Spaanse hitte put Richard Carapaz uit: “Ik was helemaal leeg”

zondag 29 augustus 2021 om 10:15
Spaanse hitte put Richard Carapaz uit: “Ik was helemaal leeg”

foto: Cor Vos

Richard Carapaz heeft gisteren uitgeput de Vuelta a España verlaten. De olympische kampioen van Tokio had moeite met de hoge temperaturen, waaraan het peloton wordt blootgesteld in de Spaanse etappekoers.

“Ik wilde de ploeg bijstaan hier in de Vuelta en heb elke dag alles gegeven, maar helaas had ik last van de hitte en was ik uiteindelijk helemaal leeg. Nu ga ik eerst herstellen en mijn volgende doelen bepalen”, vertelt Carapaz via zijn ploeg INEOS Grenadiers. De Ecuadoraan is bezig aan een sterk seizoen met winst in de Ronde van Zwitserland en de olympische wegkoers en een derde plek in de Tour de France. Een nieuwe ereplaats in de Vuelta zat er niet meer in.

Voor Carapaz was de etappe naar Pico Villuercas het eindstation. Nu neemt hij een pauze om van zijn inspanningen te herstellen. “Ik ben heel trots op wat ik dit seizoen allemaal heb bereikt. Ik wil hard werken om hierop verder te bouwen en vooruitgang te boeken – en ik wil ervoor strijden om meer successen te behalen.” De Ecuadoraan is de eerste uitvaller bij INEOS Grenadiers in deze Vuelta. De ploeg heeft met Egan Bernal en Adam Yates twee man bij de beste tien.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Wildebert 29 augustus 2021 om 10:57

Carapaz past. Logisch na alle labeur. Misser van Ineos om hem mee te nemen naar de Vuelta. Storing in het lab, of hadden ze niemand anders? Wel prachtig seizoen gehad natuurlijk.

Milanjacks 29 augustus 2021 om 10:57

Die man traint in Ecuador en heeft moeite met de hoge temperaturen..
Zonder gekkigheid, van te voren werd al getwijfeld of dit niet teveel was, blijkbaar was het teveel.

Romāns Vainšteins 29 augustus 2021 om 11:06

Ecuador is net als Colombia niet meteen een land dat louter hoge temperaturen kent. Er is wel de evenaar daar maar als je uit een hooggelegen gebied komt is het het hele jaar zo’n 13 tot 23 graden niet meer. Ideaal eigenlijk.

bswinkelss 29 augustus 2021 om 11:20

Carapaz woont op 3000 meter hoogte ofzo. Daar is het niet bepaalt warm

peter s 29 augustus 2021 om 11:40

De regio Tulcan ,komrt het gehele jaar amper boven de 18°

Wheely 29 augustus 2021 om 11:26

Carapaz houdt meer van Japanse hitte blijkbaar.

Baukema Tomoulin 29 augustus 2021 om 11:36

Amador, Sosa & Dunbar alledrie geen grote ronde dit jaar. De Plus was bekend, maar waarom niet een van deze 3 ipv een onzekere Carapaz?

Marco Willems 29 augustus 2021 om 12:59

Sosa gaat weg dus dat begrijp ik nog. Dunbar verbaast me ook aangezien die heel sterk was in Zwitserland, wellicht wilde hij zelf geen Vuelta na de OS. Amador kun je altijd en overal wel in je team gebruiken.

orlando dani 29 augustus 2021 om 13:40

gaat nu een feestje vieren

Peter Pieterse 29 augustus 2021 om 14:44

Zet asjeblieft een normaal helm op.
Zo’n gouden helm heeft ook van Aevermaat niet veel goeds gedaan.

Baukema Tomoulin 29 augustus 2021 om 14:55

De vloek van de gouden helm

Willem Kieft 29 augustus 2021 om 15:00

Klopt. GvA won het jaar erop alleen maar de E3, Gent – Wevelgem, de Omloop en Parijs – Roubaix. De prutser.

Reiger 29 augustus 2021 om 15:11

@willemKieft Hij reed echt een geweldig seizoen in 2017. Maar zonder die wanstaltige gouden pot op zijn kop. Dus als hele nuchtere Noord-Hollander sluit ik mij éénmalig aan bij het bijgeloof dat dat ding hem alleen maar nieges heeft gebracht.

Headlines

Materiaalzone

Populair