Sepp Kuss na zege in slotrit: “We moesten onze focus verleggen”

Sepp Kuss na zege in slotrit: “We moesten onze focus verleggen”

foto: ASO

Sepp Kuss zegt dat de ploeg van Jumbo-Visma in shock was na de vierde etappe en de gevolgen die de rit had voor de ploeg. Kopmannen Steven Kruijswijk (schouderblessure, red.) en Primoz Roglic (heupblessure en schaafwonden, red.) vielen uit en dus verloor de ploeg de leiding. “We moesten onze focus verleggen”, aldus Kuss, die de vermakelijke slotrit wist te winnen.

“Na gisteren was het een beetje raar om wakker te worden, want we moesten onze focus verleggen”, legde de Amerikaanse klimmer uit in het flashinterview. “We waren een beetje in shock na gisteren, na alle valpartijen en de opgaves. Daardoor konden we nu agressief koersen. Het was wel een van de lastigste etappes die ik ooit gereden heb.”

“Het was vol gas vanaf de start en iedereen was heel moe”, merkte Kuss, die de hele week al een goede vorm liet zien in dienst van Roglic. Hij wist op de slotklim naar Megève vier medevluchters te lossen en zo solo de zege te pakken. “Ik kon mijn voordeel halen uit het feit dat ik lager stond in het klassement. Daardoor kon ik vroeg aanvallen.”

Over twee weken is Kuss een van de belangrijke pionnen van Jumbo-Visma in de Tour de France. “Ik ben blij dat ik hier gewonnen heb, want nu ga ik met een goed gevoel naar de Tour toe”, laat hij nog weten. Kuss wist door zijn ritzege ook nog de top-10 van het klassement binnen te dringen.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Sephiroth 16 augustus 2020 om 17:17

Pracht van een renner, zal lang knecht blijven die gewoon z’n etappes mag uitkiezen denk ik

Groningen 16 augustus 2020 om 18:26

Misschien, maar ik ben ook wel benieuwd hoe ver hij als kopman zou komen (in kleinere rittenkoersen)

Murcia 16 augustus 2020 om 17:19

Genoten van hem deze week, qua stijl een van de mooiste klimmers maar ook buitengewoon effectief. De Cauwer merkte terecht op dat de scouting van de ploeg ook een compliment verdient. De ploeg haalt vaak renners die niet de junioren/belofte lijstjes domineren maar weet er toch pareltjes van te maken.

Wheely 16 augustus 2020 om 17:23

Van mij mag dit in de Tour ook gebeuren, wordt genieten van ritzeges dan met deze ploeg.

Robert Rodenburg 16 augustus 2020 om 17:38

Doumulin is straks in de tour prima in orde hoor,die zou wel eens kunnen verrassen.

koos1 16 augustus 2020 om 17:43

Kuss vandaag de sterkste bergop. In de Tour lijkt hij een ideale renner om mee te gaan in een grote kopgroep. Als ze worden teruggepakt nog knechten voor de kopmannen en anders maakt hij kans op een ritzege.

bartje 16 augustus 2020 om 17:54

Dat geldt natuurlijk ook voor Bennett, wat een luxe.

KevinK1986 16 augustus 2020 om 18:02

Waarom hem niet in de eerste week eens goed huis laten houden. Jaag de andere mannen maar eens schrik aan, dan hoeven Gesink, Bennett en evt Kruijswijk ook niet te rijden. Laat anderen maar de kastanjes uit het vuur halen, want deze kladblak gaan ze niet 2 min laten pakken

Combine 16 augustus 2020 om 19:45

Tot hoe lang heeft Sepp nog contract bij TJV? Ben bang dat hij na De Plus de volgende prooi wordt voor Ineos.

tendam 16 augustus 2020 om 22:26

Ik denk eerder dat Trek hem een megabod doet. Vaughters misschien ook, maar die heeft het geld voorlopig niet. Kuss is verreweg de beste Amerikaanse renner, en eentje die misschien wel een grote ronde kan winnen. Beter dan Tejay ooit is geweest. Dat moet toch een flink bedrag waard zijn.

boltthrower 17 augustus 2020 om 00:27

Ten Dam, Tejay is 2 x 5e geworden in de tour. Moet Sepp nog maar voor elkaar krijgen. Betere klimmer is hij denk ik zeker. Ik weet te weinig van de tijdritcapaciteit van Kuss maar kan mij voorstellen dat Van Garderen in zijn hoogtijdagen een streepje voor heeft op dat vlak.

Murcia 16 augustus 2020 om 19:51

Staat nog tot en met volgend jaar onder contract en is dus bezig zijn marktwaarde flink op te vijzelen.

KnightBiker 16 augustus 2020 om 21:06

Contract openbreken voor de Tour! Dat houd hem gemotiveerd daarnaast uitspelen volgens het Roglic principe: kopman maken in diverse ronden van een week.

Headlines

Materiaalzone

Populair