Sporza zendt Strade Bianche uit, VTM doet Milaan-San Remo

Sporza zendt Strade Bianche uit, VTM doet Milaan-San Remo

foto: Sirotti (archief)

woensdag 21 februari 2018 om 16:33

Twee Italiaanse voorjaarskoersen zullen niet exclusief te zien zijn op Eurosport. De sportzender heeft namelijk sublicenties verkocht aan Belgische zenders. Strade Bianche zal te zien zijn op Sporza en commerciële zender VTM kondigt aan Milaan-San Remo uit te zenden.

Sporza maakt melding van de live-uitzending van de Toscaanse voorjaarskoers over de grindwegen, die op zaterdag 3 maart verreden wordt. Op 17 maart is La Primavera te zien bij VTM, met commentaar van Merijn Casteleyn en Tom Boonen.

Begin 2017 kocht Eurosport de uitzendrechten voor de Italiaanse wedstrijden die door RCS Sport georganiseerd worden. De Giro d’Italia wordt tot en met 2020 in Nederland en België alleen uitgezonden op Eurosport. Ook voor Strade Bianche, Tirreno-Adriatico, Milaan-San Remo, Milaan-Turijn, de Ronde van Lombardije en Gran Piemonte had de sportzender de rechten, maar daarvan worden nu enkele losse licenties verkocht voor andere zenders.

Of de wedstrijden ook op een Nederlandse zender te zien zullen zijn, is niet bekend.

https://twitter.com/MerijnCasteleyn/status/966289068429586432

Dit artikel delen:

38 Reacties

Veloburto 21 februari 2018 om 16:36

Topnieuws!

woutie 21 februari 2018 om 16:37

Nu is het commentaar op vtm ook niet zoveel beter dan Eurosport, maar toch goed nieuws.

HoofdIsVrij 21 februari 2018 om 16:37

Flinke klap voor Eurosport. Die verliezen nu 3/4 van hun kijkers tijdens de Strade.

schlossborn1995 21 februari 2018 om 16:39

Geweldig nieuws!
Dag eurosport.

fringale 21 februari 2018 om 16:39

dat betekent voor MSR, nog meer reclame

Poeksel 21 februari 2018 om 16:43

@Hoofdisvrij: Eurosport krijgt er wel een zak geld voor.

mackie 21 februari 2018 om 16:52

Zou Eurosport nu druk hebben uitgeoefend om de grote WvA een wildcard te geven, om de rechten voor meer geld te kunnen verkopen. Lijkt wel of WvA de nieuwe Boonen moet worden.

Okidoki 21 februari 2018 om 16:54

Is dit niet meer iets voor een forum, klein nieuws of een volgtopic? Of worden jullie gesponsord door VTM of Sporza :S

RRobson 21 februari 2018 om 16:57

@Mackie: ja het lijkt er sterk op dat een aantal belangrijke spelers in de wielerwereld op een speciaal daartoe belegde vergadering besloten hebben dat WVA de nieuwe Boonen moet worden.

On topic: het commentaar op VTM is doorgaans een stuk minder goed dan bij Sporza. Gelukkig kijk ik normaal gezien een langer stuk van de Strade dan van MSR.

LucasR 21 februari 2018 om 17:06

@Okidoki: natuurlijk is dit belangrijk nieuws. Zonder kijkers geen koers. Belangrijker dan een berichtje over een nieuwe strook in PR of Kristoffs gevoel na het winnen van een zandbaksprint (wat overigens ook nieuws is).

Leukefans 21 februari 2018 om 17:08

Benieuwd wat dat voor de kijkcijfers van Eurosport betekent, vergeleken met vorig jaar, zal toch een stevige terugval betekenen gok ik.

@Okidoki
Bizarre opmerking, voor de Belgische tv-kijker is het wel leuk om te weten op welke zenders we kunnen afstemmen voor de grootste wedstrijden.

Romāns Vainšteins 21 februari 2018 om 17:10

Hopelijk het begin van het einde van het monopolie.

Erg belangrijk nieuws want ES is met die reclames en beroerd commentaar niet te hardebn.

Veloburto 21 februari 2018 om 17:12

Nou nog de Giro naar Sporza en het leven lacht ons toe

Gesink4President 21 februari 2018 om 17:35

Ik hoop ook nog steeds op een Giro met de Cauwer

klootje kriekeljon 21 februari 2018 om 17:40

Precies goed ook: prachtkoers op Sporza, en die veredelde sprintkoers op VTM.

AZH 21 februari 2018 om 17:52

Ik kijk toch liever gewoon op Eurosport

mollemarijden 21 februari 2018 om 18:09

Eindelijk. De Giro is zo bekend die gaan ze daar houden. De andere 2 minder bekend over het algemeen daarom maar aan Sporze gegeven denk ik

de oudste 21 februari 2018 om 18:23

Gelukkig weer Wuyts en de Cauwer!!!!

Okidoki 21 februari 2018 om 18:27

@Leukefans: zoiets heet een mening…waar het eerst vooral renners, koers en interviews ging, wordt nu alles als nieuws gebracht. Waar koersen te zien Zijn, staat al bij een voltooid (logischerwijs). Dan hoef je het niet nog een keer te melden (mijn mening).

platteprijs 21 februari 2018 om 18:31

De druk van dit forum heeft kennelijk gewerkt. :) Geweldig nieuws!!
Voor mij mag het ook Schotte en De Cauwer zijn.

Refie 21 februari 2018 om 19:03

voor de Cauwer en Schotte.

Nibs 21 februari 2018 om 19:24

Koers op de propagandazender vd vlaemsche nationalisten neen dank u. Diezelfde nationalisten besparen de vrt kapot waar vtm dan weer handig van kan profiteren.Dan luister ik 10x liever naar jose been. Boonen heeft als het op vtm is blijkbaar wel goesting om commentaar te geven maar op vrt ha neen. Zijn onnozele einde carriere reportage n op vtm zal er ook wel iets mee te maken hebben. Met koen wouters valt er ook wel een lijntje te trekken en het zal natuurlijk wel geld opgeleverd hebben een deal met vtm.
Maar goed strade op sporza is al meegenomen. Kan mij niet herinneren dat wuyts en cauwer ooit strade gedaan hebben. Maar ik kan me vergissen. Was het niet renaat vroeger?

fustviking 21 februari 2018 om 19:26

Elk verslag van een wielerwedstrijd zonder die wuijts/wuits/wuyts (?) is pure winst voor de kijker.

Arema Pro Cycling Team 21 februari 2018 om 19:33

Gewoon Eurosport,maar wel zonder die ene Belg.

ddijkers 21 februari 2018 om 19:58

Heb zelf een voorkeur voor de Belgen, lijken meer ingewijd in het wereldje en wat er op de achtergrond speelt. Hopelijk gaat Wuijts zich niet een hele afzending afberen op WvA. Zal wel lastig voor hem zijn om hem nu niet DE WERELDKAMPIOEN te noemen.

Headlines

Materiaalzone

Populair