‘Schande dat Merijn Zeeman niet genomineerd is voor Coach van het Jaar’
Merijn Zeeman duwt eigenhandig Wout van Aert aan - foto: Cor Vos
woensdag 21 december 2022 om 17:15

‘Schande dat Merijn Zeeman niet genomineerd is voor Coach van het Jaar’

Podcast Woensdagavond vindt het Sportgala van NOC*NSF plaats. In de verschillende categorieën is met Harrie Lavreysen (Sportman van het Jaar), Annemiek van Vleuten (Sportvrouw van het Jaar) en Jumbo-Visma (Sportploeg van het Jaar) de wielersport goed vertegenwoordigd. Toch ontbreekt Merijn Zeeman bij Coach van het Jaar en dat zint de mannen in de WielerFlits Podcast niet.

Merijn Zeeman is niet genomineerd en ik vind dat echt een regelrechte schande!”, windt Youri er geen doekjes omheen. “Wat hij gedaan heeft – en misschien moet het wel een oeuvreprijs zijn, omdat dit een proces van de laatste jaren is – is superknap. Hij heeft Jumbo-Visma van het lelijke eendje in de WorldTour opgebouwd naar een superieure wereldploeg. Ze zijn het beste WorldTeam over de laatste drie jaar, heel 2022 én ze hebben de Tour de France gewonnen. Merijn moet altijd bij de genomineerden zitten, als je het mij vraagt.”

Voor de Coach van het Jaar zijn nu roeicoach Eelco Meenhorst, shorttrackcoach Jeroen Otter en voetbalcoach Sarina Wiegman genomineerd. Vooral die laatste hoort daarin niet thuis, vinden de mannen in de WielerFlits Podcast. “Vrouwenvoetbal is een booming business. Al jaren. Maar het is lang niet zo groot als het wielrennen op de weg bij de mannen. Iedereen heeft het over emancipatie en gelijke behandeling, maar doe dat dan ook. Het EK vrouwen voetbal – met alle respect – mag nog niet eens de veters strikken van de Tour de France.”

Het onderdeel van Coach van het Jaar volgt na 37.58 minuten.


Luister hierboven naar de podcast en abonneer je via je favoriete podcastapp.
iTunes
Spotify
RSS-feed


RIDE Magazine
56 Reacties
Sorteer op:
21 december 2022 17:33
‘boehoehoe, kijk nou naar de sport die WIJ tof vinden!!!, boehoehoe’

Zo hebben alle sporten waarschijnlijk wel hun eigen verongelijkte calimero. Vermoeiend gedoe.

En dan ook nog serieus gaan doen over een vergelijk met roeien, schaatsen, voetbal.. please.
    21 december 2022 18:12
    Quote:
    ‘boehoehoe, kijk nou naar de sport die WIJ tof vinden!!!, boehoehoe’


    De Tour de France is in Nederland toch een immense happening, met dagelijks live etappes en de avondetappe tot de late uurtjes. Dan, na zoveel jaar 'strijden in de marge van het klassement' met renners als Gesink, Ten Dam en Mollema... eindelijk de Tour de France winnen. Dat gaat niet over huilie-huilie doen zoals jij hier schetst, dat weet je zelf ook.

    Zeeman had zonder twijfel de nominatie verdiend. Ik vind het inderdaad schandelijk.
    21 december 2022 19:28
    Inmiddels bijna 25.000 reacties met dit soort aandachttrekkerij. Wanneer vieren we het jubileum Romans?
    21 december 2022 19:38
    Je moet mij niet overtuigen Wim, trek naar Hilversum!
    21 december 2022 19:50
    @Marik
    Hij heeft wel gewoon gelijk.
    21 december 2022 20:11
    Maillot, ten eerste zijn het slechts meningen, dus niemand heeft gelijk.
    Het kan natuurlijk wel dat je het met hem eens bent. Maar altijd maar die overdreven reacties, je moet er maar zin in hebben om dat duizenden keren neer te pennen.
    21 december 2022 20:27
    @Marik
    Fair enough, ik herformuleer: ik vind dat hij gelijk heeft. Zoals jij vindt dat zijn reacties overdreven aandachtstrekkerij zijn, dat is ook niet meer dan jouw mening.
    21 december 2022 20:56
    Daar heb je absoluut gelijk in. Het is slechts mijn mening. Zolang wij allen maar weten dat we hele kleine onbeduidende radertjes zijn in een heel groot geheel, komt het allemaal goed. Wanneer we iets te veel in onszelf gaan geloven dan gaat het vaak fout.
    21 december 2022 21:26
    Marik is van het type loodsmannetje: zonder haaien geen vreten.
    21 december 2022 21:37
    En met elke post bewijs je mijn stelling Romans. Dank daarvoor!
21 december 2022 18:24
Waar je met wielrennen natuurlijk ook mee it is dat het begrip coach, zoals je dat in andere sporten hebt niet echt op dezelfde manier bestaat. Wij hebben ploegleiders (die zijn er het meest vergelijkbaar mee omdat die voor de tactiek zorgen, maar in bijv. het voetbal verzorgt de coach ook de trainingen), trainers, performance directors (die soms dan weer hetzelfde zijn als trainers en soms ook weer niet), teambazen (waarbij de een weer veel meer in de auto zit dan de ander en de een een meer afstandelijke eigenaar is terwijl de andere juist (eigenaar of niet) weer heel betrokken is). En dan heb je natuurlijk ook weer mensen die meerdere rollen doen en het feit dat sommige renners/rensters bij een trainer trainen die niet van de ploeg is en ook niet iedereen in de ploeg gebruik maakt van dezelfde trainer als de trainers wel van de ploegen zijn. Dit maakt het benoemen van iemand die actief is in het wielrennen als coach allemaal een stuk moeilijker. En wanneer we besluiten dat ploegleider gelijk staat aan coach, dan zou Grischa Niermann juist weer de ploegleider zijn omdat Zeeman de sportief directeur is (hoewel die misschien alsnog vaak in de auto zit).

Dus als we Zeeman coach kunnen noemen, dan ben ik het eens dat het slecht is dat ie niet genomineerd is. Ik weet dus alleen niet of we het etiket van "coach" wel op hem kunnen plakken.
    21 december 2022 18:45
    Goed verwoord. Toen ik deze titel las vroeg ik me ook meteen af of je Zeeman als (dé) coach van TJV zou kunnen bestempelen. Een nominatie als ploeg van het jaar ligt veel meer voor de hand en die hebben ze dan ook te pakken.
    21 december 2022 19:40
    Ze zouden ook een multi pot Ketonen de beker kunnen geven ja.
    21 december 2022 19:53
    Dat is het hele punt ja, bijna niemand ziet Zeeman als coach. Dat krijg je ervan als je jezelf sportief directeur noemt.
21 december 2022 19:34
Wat een onzin. Ik zie Zeeman niet als coach. Wiegman wat mij betreft de enige kandidaat, zeker omdat ze al jaren laat zien hoe goed ze is. En ook omdat we nu niet alleen zien dat ze altijd winnende teams weet te bouwen (in verschillende omstandigheden), maar ook hoe ontzettend moeilijk is om haar te vervangen.
21 december 2022 19:09
"Voor de Coach van het Jaar zijn nu roeicoach Eelco Meenhorst, shorttrackcoach Jeroen Otter en voetbalcoach Sarina Wiegman genomineerd. Vooral die laatste hoort daarin niet thuis, vinden de mannen in de WielerFlits Podcast. “Vrouwenvoetbal is een booming business. Al jaren. Maar het is lang niet zo groot als het wielrennen op de weg bij de mannen. Iedereen heeft het over emancipatie en gelijke behandeling, maar doe dat dan ook. Het EK vrouwen voetbal – met alle respect – mag nog niet eens de veters strikken van de Tour de France.”"

Dus jullie vinden dat vooral de bondscoach van het vrouwenvoetbal er niet thuishoort omdat dát de kleinere sport is? Ten opzichte van niemand-kijkt-ernaar-rijkelandensport roeien en dat ietwat gekke shorttrack? Als je nu nog niet correct kan inschatten hoe groot vrouwenvoetbal ondertussen is dan zit je met een oogkleppenprobleem. Leg de totale sponsoring in het vrouwenvoetbal naast dat van de globale (mannen+vrouwen) sponsoring in het roeien en shorttrack en je zou meteen weten hoe de verhoudingen liggen...

Als jullie nu benoemd hadden dat de coach van een team dat niet verder kwam dan de kwartfinales van een EK niet genomineerd zou mogen worden, dan was dat een goed punt geweest. Met de redenering die er nu staat laten jullie echter vooral een bekrompenheid van geest zien die ontgoochelend is voor jonge sportjournalisten.
    Goed stuk, behalve:
    "Als jullie nu benoemd hadden dat de coach van een team dat niet verder kwam dan de kwartfinales van een EK niet genomineerd zou mogen worden, dan was dat een goed punt geweest. "
    Nee, want Wiegman is dit jaar (met het Engelse team) Europees kampioen geworden.
    21 december 2022 19:35
    Ah, excuses, ik ging er zonder het na te kijken (als domme Belg) van uit dat ze nog steeds coach was van de Nederlandse ploeg. Dan is de redenering dus to-taal van de pot gerukt!
    21 december 2022 19:47
    Ik ken geen van de drie coaches dus ik ga me niet over hun kwaliteiten uitspreken.
    Maar die argumentatie rond het vrouwenvoetbal is inderdaad wel een heel opvallende.
    Het vrouwenvoetbal mag de schoenveters van de Tour inderdaad niet strikken (vreemde formulering trouwens), maar ik denk dat we veilig kunnen stellen dat noch roeien noch shorttrack de veters van het EK vrouwenvoetbal mag strikken.

    Daarnaast kan je je afvragen hoe relevant de grootte/populariteit van een sport is voor de kwaliteiten van een coach of atleet. Als dat een criterium is, hoeven we Harrie Lavrijsen of Irene Schouten natuurlijk helemaal nooit meer ergens voor te nomineren.
    21 december 2022 20:03
    Goede aanvullingen, Maillot, volledig eens.

    Ik blijf achter met de vraag "waarom net die ene coach benoemen als onwaardig?". Omdat het enige antwoord dat ik kan bedenken erg ontgoochelend is zou ik graag een reactie van Youri en/of co lezen, zonder rond-de-pot-gedraai.
    21 december 2022 21:04
    @Limal, terugkomend op je eerste post:

    Nee, dat vinden we niet. Als je geluisterd had, had je de context meegekregen. Meenhorst laat zijn roeiers elf medailles winnen op het WK, Otter laat het medailles regenen op het shorttracken op de Winterspelen. Wiegman wint het EK vrouwenvoetbal met Engeland. Knap, maar dat laatste staat in schril contrast met het winnen van geel, groen, bolletjes en zes etappes in de Tour. En daarom was zij voor mijn inwisselbaar. NOC*NSF had alleen volgens de eigen statuten maximaal vijf nominaties mogen doen (wáárom dan Femke Bol passeren?!); wanneer ze daar gehoor aan hadden gegeven, had je een veel minder grote discussie gehad. Waarvan akte.
    21 december 2022 21:25
    Bedankt om wat context te voorzien, Youri. Ik ben het ook met die redenering niet eens - een bondscoach voetbal kàn natuurlijk niet meer dan 1 medaille pakken om de twee jaar, itt overdaadsporten als roeien en schaatsen + ik vind Zeeman geen coach - maar daar kan over gediscussieerd worden. De passage die ik in mijn eerste reactie kopieerde blijft wat mij betreft wel bevreemdend overkomen.
    21 december 2022 21:25
    Ik hoor het al: Youri gaat gillend in Boratstring dat gala verstoren. Passie is goed!
    21 december 2022 21:27
    Wordt dat ergens uitgezonden? Ik kijk! :-)
    21 december 2022 22:14
    @Youri
    De context en argumenatie die je hier geeft is aanvaardbaar en enigszins aannemelijk (ook al volg ik ze niet, om precies dezelfde reden als Limal - in het voetbal kàn je geen tonnen medailles binnenrijven)
    Maar ik heb net wél even naar de podcast geluisterd, en daar wordt Limal zijn vrees helaas bevestigd. Je zegt letterlijk: "Wiegman is enkel genomineerd omdat ze een vrouw is." Dat is echt hoogst ontgoochelend.

