Sky heeft tien namen op papier voor Giro

Sky heeft tien namen op papier voor Giro

Mikel Landa won vorig jaar een Giro-etappe namens Astana - foto: Sirotti

dinsdag 12 januari 2016 om 20:32

Tien renners van Sky maken kans op een selectie voor de Giro d’Italia. CyclingWeekly heeft de shortlist bekendgemaakt. Nieuwkomer Mikel Landa werd vorig jaar derde, hij zal de selectie aanvoeren.

Beñat Intxausti, die vorig jaar namens Movistar nog een Girorit won, en Leopold König moeten lange tijd bij de Spanjaard blijven in de bergen. Regerend wereldkampioen tijdrijden Vasil Kiryienka was afgelopen seizoen de beste in de lange tijdrit van de Giro en is in mei ook van de partij in Apeldoorn.

Daarnaast maken de neven Sergio en Sebastian Henao kans om te starten in de Italiaanse ronde, evenals topsprinter Elia Viviani. Ian Boswell, David Lopez en Christian Knees completeren de shortlist. De jongste Henao meldde een paar weken geleden echter de Giro te laten schieten en alles op een Vuelta-deelname te zetten. In dat geval zouden de negen Sky-renners al opgeschreven kunnen worden.

Dit artikel delen:

25 Reacties

achtpuntzes 12 januari 2016 om 20:38

de b selectie van SKY, toch nog om u tegen te zeggen.

petoi 12 januari 2016 om 20:38

hahaha, alle media apen elkaar weer na en nu is de selectie voor Sky al bekend. Landa noemde laatst een paar namen die hem mogelijk konden bijstaan en nu denkt iedereen dat het ook echt de selectie is. xD

brecht_vdk 12 januari 2016 om 20:40

9 klimmers, 1 Viviani… Veel hulp zal hij niet moeten verwachten. Alleen kiryienka kan hem misschien vooraan houden

Fabian. 12 januari 2016 om 21:13

Het lijkt idd logisch om Viviani lekker thuis te laten. Alleen hebben ze hem volgens mij de toezegging voor de giro gedaan…

Purito 12 januari 2016 om 21:22

Een prima selectie voor de komende Giro-winnaar.

castelinni 12 januari 2016 om 21:43

Haha b selectie, 4 man die vlgm uit mn hoofd top10 gereden hebben in een grote ronde en 5 man die ewn rit in grote rinde gewonnen hebben(uit mijn hoofd)

chasse patat 12 januari 2016 om 21:46

Poels baalt… Lees en luister op de NOS site

achtpuntzes 12 januari 2016 om 21:54

Poels moet gewoon Froome eraf rijden in de Tour. als knecht beter zijn dan de kopman, geheel volgens SKY-traditie. ;)

Othello 12 januari 2016 om 21:56

Arme König..

Purito 12 januari 2016 om 22:26

Poels heeft niet veel te willen. Hij is gewoon (bij lange na) niet van het niveau van een Froome en Landa. Dan hoor je gewoon in dienst te rijden.

Als hij echt kopman wil zijn in een Giro, zal hij naar een andere ploeg moeten verkassen.

SolitaryShell 12 januari 2016 om 22:27

Poels is gewoon niet een van de snuggersten. Als je voor Sky gaat rijden, weet je dat dit het gevolg is en dat je kanonnenvoer blijft, zelfs als er een kopman vertrekt. Of niet kennelijk.

IljoKeisseFan 12 januari 2016 om 22:33

Edit redactie: Niet doen

123poetertjes 12 januari 2016 om 22:55

Volgens mij komen die shortlists vaak ook niet uit, zeker in dit stadium. Ik heb het even opgezocht, in de Tourselectie van 2014 met tien renners die al in december werd geopperd kwamen maar vijf namen uiteindelijk aan de start. Dus met een korreltje zout nemen dit artikel.
Landa, Beñat, König en Viviani lijken me zeker, Kiryienka lijkt me waarschijnlijk. Voor de rest valt er niks over te zeggen. Ik verwacht Puccio er eigenlijk ook bij, maar die wordt dan weer niet genoemd.

nickdt 12 januari 2016 om 23:03

Ach, en zie de helft daarvan in de lappenmand voor de Giro en niet kunnen rijden.

SolerEritrean 12 januari 2016 om 23:03

@Othello

Dacht juist hetzelfde. König, je verneukt je hele wielercarriere.

Covadonga 12 januari 2016 om 23:11

Ik vind Poels dan weer wel heel snugger. Hij kiest waarschijnlijk voor de centen en daar is niets mis mee. Voor Konig geldt mss wel hetzelfde. Slimme kerels.

Leukefans 12 januari 2016 om 23:14

@Covagdonga
Voor het geld kiezen, daar moet je inderdaad heel erg snugger voor zijn! Wat heeft dat nu met slim zijn te maken? Gewoon een kwestie van prioriteiten natuurlijk…

achtpuntzes 12 januari 2016 om 23:33

SKY heeft een behoorlijk budget, maar je gaat mij niet vertellen dat je daar als knecht meer verdiend dan als kopman elders.
wel lijkt het me interessant om als klassementsrenner in de marge een jaar of 2 daar wat ervaring op te doen, stappen te zetten en het dan zelf proberen bij een andere ploeg.
is Poels trouwens wel de beoogde rondeman? vooralsnog te wisselvallig, meer iemand om ritten te winnen. maar nu nog even te druk met knechten voor Froompie.

F e r o x 12 januari 2016 om 23:41

Je verdient wel degelijk meer als knecht bij Sky dan als kopman bij menig ander ploeg. Is niet echt uitzonderlijk.

achtpuntzes 12 januari 2016 om 23:48

wat zou Froome eigenlijk verdienen? miljoentje of 5 a 6 per jaar? ik weet dat eendagsrenner Gilbert een goed contract heeft voor zo'n 3 miljoen per jaar, gebaseerd op zijn topjaar. Contador en Nibali zitten daar net boven, hoewel Contador naar het zeggen heeft ingeleverd op zijn salaris. en SKY betaalt dus goed, en hebben nog ook de beste renner.

Hakkie2 13 januari 2016 om 09:44

Maar Poels is dus niet tevreden als knecht, dus kun je wel zeggen dat hij gewoon het verkeerde team heeft gekozen (of zichzelf te hoog inschat).

GinneR 13 januari 2016 om 10:28

@123poetertjes
Maandag stonden Puccio en ook Kennaugh nog wel op het kortere lijstje, dus dit is maar een momentopname: er gaan vast wel weer namen af en andere namen (terug) op komen. Vreemd dat Wielerflits dit zo brengt als een nieuwsbericht, terwijl er in de laatste regels direct de kop en de inhoud van het artikel in twijfel wordt getrokken.

Koersmaniak 13 januari 2016 om 10:35

Als een Poels voor het geld kiest, dan moet hij niet gaan jammeren dat hij geen eigen kansen krijgt. Hij had op voorhand moeten beseffen dat hij nummer 10 in de rij was bij Sky.
Vorig jaar tijdens een interview kwam hij me ook al niet zo snugger over toen men vroeg naar de rit van 2 dagen ervoor toen Froome alleen kwam te zitten.

tendam 13 januari 2016 om 12:26

Goede ploeg natuurlijk. Niet zo belachelijk sterk als Astana vorig jaar, maar nu hoeft hij zich niet op te offeren voor Aru.

Covadonga 13 januari 2016 om 19:56

@hakkie2
Hij baalt ergens van. Ik baal ook weleens ergens van op het werk. Dat wil echter niet zeggen dat ik het niet naar mijn zin heb.

@leukefans
Iemand die in staat is om prioriteiten te stellen is vaak heel snugger.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair