Sep Vanmarcke slaat dubbelslag op La Gileppe

zaterdag 18 juni 2016 om 17:27

Sep Vanmarcke heeft de koninginnenrit in de Ster ZLM Toer op zijn naam geschreven. De Belgische renner van LottoNL-Jumbo won op de stuwdam van La Gileppe. Hij verwees wereldkampioen veldrijden Wout van Aert naar de tweede plaats. Vegard Stake Laengen was lang in de aanval, maar werd in de slotfase ingerekend. Vanmarcke is ook de nieuwe leider in het klassement. Hij neemt de trui over van zijn landgenoot Sean De Bie.

Laengen was met nog circa veertig kilometer te rijden weggereden uit een groepje met daarin Joey Rosskopf, Philip Gaimon, Jimmy Janssens, Elias van Breussegem, Xandro Meurisse en de Nederlander Jochem Hoekstra van Parkhotel Valkenburg. De Noor van IAM Cycling deed een dappere gooi naar de overwinning. Bij het ingaan van de laatste tien kilometer bedroeg zijn voorsprong nog een minuut, maar vlak voor de finish werd hij toch ingerekend.

Voor LottoNL-Jumbo is het al de derde ritzege in de Ster ZLM Toer in vier dagen tijd. Eerder was er al succes voor Jos van Emden en Dylan Groenewegen. Wesley Kreder van Roompot Oranje Peloton is de enige die de hegemonie even wist te doorbreken.

Dit artikel delen:

36 Reacties

dumoman 18 juni 2016 om 17:29

Vanmarcke en Groenewegen naar de Tour….. ;)

StonedCamel 18 juni 2016 om 17:29

Lijkt me dat hij daarmee ook nieuwe leider is. Weet niet waar de Bie is gefinisht, maar goeie kans op winst in het AK ook lijkt me.

koos1 18 juni 2016 om 17:29

Dit wordt een aardig succesvol rondje voor TLJ. Iemand een idee naar de stand VanMarcke ook leider? of moeten we daar weer uren op wachten?

HoofdIsVrij 18 juni 2016 om 17:30

Straf van Van Aert! Leuk voor Vanmarcke.

Wie is de nieuwe leiding?

tdv21 18 juni 2016 om 17:30

Zo de nummers 1 en 2 van het BK zijn ook al bekend ;)

achtpuntzes 18 juni 2016 om 17:31

knappe overwinning.

en kunnen ze dat veldrijden niet gewoon opheffen of zo, zodat zowel van Aert als van der Poel wel op de weg moeten gaan rijden?

xistnc 18 juni 2016 om 17:31

Tien! Tien! Tien!

Maar nu serieus, dit is toch wel met terugwerkende kracht een waardeloos rondje met een waardeloos deelnemersveld met renners in opbouw, anderszins niet gemotiveerd en sowieso ziek, zwak en misselijk…

@Stoned
De Bie was 4e op 2 seconden, als ik het goed heb gezien in een finishfilmpje van 30 seconden. Het gat achter Van Aert leek me bovendien groot genoeg om die 2 seconden te laten tellen.

Bram93 18 juni 2016 om 17:32

Aan het filmpje op twitter te zien, zit er een gat tussen de eerste twee en de rest samen met de boni’s nieuwe leider denk ik zeker omdat de Bie geen derde werd.

Chrys 18 juni 2016 om 17:35

@xistnc
Eigenlijk altijd al geweest toch? De grote voorbereidingskoers voor de pure sprinters. Nu zij het laten afweten valt het nog meer op.

Edit: en het meest waardeloze is nog wel die achterlijk lange tijd die de organisatie erover doet om iets meer dan de winnaar bekend te maken.

Onie 18 juni 2016 om 17:35

@xistnc

Heb je het nu over de ZLM of over de Ronde van Zwitserland?

Daarbij vermoed ik dat er weinig renners een piek hebben liggen rond deze periode. Deelnemersveld op papier is gewoon prima.

Ciclismo92 18 juni 2016 om 17:37

@xistnc

Haha, dus als TLJ gaat winnen, is de concurrentie opeens niet goed genoeg? Ga toch weg man.

Wheely 18 juni 2016 om 17:39

Ik eet pannenkoeken vanavond!

Chrys 18 juni 2016 om 17:39

Bizar dat ook nu pas (via de Twitter van TLJ) bekend wordt dat Sep de leiding pakt.

HoofdIsVrij 18 juni 2016 om 17:40

Vanmarcke inderdaad ook de nieuwe leider.

kelderfan 18 juni 2016 om 17:40

Ja Nairo die reed de Route du Sud, dus dan heb je mager veld. Maar Sep Vanmarcke heeft 't toch maar gedaan. Vandaag een goede dag voor TLJ. Elk voordeel heeft z'n nadeel. Dus moet TLJ morgen weer op kop rijden; gelukkig is het rondje vlak.

xistnc 18 juni 2016 om 17:41

@Ciclismo92
Jij snapt het. Kan niet anders toch?

Turtlehead 18 juni 2016 om 17:43

lol @xistnc.

Mooi voor Seppie, winnen is fijn!

horsm 18 juni 2016 om 17:49

Zo! Lang geleden dat Sep won, dacht Ik.

En zoals Xistnc al zegt: het lijkt wel een Aziatisch rondje, zo makkelijk kopt TLJ de overwinningen binnen… ;)

DaveEvans 18 juni 2016 om 17:50

@achtpuntzes: ooit kom je erachter dat veldrijden voor veel renners een belangrijke eerste stap in hun carriërre is/was. Stuurkunst en interval wordt zo op jonge leeftijd al aangeleerd.
Maar je mag natuurlijk ook met de oogkleppen op blijven zitten! Zelf weten.

brecht_vdk 18 juni 2016 om 17:58

Tegen de start van morgen zullen we de top 10 kennen…
Mooie overwinning, maar als Vanmarcke wint en De Bie 4de wordt in een mini LBL. Is de concurrentie niet echt sterk. ;) Maar ja winnen is winnen zoals Coquard al het hele jaar doet

ghostwriter 18 juni 2016 om 17:59

De tiende overwinning van LottoNL dit jaar en vierde deze week. Met het goede presteren van Kelderman in de Ronde van Zwitserland zal LottoNL straks waarschijnlijk met een positief gevoel aan de Tour de France beginnen.

achtpuntzes 18 juni 2016 om 18:04

@ DaveEvans:
zolang het een eerste stap in hun carriere is vind ik het best. maar stel dat zo’n van Aert de rest van zijn wielerleven veldrijder zou blijven dat zou toch gewoon jammer zijn, of niet dan?
verder, ‘ooit kom je erachter’ en ‘maar je mag natuurlijk ook met de oogkleppen op blijven zitten’…. tja, ik heb weinig op met deze manier van discussieren die tegenwoordig erg populair schijnt te zijn op wielerflits maar het zal wel aan mij liggen.

denistel 18 juni 2016 om 18:09

mooi voor Sep maar waarom kan de organisatie van deze ronde niet een uitslag geven??
vind dat zo onproffesioneel

Moess1e 18 juni 2016 om 18:10

Is er hier beeld van?

xistnc 18 juni 2016 om 18:17

Ja, straks op OmroepBrabant.nl.

  • 1
  • 2

Headlines

Materiaalzone

Populair