundfahrt (2.HC) in drie etappes naar een plaats in de top zes.

Afgelopen weekend werd al bekend dat Filippo Pozzato de rangen van Southeast komt versterken. De officiële bevestiging van de ploeg laat overigens nog altijd op zich wachten.

Dit artikel delen:

7 Reacties

DerEffe 15 december 2015 om 16:35

Gaat sprints aantrekken voor Mareczko.

IljoKeisseFan 15 december 2015 om 17:09

Southeast lijkt toch van een Puncheur team te willen veranderen in een sprint/klassieker teams. Interessant om te zien of ze het het vertrek van Ponzi, Finetto, Andriato en Monsalve op kunnen vangen.

woutie 15 december 2015 om 17:21

Leukemans en Flens zijn toch ook nog vrij?? Kunnen toch perfect nog bij Southeast, zullen denk ik ook niet te veel vragen aangezien ze dan toch zeker kunnen blijven koersen.

Verweggistan 15 december 2015 om 19:54

Als je ongeveer weet hoe Sanz bij Movistar terecht is gekomen is het geen verassing dat hij naar Southeast gaat.

Leukefans 16 december 2015 om 01:47

@Verweggistan
Hoezo? Hoewel zijn familiebanden met Unzue hem misschien aan een plekje bij Movistar geholpen hebben, moet hij daar toch ook vertrekken. Of doel je op het verhaal waarbij renners contracten kopen bij (Italiaanse) ploegen?
Gezien zijn uitslagen lijkt hij toch ook gewoon een plekje in het professionele peloton te verdienen, wat mij betreft.

Verder goed dat hij iets gevonden heeft, het aantal renners dat nog naar een ploeg op zoek is neemt toch danig af, met Leukemans, Nocentini en Anton wellicht als de meest bekende namen…

Verweggistan 16 december 2015 om 14:04

@leukefans: Sanz is inderdaad een renner die zijn plekje in het profpeloton verdient. Ik meende juist gelezen te hebben dat hij familiebanden heeft met iemand uit de Movistar top en dat dat hem het plaatsje en steeds weer op het laatste moment contractverlenging opleverde. Dus ik vermoed inderdaad dat hij dat plekje bij Southeast met behulp van die contacten heeft verkregen. Als hij nu bij CajaRural of Burgos terecht was gekomen had ik dat niet onlogisch gevonden, maar er zijn nog genoeg goede Italianen zonder contract die niet zouden misstaan bij Southeast en dan is de keuze voor Sanz opvallend.

ah-ja 16 december 2015 om 16:08

Monsalve & Finetto hebben nog nergens anders getekend, lijkt me toch dat ze nog zullen verlengen.