Sep Vanmarcke mist Eneco Tour vanwege ziekte

zaterdag 17 september 2016 om 09:27
Sep Vanmarcke mist Eneco Tour vanwege ziekte

Foto: Sirotti

Sep Vanmarcke moet de Eneco Tour aan zich voorbij laten gaan. De renner van LottoNL-Jumbo is ziek geworden en raakt niet op tijd fit voor de Nederlandse WorldTour-koers. Hij mist daarom ook de Primus Classic Impanis-Van Petegem vandaag.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!
Vanmarcke voelde zich vrijdag tijdens het Kampioenschap van Vlaanderen al niet goed. “Ik had geen kracht en kon niet eten of drinken”, twittert hij. “Deze morgen heb ik er nog steeds last van. We hebben daarom besloten dat ik niet ga starten in de Eneco Tour.”

LottoNL-Jumbo heeft Timo Roosen opgeroepen als vervanger. De Eneco Tour gaat aanstaande maandag van start in het Friese Bolsward.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Onie 17 september 2016 om 09:31

Campenaerts laten invliegen?

0
Thijs E 17 september 2016 om 09:54

@Onie: die kan toch wel meevliegen met Sagan?

0
Frits des Jeux 17 september 2016 om 09:55

@Onie kan makkelijk met Sagan die privéjet; )

0
Bram93 17 september 2016 om 09:57

Campenaerts rijd de wegwedstrijd toch helemaal niet?

0
Doomsday 17 september 2016 om 10:17

is al bezig met volgend seizoen en heeft er geen zin meer in.

0
Wheely 17 september 2016 om 10:19

Schoolziek?

0
Poeksel 17 september 2016 om 10:19

Hij kan elk moment vader worden, hoorde ik gisteren. Hij zal het dus niet heel erg vinden om de koersen te missen.

0
Pingdo 17 september 2016 om 10:20

Het nieuwe contract syndroom

0
Frits des Jeux 17 september 2016 om 10:20

Timo Roosen vervangt Sep.

0
Jotto-Lumbo 17 september 2016 om 10:37

Goede vervanger, ook voor Groenewegen. Vanmarcke toch nooit echt goed tijdens deze koers. Wat dat betreft heb je denk ik meer aan Boom, die toch wat veelzijdiger is.

0
Beekman 17 september 2016 om 11:01

Vanmarcke, een zeer sterke renner maar met een zeer bescheiden rendement tot nu toe wat overwinningen betreft. Denk inderdaad dat Boom veelzijdiger is.

0
Koel 17 september 2016 om 11:40

Van Asbroeck natuurlijk, de NL/B grens kom je zonder paspoort wel over…

0
Romāns Vainšteins 18 september 2016 om 07:45

Ik zou het helemaal niet erg vinden mocht Sep aankomend seizoen nog dat extra beetje goesting, drive en benen vinden om de dubbel rvV & PR binnen te halen allebei solo. En dat zeg ik niet als ‘LTJ-hater’ want dat ben ik niet.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone