Sloveens kampioenschap gaat door op 21 juni

maandag 8 juni 2020 om 18:53
Sloveens kampioenschap gaat door op 21 juni

Tadej Pogačar en Primoz Roglič doen volgens de Sloveense bond mee - foto: Cor Vos

Deze maand nog zal een nieuwe Sloveens kampioen wielrennen gekroond worden. Op 21 juni wordt in de regio van Cerklje na Gorenjskem de Sloveense titelstrijd, met aankomst bergop, afgewerkt. Of Primoz Roglič meedoet, is nog niet bekend.

Volgens de Sloveense wielerbond KZS staan meerdere nationale toppers aan de start, zoals toptalent Tadej Pogačar en Vuelta-winnaar Primoz Roglič. Navraag van WielerFlits bij Jumbo-Visma leert ons dat de deelname van Roglič aan het kampioenschap nog niet bevestigd is.

Eerste UCI-koers sinds half maart
Het doorgaan van het kampioenschap van Slovenië betekent dat voor het eerst sinds 15 maart (GP de la Patagonia in Chili, red.) weer een officiële UCI-wedstrijd gereden wordt. Naast de titelstrijd voor de mannen, komen ook de elite-vrouwen en de U23-mannen en -vrouwen in actie op 21 juni.

Het 146 kilometer lange parcours bij de elite-mannen bestaat uit zeven lokale rondes, gevolgd door een klim van 5 kilometer aan 8,0% richting Ambrož pod Krvavec. Het tijdritkampioenschap staat een week later op 28 juni op het programma.

Bij de mannen is Domen Novak (Bahrain McLaren) de huidige wegkampioen van het Midden-Europese land. Tadej Pogačar verdedigt eind deze maand zijn tijdrittitel.

Dit artikel delen:

16 Reacties

koos verrek 8 juni 2020 om 18:58

Waar kan ik dit kijke??

Marik 8 juni 2020 om 19:11

Lekker hoor, koersen zullen we.

Sagan=hulk 8 juni 2020 om 19:14

De koers is terug! Ik denk niet dat ik ooit harder hoopte dat een koers live uitgezonden zou worden.

Barttej 8 juni 2020 om 19:15

Roglic heeft afgelopen week zelf laten weten in een tv-interview hoe het Sloveens kampioenschap eruit zou gaan zien. Daarbij ook laten weten dat hij blij is om te kunnen starten.

Yeez 8 juni 2020 om 20:15

Waar kunnen we dit vinden? Zou wel top zijn!

boenk 8 juni 2020 om 21:42

Benieuwd waar Pogacar in de tijdrit strandt ten opzichte van Roglic. Ik vermoed dat hij dit jaar naast die titel zal grijpen, ervan uitgaande dat Roglic nu wel aan de start staat.

koos verrek 8 juni 2020 om 20:48

Is dit live te volge???

Romāns Vainšteins 8 juni 2020 om 21:46

De vraag is of Jumbo en Visma zin hebben in een vreemd gekleurd truitje om hun uithangbord. In een normaal koersverloop wordt dit een Sergio Leone shoot off tussen hem en ♪ Tadada-dej ♪

TijmenCamps 8 juni 2020 om 22:14

Als ze zo’n trui ontwerpen zoals bij Grøndahl Jansen zal dat geen probleem zijn denk ik.

rovi 9 juni 2020 om 07:28

Benieuwd of ze voor Roglic dan ook bij wijze van grap een Servische of Kroatische maken…

Romāns Vainšteins 9 juni 2020 om 16:05

Ja hahaha haha

SVJ 8 juni 2020 om 22:39

Vlak Polanc niet uit. Sowieso matchen de Sloveense kleuren beter met een UAE truitje.

tvm 8 juni 2020 om 22:48

Tratnik ook een kanshebber voor de tijdrit als hij zich er op toe legt.

Groningen 9 juni 2020 om 08:25

wie had 4 jaar geleden gedacht dat het Sloveens kampioenschap me nog eens zou interesseren.
Als het ergens live is ga ik er voor zitten: Roglic vs. Pogacar met finish bergop + eindelijk weer koers
(moeten ze wel allebei deelnemen, anders zal er weinig spannends aan zijn waarschijnlijk)

Piet Lut 9 juni 2020 om 10:01

“Het doorgaan van het kampioenschap van Slovenië betekent dat voor het eerst sinds 15 maart (GP de la Patagonia in Chili, red.) weer een officiële UCI-wedstrijd gereden wordt.”

Van UCI website:
The period of suspension of competitions on the UCI International Road Calendar was extended by one month, until 1st July, and until 1st August for UCI WorldTour events.

De vraag is nu? Wordt dit NK nu door nationale bond georganiseerd als lokale koers of toch als internationale koers (dus UCI punten)

Het is nl nog vóór 1 juli

Maillot à Pois 9 juni 2020 om 10:07

In elk geval nog niet officieel toegevoegd aan de UCI kalender op hun website.
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een NK buiten de UCI om zou georganiseerd worden.
Vandaag en morgen is er nog overleg en wordt de kalender nog verder gefinaliseerd, misschien komt er dan nog communicatie over.

Headlines

Materiaalzone

Populair