Skoda nieuwe sponsor puntentrui Tour de France

maandag 23 maart 2015 om 12:08
Skoda nieuwe sponsor puntentrui Tour de France

Foto: ASO

Skoda is de nieuwe sponsor van de groene puntentrui in de Tour de France. Dat heeft wedstrijdorganisator ASO vandaag bekend gemaakt op Tsjechische ambassade in Parijs. Autofabrikant Skoda is een van origine Tsjechische onderneming.

De Tour de France-organisatie was al enige tijd op zoek naar een nieuwe shirtsponsor van de groene trui. In november vorig jaar werd voor het publiek bekend dat het Franse wedkantoor PMU had besloten om na 25 jaar de sponsoring van het klassement te beëindigen. De ASO was voorafgaande aan de de Tour de France 2014 al ingelicht. Sindsdien was de zoektocht gestart naar een naamgever voor een lange termijn. Laurent Lachaux, directeur commerciële zaken van ASO, liet destijds weten dat volgens verschillende studies de publiciteit die de groene trui genereert een rendement oplevert dat 10 tot 12 keer groter is dan de sponsorkosten van €1,5 miljoen.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Turtlehead 23 maart 2015 om 12:16

Niet echt een link tussen Skoda en groen, maar 'de groene trui' is een gevestigd sterk merk denk ik zo.
edit: idd: logo is groen.
Denk niet dat Skoda een nieuwe sponsor is, maar eerder eentje die geld verschuift binnen het wieler(Tour)budget.

Mac-S 23 maart 2015 om 12:26

Skoda sponsorde toch de witte trui al? Blijven ze die er dan naast doen of moet ASO daarvoor weer op zoek naar een ander?

iLLan 23 maart 2015 om 12:52

Skoda’s logo is toch groen met wit? Dan is het toch logisch om deze trui ook te sponsoren? :)

achtpuntzes 23 maart 2015 om 12:53
Quote:
Laurent Lachaux, directeur commerciële zaken van ASO, liet destijds weten dat volgens verschillende studies de publiciteit die de groene trui genereert een rendement oplevert dat 10 tot 12 keer groter is dan de sponsorkosten van €1,5 miljoen.

nooit geweten dat de vorige sponsor van de groene trui dat Franse wedkantoor was. ik kan trouwens geen enkele sponsor van welke trui dan ook noemen.

klootje kriekeljon 23 maart 2015 om 12:59

Je hebt nog nooit een groene hand met PMU er op gezien de afgelopen jaren? :D

achtpuntzes 23 maart 2015 om 13:13

@ klootje:
nee, niet gezien. overigens ben ik behoorlijk resistent voor reclame, ik kijk niet naar wat er allemaal voor sponsors op truitjes staan.

BlancoProCycling 23 maart 2015 om 13:16

Die Franse supermarkt van de bollentrui, champignon ofzo geloof k, kent iedereen daarvan. En ook PMU kende ik van de handschoenen, dus wel degelijk nut.

Frankevl 23 maart 2015 om 13:27

En dan nu uit het hoofd de sponsor van de gele trui???

RubenAV 23 maart 2015 om 13:31

Geel – LCL. Groen – PMU. Bollen: Carrefour. Wit: Skoda. Bij mij werkt reclame :)

ikweetniet 23 maart 2015 om 14:07

1,5 miljoen voor de groene trui, en de winnaar van de tour krijgt 300 000 euro. ASO vult flink zijn zakken

Hermantk 23 maart 2015 om 15:24

@ikweetniet
Jij moet boekhouder worden!

sooike 23 maart 2015 om 15:44

@ikweetniet
Ooit gehoord van de forse bedragen die start- en finishplaatsen moeten ophoesten? Ooit gehoord van de deelnamekosten aan de reclamekaravaan? Ooit gehoord van de kosten van een dinerplek in de finishplaatsen? Ooit gehoord van de centjes die je mag neertellen om een spandoek op een leuke plek neer te hangen? Ooit gehoord wat het Skoda kost om de volgwagens te mogen leveren ? Daar staan natuurlijk wel enkele forse uitgaven (o.a. prijzengeld en parkoerskosten) tegenover, maar natuurlijk houdt ASO dik geld over. Is toch niks mis mee?

@achtpuntzes
Nooit een gokje gewaagd zeker? PMU heeft zelfs in Nederland nog wedkantoren gehad en in België trouwens ook. Ik mag toch hopen dat je wel weet dat Jumbo meer is dan een olifant?

achtpuntzes 23 maart 2015 om 17:21

@ sooike:
nee, ik ben niet zo van het gokken. misschien zou ik een uitzondering moeten maken qua wielerwedstrijden, want met mijn kennis zou ik toch goud geld kunnen verdienen. ;)

daarnaast is Jumbo o.a. een maker van gezelschapsspellen en ook wel de bijnaam van de Boeing 747. of bedoel je wat anders?

Romāns Vainšteins 23 maart 2015 om 19:14

Meteen aan Sagan geven. Gast hoort groen te zijn en wat hij nu aan heeft staat m voor geen meter.

Romāns Vainšteins 23 maart 2015 om 19:15

Hushovd heeft wel eens zo’n PMU-hand gezien, die kreeg toen meteen de rode trui om zijn schouders.

Coldeportes 23 maart 2015 om 22:24

Skoda komt in juli dan ook met een speciale ‘Sprint’ editie op al haar modellen ;)

Spruch 23 maart 2015 om 22:27

@RubenAV
Champion is de sponsor van de bollentrui en niet Carrefour. Wel fijn voor Carrefour dat ze geassocieerd worden met de bollentrui zonder er iets voor te doen :).
LCL staat trouwens voor Credit Lyonnais.

FondriestTF3 23 maart 2015 om 22:33

Spruch…. in 2009 heeft Carrefour de sponsoring van Champion overgenomen.

Dus jouw zin klopt, je moet alleen Carrefour en Champion omdraaien en jezelf aanspreken. Je geeft Champion reclame hier.. voor niets.

ikweetniet 24 maart 2015 om 03:49

@sooike daar gaat het juist om ASO haalt massa's geld binnen maar er gaat weinig naar de ploegen en renners, prijzengeld voor 3 weken koersen is echt belachelijk laag . het miste wat je toch mag vragen is een deftig hotel en eten voor iedereen

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair