Sporza zendt oude edities van voorjaarsklassiekers uit

dinsdag 17 maart 2020 om 13:20
Sporza zendt oude edities van voorjaarsklassiekers uit

Gerald Ciolek wint Milaan-San Remo 2013 - foto: Cor Vos (archief)

Terwijl aan alle kanten wielerwedstrijden afgelast worden vanwege het coronavirus, zal Sporza op de Belgische tv de komende weken toch koers uitzenden. Het gaat om oude edities waarvan de live-uitzendingen van toen uitgezonden worden. Zondag wordt een oude Milaan-San Remo op de buis gebracht.

Via de website van Sporza kunnen lezers en kijkers stemmen op de editie die zij willen zien. Voor zondag zijn er drie keuzes: Milaan-San Remo 2010 (Oscar Freire als winnaar), Milaan-San Remo 2011 (Matthew Goss als winnaar) of Milaan-San Remo 2013 (Gerald Ciolek wint sneeuweditie). De ‘retro-uitzending’ begint komende zondag om 14.30 uur op Eén.

Later dit voorjaar komen ook op de dagen van de E3 BinckBank Classic en Gent-Wevelgem oude wedstrijden op tv bij Sporza.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Quintenri 17 maart 2020 om 13:28

Gent-Wevelgem zal toch de editie van 2015 moeten worden hoop ik!

vanSpringel 17 maart 2020 om 13:32

Daar zit ik echt niet op te wachten.

Kannibaal van Schepdaal 17 maart 2020 om 13:36

Ik zal aan Sporza vragen of het oké is dat jij ondertussen iets anders doet.

EDIT: Blijkbaar is het niet verplicht om te kijken.

WernerFranke 17 maart 2020 om 13:41

WIND-WEVELGEM 2015 NU.
En ergens nog een strijd tussen Boonen en Cancellara voor de andere wedstrijden.

jappe666 17 maart 2020 om 14:25

Parijs-Roubaix 2002, de laatste échte moddereditie, met een piepjonge Boonen die ploeggenoot Hincapie helemaal murw reed tot die de gracht inkieperde van vermoeidheid :D Wat mij betreft de meest heroïsche koers die ik ooit gezien heb, met slechts 41 finishers.

Hollow Knight 17 maart 2020 om 14:25

Dit vind ik nu eens een leuk initiatief.

steven2743 17 maart 2020 om 14:35

Leuk idee. Veel kijkers gegarandeerd.

leegloper 17 maart 2020 om 14:40

Ja Paris-Roubaix van 2002 met live-ticker en dergelijke.

Kevin Lowagie 17 maart 2020 om 14:43

De E3 Harelbeke waarbij Tankink kramp krijgt als hij Cancellara ziet voorbij knallen.

Panache 17 maart 2020 om 14:51

Leuk, ik ga zeker een en ander kijken.

Wielerflits moet er ook in mee gaan.
Gewoon een voorbeschouwing maken en sterverdeling. Wij kunnen daar dan commentaar op geven.

Cintu 17 maart 2020 om 20:23

Hopelijk op zijn minst een “volg hier” topic.
Daar dan wel graag enkel reacties van wielerflitsers die het spelletje mee willen spelen. Dus geen spoilers :-D

Jean Dumas 17 maart 2020 om 14:55

Goed idee.

Skoenoe 17 maart 2020 om 15:27

Cancellara!!!!

En voor zondag natuurlijk de sneeuw editie!

Franco Ballerini 17 maart 2020 om 15:40

Heel goed idee. Hopelijk kunnen we tijdens PR kiezen tussen de edities van 95 en 98.

Sjoerd102 17 maart 2020 om 15:41

Amstel Gold Race 2005 (de mist editie) zou lachen zijn. Paar uur naar wat koeien in een mistige wei kijken.

guyremgabdel 17 maart 2020 om 15:42

Dan volgen wsch logischerwijze nog DDV en RVV en wellicht ook PR

KnightBiker 17 maart 2020 om 16:13

Ja, Eurosport zou er goed aan doen ook dit soort dingen te doen… het abonnement is de komende 2 maanden nix waard.

koos1 17 maart 2020 om 16:53

Eurosport zal wel herhalingen moeten gaan uitzenden. Live sport is er niet meer…….
Genoeg moie koersen om uit te zenden en nog eens terug te kijken, dan zijn de middagen zonder live koers alvast gevuld.

Marakus 17 maart 2020 om 17:18

Spoiler alert!!!

Leuk idee en was nog leuker geweest als de winnaar er niet bij had gestaan. Als ik het lijstje zie dan denk ik oja… dat was inderdaad de winnaar. Maar ik had de kennis niet paraat. Dan was zaterdag misschien nog soort van spannend geweest ;)

Romāns Vainšteins 17 maart 2020 om 18:10

mSR 2013 natuurlijk, inclusief een heel actueel ‘gaat het door ? Gaat het door?’ -element

Polleke 17 maart 2020 om 18:12

De sneeuw LBL die Hinault won…. de volle 25 minuten, zo was dat toen…

cvanvreede 17 maart 2020 om 18:59

De Sneeuw LBL die Hinault won Super Wedstrijd. Cros your Fingers.

Polleke 17 maart 2020 om 22:39

Bernard kon zijn vingers daarna nooit meer crossen…

Arie den Blanken 18 maart 2020 om 17:30

Goed voorbeeld ,als het maar iets is uit de tijd van voor de geprogrammeerde koersen met oortjes en wetenschappelijke trainingsmethodes. Toen koersen nog heroïek was.
Dus wat mij betreft geen herhalingen van de laatste 25 jaar.

Marszzz 18 maart 2020 om 07:56

Ronde van Vlaanderen 1984!

Arie den Blanken 18 maart 2020 om 13:53

E3 1989 , Gent-Wevelgem 1980 , De Ronde v Vl. 1985 , ParisRoubaix 1983

Headlines

Materiaalzone

Populair