    By the way: as we speak wordt Sarina Wiegman op de BBC uitgeroepen tot Coach van het Jaar in het Verenigd Koninkrijk...
    21 december 2022 22:28
    "Wiegman is enkel genomineerd omdat ze een vrouw is.”

    Ik stel mijn mening bij: dit vind ik veel erger dan enkel maar ontgoochelend. Ik vroeg Youri om niet rond de pot te draaien dus zal zelf ook klare taal spreken nu: die hele redenering met betrekking tot Wiegman komt voort uit onderschatting van de verdiensten van een vrouwelijke coach. Omdàt ze vrouw is. Ofwel: als zij geselecteerd wordt voor een onderscheiding, dan móét het wel om 'positieve discriminatie' gaan. Ik zou me schamen, Youri, de "schande" ligt bij jezelf.
    Heeft Youri dat echt gezegd? Is echt een enorm foute uitspraak....
    25 december 2022 13:01
    @Maillot a Pois

    Fijn dat je die uitspraak uit de context rukt en er verder niets bij zit. Heb ik toch de woke-politie achter me aan ;-)
    25 december 2022 13:07
    Er is niets mis mee te zeggen dat Wiegman de nominatie alleen heeft gekregen omdat ze vrouw is. Dat zeggen er wel meer. Die grote woorden die sommigen eraan hangen is schattig maar meer ook niet. Hup Youri
    25 december 2022 13:50
    @Youri
    Kijk, ik respecteer je werk, en heb het in het verleden al een paar keer voor je opgenomen als ik vind dat je gelijk hebt. En dat ga ik bij volgende gelegenheden ook blijven doen. Het zou leuk zijn als je bij gelegenheden waar ik het niet met je eens ben je er je niet van af zou maken met een obligate oneliner.
    Dus:
    - Welke context heb ik precies weggelaten? Ik hoor werkelijk niets van context wat hier niet uitgebreid aan bod komt in het artikel of de commentaren.
    - Waarom is Wiegman alleen genomineerd omdat zij een vrouw is? Dat zou alleen maar een terechte conclusie kunnen zijn als haar prestaties zodanig veel minder voorstelden dan die van de andere genomineerden dat het absoluut ondenkbaar is dat iemand haar omwille van een andere reden zou nomineren. En dat lijkt me hier echt absurd.
    Dat "woke-politie" argument is tegenwoordig de passe-partout om elke kritiek op een seksistische uitspraak af te serveren. Bewijs me ajb dat je beter kunt.
    30 december 2022 10:35
    @Youri, die laatste reactie van je kwam 4 dagen na de andere, dus sta me toe om hier (een korte vakantie later) ook nog even op terug te komen.

    De uitspraak "Wiegman is enkel genomineerd omdat ze een vrouw is" is via geen enkele context anders uit te leggen dan als seksisme. Dat je in de podcast meteen in een defensieve kramp schoot en wat mompelde over "de woke-politie" onderschrijft dat je het zelf ook meteen besefte. Waarom dan op zijn minst die passage niet knippen en het anders formuleren?

    Wiegman die ondertussen prijkt met de Coach of the Year award zou voor een groter persoon de perfecte gelegenheid geweest zijn voor wat zelfreflectie en om méa culpa te slaan. Dat jij na inhoudelijke kritiek met herhaaldelijke uitnodiging tot weerwoord afsluit met een sneue reactie naar Maillot toe toont vrees ik de ware aard van het beestje.
    30 december 2022 11:01
    Als er eentje een reactie verdient is het idd Maillot wel. Maar Youri van seksisme beschuldigen is net zo makkelijk als overal woke op roepen.
    30 december 2022 11:53
    @Michiel, een uitspraak kan best seksistisch zijn zonder dat de persoon die ze uitte dat bewust zo bedoelde. Zowel Maillot als ikzelf hebben dan ook inhoudelijk gereageerd en ruimte gelaten voor extra context, reflectie en eventueel 'schuld'besef. (Zelf heb ik nadat Maillot de bewuste quote plaatste ook de hele podcast-passage over Wiegman en de aansluitende discussie beluisterd.)

    Ten eerste kan je dus niet zeggen dat we maar wat roepen, ten tweede is er wat mij betreft geen discussie mogelijk dat het zinnetje over succes-coach Wiegman een seksistische grondslag heeft, ten derde kan iedereen zien dat Youri maar kleintjes gereageerd heeft op de kritiek. Iedereen kan en mag eigen conclusies trekken, maar voor mij is het schandalig duidelijk.
    30 december 2022 12:05
    Limal. Nou, ik heb in dit draadje hetzelfde gezegd en ik vind het niet per definitie seksistisch. Ik denk achteraf dat mijn redenatie, ze kiezen vrouw want lekker divers en inclusief terwijl er betere mannelijke coaches te kiezen zijn, een beetje te makkelijk was. Maar ik denk echt dat er wel zo'n trend aanwezig is. Met het Goude Kalf geloof ik als meest treurige dieptepunt. Het mocht niet meer een prijs per acteur of actrices zijn van de diversiteitsfetishten maar 1 prijs voor de beste man vrouw qua acteerprestaties. En toen werd het weer een man, en kwam er weer kritiek.

    De definitie is: Seksisme is het geheel aan vooroordelen, overtuigingen en stereotypen over vrouwen en mannen, waarbij ervan uitgegaan wordt dat mannen belangrijker zijn dan vrouwen en dat deze verhouding tussen de geslachten wenselijk is.

    Ik vind het een pittige, maar laat het verder aan Youri om zichzelf te verdedigen
    30 december 2022 12:51
    Het gaat hier niet over het Gouden Kalf of enige andere awards show. Het gaat over deze podcast, die de nominaties voor Coach van het Jaar bespreekt. Totaal geen probleem dat hierin gesteld wordt dat het "een schande" is dat Merijn Zeeman niet genomineerd werd, noch dat twee van de wél-genomineerden het minder verdiend zouden hebben. Het probleem is de argumentatie die bij één van de genomineerden wordt aangebracht. Te beginnen met de ietwat vreemde redenering die ik in mijn eerste post kopieerde (coach van een kleinere sport, ondanks dat twee andere kleiner zijn), maar toch vooral het uiterst stellige "Wiegman is enkel genomineerd omdat ze een vrouw is".

    Laat ik het voor dramatisch effect nogmaals herhalen:
    "Wiegman is enkel genomineerd omdat ze een vrouw is."

    Wiegman, dé succescoach van het snelgroeiende vrouwenvoetbal, die met twee verschillende landen het goud pakte op opeenvolgende EK's, zou de nominatie dus ENKEL gekregen hebben *omdat ze een vrouw is*.

    Enkel... omdat ze een vrouw is...

    Hoeveel duidelijker moet het zijn vooraleer je een stereotiepe uitspraak als 'seksistisch' bestempeld?

