Soler draagt zege op aan overleden ploegdokter: “Een groot verdriet”

vrijdag 30 april 2021 om 19:02
Soler draagt zege op aan overleden ploegdokter: “Een groot verdriet”

foto: Cor Vos

Marc Soler sloeg een mooie dubbelslag in de Ronde van Romandië. Na een regenachtige dag kwam hij in Estavayer solo over de streep en tevens nam hij het geel over van Rohan Dennis.

“Ik ben echt blij met deze overwinning”, vertelde Soler na afloop van de derde etappe. Hij stond stil bij het overlijden van Jesús Hoyos, die tot vorig seizoen ploegdokter was bij Movistar en na een kort ziekbed vrijdag het leven liet. “Ik wil deze zege aan hem opdragen. Zijn overlijden is een groot verdriet voor iedereen.”

“Op de laatste beklimming oogde Michael Woods erg sterk en meermaals werd er aangevallen. Ik wilde wat proberen en wachtte tot de laatste 500 meter voor de top. Ik wilde tijd pakken en voor de etappezege gaan”, blikte de Spanjaard terug. Met nog twee etappes voor de boeg is hij ook de nieuwe leider in het algemeen klassement.

“Dat we het geel weer in de ploeg hebben is altijd interessant. We gaan strijden om de trui tot aan het eind te behouden. INEOS Grenadiers is erg sterk, maar we gaan ervoor vechten. We hebben een geweldige ploeg en gaan alles geven. Vaak hebben mensen hun twijfel, maar we nemen alles stap voor stap en uiteindelijk gaan de dingen werken”, aldus Soler.

Dit artikel delen:

8 Reacties

VespavanBern 30 april 2021 om 20:33

………, ongelofelijk bot. -10.

Polleke 30 april 2021 om 20:44

Reusjen… ga je in een hoekje zitten schamen…

Wheely 30 april 2021 om 23:03

Dit kan echt niet.

Murcia 30 april 2021 om 23:14

Kritiek mag je hebben op acties van mensen bij leven en na hun dood, maar ik vind het wel pijnlijk als de eerste reactie op de dood van iemand is dat het goed is dat hij er niet meer is. Dat is er over.

reusjen 30 april 2021 om 23:29

Dat zeg ik dus ook niet. Mensen schieten meteen weer in de verontwaardiging zonder te begrijpen wat er staat.

Hoe minder renners/entourage er uit zulke ploegen in het wielrennen rondlopen hoe liever het mij is, dat geldt bijv. ook voor Valverde. Dat betekent niet dat ik hoop dat Valverde morgenochtend niet meer wakker wordt.

Ik ken die man niet, en ook niemand die dichtbij hem staat dus wat dat betreft doet zijn dood mij niets. Ik kan zijn dood dus makkelijk los zien van het feit dat hij niet meer in het wielrennen rondloopt. Dat is overigens niet sinds zijn dood, maar al eerder.

Wheely 30 april 2021 om 23:38

Ik ken die dokter verder niet maar zijn er dan concrete aanwijzingen dat hij zich bezig hield met doping? Ik weet alleen dat hij als team arts nauw betrokken was bij het herstel van Malori na diens coma, volgens mij was het een prima vent.

Limal 1 mei 2021 om 08:06

Je kan dit rationaliseren zoveel je wil, reusjen, maar het blijft een walgelijk onmenselijke reactie over een persoon waarover je totaal niets weet.

Romāns Vainšteins 1 mei 2021 om 07:54

Net alsof jij een kaart thuis aan de muur hebt hangen die alle dokteren binnen het wielrennen keurig op onoirbaarheid rangschikt. Ook zit er in je betoog de evenzeer onbewijsbare stelling opgenomen dat voor elke 'slechte' oude dokter er een nobeler ''jong' exemplaar voor terugkeert.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair