Spannende slotdag op komst bij Zesdaagse Rotterdam
dinsdag 6 januari 2015 om 23:31

Spannende slotdag op komst bij Zesdaagse Rotterdam

De spanning is om te snijden in de bovenste regionen van het klassement bij de Zesdaagse van Rotterdam. Op de voorlaatste avond hebben Niki Terpstra en Iljo Keisse het gat met Jasper De Buyst en Kenny De Ketele tot twaalf punten weten te verkleinen. Het Belgische duo (foto) bezit nog wel de leiderspositie.

De eerste ploegkoers van de avond ging naar het koppel Keisse/Terpstra, waardoor de strijd om de eerste plek weer volledig open lag. Wim Stroetinga zegevierde op het tweede onderdeel van de dag, de Deense afvallning. De 400 meter ploegentijdrit was een prooi voor de Duitsers Lampater en Heßlich, die met 21,328 seconden (gemiddeld 67.5 km/h) net boven het baanrecord bleven.

Op de tweede ploegkoers liepen De Buyst en De Ketele weer uit op de dichtste concurrenten door de zege te grijpen. De laatste twee onderdelen, respectievelijk de scratch en de race achter de derny, gingen naar Raymond en Michel Kreder.

Morgen is de laatste dag van de zesdaagse. Achter de Belgische leiders hebben de Denen Mørkøv en Rasmussen de meeste punten, maar zij hebben een ronde achterstand. Iljo Keisse en Niki Terpstra staan in dezelfde ronde als de koplopers, en moeten op de slotdag meer dan twaalf punten goed te maken voor de eindzege.

Zesdaagse van Rotterdam 2015
Klassement na dag 5

1. flag-be/flag-be Jasper De Buyst/Kenny De Ketele 243 punten
2. flag-be/flag-nl Iljo Keisse/Niki Terpstra 231 pt
3. flag-dk/flag-dk Michael Mørkøv/Alex Rasmussen 239 pt +1r
4. flag-es/flag-es David Muntaner/Albert Torres 173 pt +2r
5. flag-nl/flag-nl Michel Kreder/Raymond Kreder 114 pt +5r
6. flag-de/flag-de Leif Lampater/Nico Hesslich 110 pt +7r
7. flag-fr/flag-fr Thomas Boudat/Vivien Brisse 118 pt +8r
8. flag-nl/flag-nl Wim Stroetinga/Barry Markus 57 pt +8r
9. flag-nl/flag-nl Wesley Kreder/Jesper Asselman 66 pt +13r
10. flag-at/flag-at Andreas Müller/Andreas Graf 16 pt +13r
Volledig klassement na dag 5

RIDE Magazine