    Volgens Van Dale:
    sek·sis·me (het; o) 1. discriminatie op grond van het geslacht
    sek·sis·tisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1. blijk gevend van seksisme: een seksistische opmerking
    30 december 2022 13:05
    Michiel, eerst en vooral bedankt. Dan ook maar nog even reageren ;-)
    Ik denk persoonlijk dat ik me er toch iets minder makkelijk van afmaak dan Youri en uitgebreid heb beargumenteerd waarom ik zijn uitspraak seksistisch vind.
    Ik ontken niet dat er zoiets als positieve discriminatie bestaat, er zit wel eens een vrouw op een positie waarvan ik denk dat ze niet de meest geschikte persoon voor de job is (dan nog zou ik het eerder hebben over de competenties die ze ontbeert dan over haar vrouw-zijn, want daar kan ze zich niet op verdedigen). Ik zeg ook niet dat je niet kunt vinden dat er drie coaches zijn die een nominatie méér verdienen dan Wiegman.
    De vraag moet echter zijn: is het ondenkbaar dat een jurylid Wiegman nomineert omdat, ik zeg maar wat, het EK damesvoetbal een hoop meer kijkcijfers heeft dan het WK roeien? Of: als Sarina Wiegman Marino Wiegman was geweest, was er dan zeker géén nominatie geweest? Als het antwoord neen is, dan is de uitspraak van Youri seksistisch.
    Wat betreft die brigade: de dag dat ik oproep om Youri te cancellen, hem expose op Twitter of een blik soep in zijn gezicht kom gooien, dàn mag ie me woke noemen ;-)
    30 december 2022 13:16
    Omdat het een tendens is Limal. Daarom haalde ik het Gouden Kalf aan.

    No problem Maillot :)

    Maar mannen, vinden jullie mijn bijdrage in dit draadje dan ook van seksisme getuigen?
    30 december 2022 13:30
    Helemaal bovenin de reacties ging je Pavloviaans die richting uit maar intussen heb je meer dan voldoende genuanceerd en gereflecteerd en kreeg je absolutie van de woke-politie ;-)
    30 december 2022 13:44
    Ja, maar dat was vooral bedoeld om jullie te triggeren :)

    Nee hoor, ik houd van vrouwen met een eigen wil. Zolang ze maar doet wat ik wil.
21 december 2022 19:51
Zelfs ik als fervent wielervolger wist niet dat Zeeman gezien kan worden als coach van de ploeg Jumbo Visma. Op de site van TJV noemen ze hem ‘sportief directeur’. Bovendien heeft Zeeman de eerste 9 etappes gemist wegens Corona en reisde hij pas op de tweede rustdag af naar Frankrijk. Alles bij elkaar verklaarbaar dat hij niet als coach van Vingegaard gezien wordt.
21 december 2022 22:15
Zonet op de BBC uitgeroepen tot Brits coach van het jaar: Sarina Wiegman ;-)
    21 december 2022 22:30
    Dik verdiend. Mooi dat ze daar naar waarde geschat wordt!
21 december 2022 18:21
Schande is groot woord, maar wel kern van waarheid
21 december 2022 18:23
Vandaag in Algemeen dagblad een pagina over de sportvrouw van het jaar.Suzanne Schulting en Irene Schouten toch wel de grote favoriete. Wat Annemiek van Vleuten heeft gepresteerd een heel klein stukje. Schaatsen is al jaren een C sport, er komt geen kip kijken in het buitenland. Afgelopen weekend in Canada toch weer 24 man op de tribune.Maar ja als je een paar rondjes hard kan schaatsen dan ben je meer sportvrouw dan 3 grote rondes wint, meerdere klassiekers en dan ook nog wereld kampioen wordt.
    21 december 2022 20:51
    En volgens al die hardlopende frusties die krijsten om Femke Bol is wielrennen ook maar gewoon een B-sport. Als het gaat om hoe groot de sport is, kunnen ze voortaan wel gewoon de uitslag van het voetbalgala overschrijven.

    Een volk mag gelukkig nog gewoon zelf bepalen wat ze interessant en waardevol vinden. In Nederland is dat schaatsen, in Scandinavië langlaufen, in Belgie veldrijden en ga zo maar door.

    Alleen maar mooi, een beetje uniciteit...
21 december 2022 21:05
Wiegmann hoort niet bij de genomineerden thuis? Man, man, man, wat een onzin.
21 december 2022 21:08
Lekker belangrijk die nominaties.
21 december 2022 21:41
Zonder eerdere reacties te hebben gelezen...

Als we echt nieuwsgierig zijn naar de keuze van de genomineerden, laten we dan de waarom-vraag stellen ipv weer een mening als titel van een artikel "just for the clicks" te poneren...

Ok, Jeroen Otter heeft successen behaald, maar is alweer een tijdje weg en vervangen door de volgende topcoach Niels Kerstholt. Hoezo is hij "what's in a name?" niet genomineerd? De shorttrackers rijgen de successen ook dit schaatsseizoen immers alweer aan elkaar...
21 december 2022 22:12
Zeeman won met zijn team maar 1 van de 3 grote ronden met de vele miljoenen van Van Eerd.
Dan kun je goeie renners kopen.
Maar de prijs voor beste coach gaat toch naar iemand anders mag ik hopen.

Zoals ik er naar kijk is de beste coach Loes Gunnewijk! Maar 1 kans op de wereldkampioene op de weg en Nederland pakt ‘m zeg! En dat zonder miljoenenbudget. Zij haalt veel meer rendement uit haar eigen talent.
21 december 2022 22:14
De wielerflits podcast?
Wie luistert hier eigenlijk naar, haha!

Je luistert toch liever naar kenners of ex wielrenners..

Maar goed coach van het jaar, Jumbo visma is een heel team.
Onder de naam coach moet je wel echt een enorme toevoeging hebben vind IK.
Zelfde als C.Horner "de coach" van Verstappen een award krijgt.
Terwijl het werk veel in de handen ligt van een Newey en het team.

Daarom vind ik de desbetreffende Jumbo-Visma coach echt een rol hebben op de 3de rij.
Iemand moet toch de bidon aangeven en sikekesake-sikekesake brullen na een overwinning.
Beetje aanmoedigen bij een tijdrit komop jonguh, zie de finish daar moet je naar toe!
De Jumbo-Visma ploeg zijn boeren die buitenaardse presteren, een soort de Graafschap die toevallig een paar geweldige talenten oppikken en kampioen wordt van de keukenkanpioenschap.
Ja de coach, die niet de veldtraining doet, maar alleen de 11 namen opschrijft.

Komop zeg, de winnaar moet een coach zijn die echt uit rauw talent het beste weet te halen.

Jos Verstappen, LvG bij Ajax 1994/1995.
21 december 2022 22:43
Het blijft volgens mij ook een populariteitsverkiezing. Dus als Zeeman getapte jongen, flamboyante man of een onelinerkanon was dan zou hij al meer kans maken.
21 december 2022 17:30
Schande schande, ook hier is 'overdrijven is ook een vak' ingedaald. Maar wel teleurstellend idd. Ze zullen wel bewust een vrouwencoach erbij willen hebben voor de diversiteit en inclusiviteit. Met alle gevolgen van dien.
    21 december 2022 20:04
    nou Michiel, is dat een soort Pavloviaanse reflex van jou om telkens ergens een vrouw of mensch van kleur ergens voor gekozen of genomineerd wordt dat toe te schrijven aan diversiteit/inclusiviteit?
    Ik ken geen van de drie kandidaten goed, maar ik krijg in deze toch het idee dat die mevrouw Wiegman vrij hoog aangeschreven wordt
    21 december 2022 20:17
    De Belgische voetbalbond is nog op zoek naar "een buitenlander én een winnaar" - wat dat betreft mag Wiegman zeker op de short-list 'nieuwe bondscoach' van de Rode Duivels.
    21 december 2022 21:03
    Hey Maillot. Zeker weten, en ik kwijl er meestal ook een beetje bij. Nee, eigenlijk alleen als het vrouwen betreft. Mensen van kleur dig ik wel, vooral vrouwelijke mensen van kleur. Misschien moet ik er toch eens mee ophouden, het leidt zo af van de inhoud. Maar ik heb en niets met vrouwenvoetbal (de onder 18 van FC Groningen wint nog met gemak van de Oranje Leeuwen) en Engeland was al een mondiale topper in het vrouwenvoetbal. Zo'n prestatie vind ik het niet.

    Nee dan wielrennen, mannen specifiek. Zo'n hoog niveau, ze goed in de breedte. En dan de heilige graal winnen...ja dan verdient er maar 1tje de trofee. De coach van de ploeg waar ik fanboy van ben. Zo zie je maar weer hoe objectief ik ben.

Reacties zijn gesloten.