Sinkeldam en Van der Haar vergezellen Kittel in Ster ZLM Tour

maandag 15 juni 2015 om 16:17
Sinkeldam en Van der Haar vergezellen Kittel in Ster ZLM Tour

foto: Sirotti

Giant-Alpecin start met vier Nederlanders in de Ster ZLM Tour. Marcel Kittel zal woensdag als kopman beginnen aan de Nederlandse etappekoers, terwijl ook Garmin Velothon Berlin-winnaar Ramon Sinkeldam en Lars van der Haar de presentielijst zullen tekenen.

Andere Nederlanders zijn wegkapitein Roy Curvers en Tom Stamsnijder. Ook de Belgen Zico Waeytens en Bert de Backer zullen door eigen land rijden. Renner nummer acht is de Zweed Fredrik Ludvigsson. “Ons primaire doel is etappesucces”, licht ploegleider Marc Reef toe. “In theorie kunnen we in etappe 1 en 4 aan onze sprintvoorbereiding werken, maar we moeten ook uitkijken voor de wind. Na de proloog zullen we kijken of een goed klassement voor één van ons mogelijk is.”

Selectie Giant-Alpecin voor Ster ZLM Toer 2015 (17-21 juni)
flag-be Bert de Backer
flag-nl Roy Curvers
flag-nl Lars van der Haar
flag-de Marcel Kittel
flag-se Fredrik Ludvigsson
flag-nl Ramon Sinkeldam
flag-nl Tom Stamsnijder
flag-be Zico Waeytens

Dit artikel delen:

14 Reacties

west 15 juni 2015 om 16:31

OFF: Hoe lang zou het duren voordat iemand in Nederland z'n kermiskoersje "Velothon" gaat noemen?
OT: Moet Sinkeldam de rol van Veelers gaan overnemen in de Tour?

0
Nick Doup 15 juni 2015 om 17:09

@west
Off: Ik zie het wel voor me, zo’n Velothon wedstrijd in Nederland. Velothon The Hague? Velothon Oss? Velothon Venlo?
On: Ik ga er van uit dat Koen de Kort de lead-out wordt, maar Sinkeldam is ook een goeie.

0
sjas 15 juni 2015 om 17:26

Treintje: degenkolb – sinkeldam – de kort – kittel

0
Dalendklimmen 15 juni 2015 om 18:47

Van de haar als laatste man zit kittel goed uit de wind:)

0
koos1 15 juni 2015 om 18:50

In de tour zal De Kort bijna zeker de sprint gaan aantrekken voor Kittel of Degenkold. De Kort heeft al vaker bewezen een prima vervanger te zijn voor Veelers. Als Sinkeldam mee gaan naar de tour zal hij zoals sjas ook zegt in de trein voor De Kort zitten. Al verwacht ik Sinkeldam eerder in de Vualta als sprinter/loods.

0
Daan° 15 juni 2015 om 18:53

In de tour :
Mij lijkt na Kittel toch ‘gewoon’ Degenkolb de snelste man? Ik zie het eerder zo:
De Kort – Sinkeldam – Degenkolb – Kittel.

0
tylerhamilton 15 juni 2015 om 19:07

Mij ook daan, maar ik heb degenkolb nog maar weinig lead outs zien doen voor kittel alhoewel hij inderdaad intrinsiek na kittel de snelste is. Het is vrijwel altijd veelers of de kort.

0
magikdatzeggen? 15 juni 2015 om 19:13

@Daan: Met alle respect, maar jij volgt het wielrennen nog niet zo lang, toch? Anders had je wel geweten dat Degenkolb nooit als voorlaatste man gaat dienen.

Degenkolb is de man om rond de kilometer het gevecht met o.a. Tony Martin te winnen zodat de laatste drie vooraan aan de sprint kunnen beginnen. Het is inderdaad de vraag hoe Sinkeldam en De Kort de rollen verdelen (er van uitgaande dat Sinkeldam meegaat). Zelf lijkt het mij ook logischer dat De Kort de leadout-man wordt.

0
Tinkerbell 15 juni 2015 om 19:48

Degenkolb heeft zelf ook ooit aangegeven niet te houden van leadout doen. De Kort of Sinkeldam lijkt me het meest logisch

0
Raafje 15 juni 2015 om 20:49

Kittel Kittel!!!!!!

0
Romāns Vainšteins 15 juni 2015 om 21:00

OK, het zijn allemaal collegiale buddies en ze houden van elkander etc. maar ik weet weel zeker dat Degenkolb f*ckin pissed zal zijn wanneer Kittel toch in extremis de tour gaat rijden en dat hij, met MSR en PR op zak, zeer zeker niet als ’treinwagonnetje’ gaat fungeren.

Sowieso vond ik het al broodroof om Degenkolb en Dumoulin daar primair voor in te zetten en al helemaal wanneer Kittel verre van okselfris is.

0
schipperaar 15 juni 2015 om 22:38

@rv
Degenkolb’s seizoen kan allang niet meer stuk, Kittel geeft aan op niveau te zijn en volgens jou verre van okselfris, misschien nog een sponsor erbij?

0
TotSinas 16 juni 2015 om 00:05

On/off: Kittel doet denk alleen eerste week tour, waarin Degenkolb ook zeker zijn kansen pakt daar waar Kittel natuurlijk niet alles zal meedoen vanwege zijn vorm. Treintje wordt De Kort – Sinkeldam – Kittel/Degenkolb. Als ze voor Kittel gaan zal Degenkolb zeker niet laatste wagonnetje zijn.

Off: als zijn ploegmakkers helpen zie ik Sinkeldam de Tour nog weleens in Rood Wit Blauw rijden…

0
HennieK 17 juni 2015 om 22:43

Die foto! Alleen Sneeuwwitje mist nog…

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone