Sinkeldam: “Mooie combinatie van onze Sunwebtrui en mijn droom”

Door , woensdag 28 juni 2017 om 14:06
Sinkeldam: “Mooie combinatie van onze Sunwebtrui en mijn droom”

foto: Twitter Sunweb

Ramon Sinkeldam heeft op de perspresentatie van de Tourploeg van Sunweb gereageerd op zijn kersverse kampioenstrui, die voor veel opschudding heeft gezorgd. “Het is een mooie combinatie van onze Sunwebtrui en mijn droom, de nationale driekleur”, zegt hij tegen het Algemeen Dagblad.


Sinkeldam draagt vanaf de Tour de France geen volledig rood-wit-blauw tricot, maar een Sunwebtenue met een kleine Nederlandse vlag op de borst en de rug. Daarnaast zit een oranje leeuw in het ontwerp.

Ploegmanager Iwan Spekenbrink geeft toe dat het ontwerp deels vanuit commercieel oogpunt gemaakt is. “We respecteren de geschiedenis van de trui”, geeft hij aan, “maar willen ook de waardering voor onze sponsor tonen, vandaar dit verzoek aan de wielerunie KNWU.” De Nederlandse wielerbond heeft deze versie van de kampioenstrui goedgekeurd.

Dit artikel delen:

78 Reacties

Daniel17 28 juni 2017 om 14:07

Mooie PR praat, als je kijkt naar zijn twitter-likes zie je hoe hij er echt over denkt

Sephiroth 28 juni 2017 om 14:12

“We respecteren de geschiedenis van de trui” ja wat had je anders als kampioenstrui gedaan? geel met groen? pfff rood wit blauw of oranje, dat zijn je keuzes, maar iets prominenter aanwezig mag wel hoor.

Hoebele 28 juni 2017 om 14:14

Dit is toch gewoon de Britse kampioenstrui? En wat doet die Limburgse leeuw erin?

Romāns Vainšteins 28 juni 2017 om 14:15

pfff.

Arrume Sinkeldam, Aggelijke Sunweb marketing

Geen mens die zoiets kan dromen, alleen maar Hendrik-Bart van E-commerce met zijn Zlatan-knotje en Conchita-baardje

xistnc 28 juni 2017 om 14:17

Ik weet niet wat erger is. De trui an sich, of hoe Ramon Sinkeldam zich als marionet laat misbruiken door Sunweb. Is hij de nieuwe Harry?

alvaro mejia 28 juni 2017 om 14:20

Een kampioenstrui zoals voorheen valt toch veel meer op? Ik begrijp er echt helemaal niks van.

Plaggie 28 juni 2017 om 14:23

Triest, die jongen had zich denk ik zijn stap uit de schaduw anders voorgesteld. Denk dat hij geen deuk in een pakje boter rijdt in de tour.

Turtlehead 28 juni 2017 om 14:23

Hele dunne droom :)

nederbelg 28 juni 2017 om 14:25

Hou nu al mijn hart vast voor wat de AG2R marketingmachine met de kampioenstrui van Naesen gaat aanvangen…

robotour 28 juni 2017 om 14:26

Te zielig voor woorden. Ontwerpers met een bedenkelijk laag creatief niveau. Hoe verkwansel ik “Neerlands trots” ….maar ja wat kan je verwachtte van een ploeg met duitse insteek.
Vraag me of hoe ze dit zouden doen bij een Duits kampioen, zwart/rood/goud vloekt wel heel erg met het zwart / wit van Sunweb.
Sinkeldam kan natuurlijk weinig anders zeggen, dan dit diplomatieke correcte antwoord. Echter ik blijf het zeer vreemd vinden, gelet op de trui waarin Dumoulin momenteel rijdt.

LaurentJalabert 28 juni 2017 om 14:34

Wat ik niet begrijp is dat het volgens mij goed mogelijk is om en je sponsor te respecteren en een mooie kampioenstrui te maken. Dit is volgens mij gewoon expres een beetje afzetten tegen het gebruikelijk format.

Greg4ever 28 juni 2017 om 14:34

Wat een politiek (of eigenlijk commercieel) correcte reactie van Ramon…

Ik denk met weemoed terug aan de prachtige trui van Dylan…

HoofdIsVrij 28 juni 2017 om 14:34

Nogmaals, de trui is zwart-wit op voorspraak van Giant, niet van Sunweb. Sunwebs huiskleur is rood, die van Giant zwart-wit.

Wheely 28 juni 2017 om 14:35

Blijft het pak van Tom wel volledig onze nationalistische gevoelens bedienen of krijgt die ook een beurt van het marketingteam.

123poetertjes 28 juni 2017 om 14:35

Lol, drie nieuwsberichten over een shirt. Je zou bijna denken dat WF met een ontwerpwedstrijd bezig is.

Geraint 28 juni 2017 om 14:36

@Nederbelg,

De Belgische kampioenentrui is vastgelegd in reglementen. En ik heb zo het gevoel dat ze zoiets met Naesen ook niet zouden moeten proberen.

Kwouter 28 juni 2017 om 14:38

@ nederbelg

En naesen is net zo blij dat hij van die bruine broek af is. ;)

Spinergy 28 juni 2017 om 14:39

Of we hem nu mooi vinden of niet, stiekem hadden alle keyboard warriors hier hem willen dragen.

walkowiak 28 juni 2017 om 14:42

wat een gezeur over die trui

fietsvriend 28 juni 2017 om 14:42

Afschuwelijk, maar goed. Hoe ziet de achterkant eruit?

ONCE 28 juni 2017 om 14:43

Misschien moet ie zn wederhelft eerst beter africhten voordat hij met zulke uitspraken naar buiten komt.
Maargoed er zijn meer renners die de vrouw des huizes beter een algehele twitterban moeten geven

Geit in mijn Kelderman 28 juni 2017 om 14:47

Die kop van ‘m, heerlijk. Als er ooit in schoolboeken een visuele uitleg moet bij het spreekwoord ‘lachen als een boer met kiespijn’ moeten ze deze foto van de plank halen.

Jos84 28 juni 2017 om 14:50

Politiek correct statement. Maar het blijft gewoon en lelijk ding…

Pietertje2 28 juni 2017 om 14:51

Sinkeldam wordt uit de Tour selectie gehaald en toegevoegd aan de selectie voor de Giro Rosa.

Hoebele 28 juni 2017 om 14:53

Ben benieuwd naar de trui van Chantal!