Schachmann geklopt door Van der Poel: “Fout gemaakt door te pokeren”

maandag 7 juni 2021 om 19:04
Schachmann geklopt door Van der Poel: “Fout gemaakt door te pokeren”

foto: Cor Vos

Maximilian Schachmann deed er maandag alles aan om Mathieu van der Poel te verslaan, maar werd uiteindelijk geklopt in de sprint. Achteraf kan de Duitser vertellen waar het is misgegaan: “Ik heb een fout gemaakt door te pokeren toen Mathieu aanviel.”

Even daarvoor, op de Lichtenstrasse, probeerde Schachmann nog om samen met Julian Alaphilippe de Nederlander eraf te rijden. “Maar Van der Poel klom heel goed vandaag”, gaat hij verder tegen CyclingPro.  “Het was een probleem dat we hem niet konden lossen. Daarna kon het ook niet meer omdat het in de afdaling moeilijk was om grip te krijgen.”

“Ik merkte wel dat hij me serieus nam in de sprint. Maar omdat ik ook met het algemeen klassement in mijn hoofd zat, hield ik het tempo hoog. Helaas bleek het net niet voldoende te zijn om aan de leiding te komen.” De renner van BORA-hansgrohe staat nu op de derde plaats in het algemeen klassement, op slechts twee seconden van de leider.”

“Al met al kan ik tevreden zijn”, eindigt hij. “Voor de start wist ik niet hoe het zou gaan, maar ik denk dat dit met het oog op mijn voorbereiding op de Olympische Spelen en de Vuelta een mooi resultaat is.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

Turtlehead 7 juni 2021 om 19:35

Tsja, als je op twee paarden wed, schiet je tekort voor de etappezege.
Zijn enige kans was geweest om helemaal in het wiel te blijven zitten. Maar dikke kans dat hij dan nóg verloren had van MvdP, en ook dat er dan meer in het wiel waren gekomen (en dan had ie nóg niet gewonnen).
Eerder vol overnemen van Alaflip had misschien ook gekund, maar MvdP reed wel heel gecontrolleerd naar hen toe op die klim.
Hij had beter nóg harder op kop kunnen rijden voor een paar secondjes extra in het GC.

Dikke vrouw 7 juni 2021 om 19:48

Alsof hij matje had kunnen kloppen, droom verder jongen

Jan Jaap G 7 juni 2021 om 22:02

Had mss gekund als hij in zijn wiel was blijven zitten. Misschien.

Steven_E 8 juni 2021 om 06:36

Inderdaad, die is even traag als Asgreen

assen 7 juni 2021 om 20:30

Ha ha ha, ja, duidelijk heeft ie zich in de luren laten leggen door Mathieu. Ha ha ha. Humor van Schachman. Dat was echt een geintje, jammer dat journalisten dat niet door hebben.

Wildebert 7 juni 2021 om 21:13

Schachmatt!

Michelangelo 7 juni 2021 om 21:23

Wie het onderste uit de kan wil hebben….

Vol gaan voor het klassement betekent volle bak op kop. Tegen VdP willen sprinten voor een overwinning betekent wieltje plakken, en misschien zelfs hopen dat de rest terug komt.

Nu is het allebei net niet. Neemt niet weg dat Schachmann voor mij echt wel een kandidaat is voor dit rondje. Meestal in dit soort rondes van een week ijzersterk. Goede tijdrit, doorgaans een goede eindsprint, en als het niet te extreem klimwerk is ook gewoon met de besten mee.

Romāns Vainšteins 7 juni 2021 om 22:25

Had gewoon lekker in het wiel moeten gaan zitten en Deens praten, gemiste kans.

Danny Peyskens 7 juni 2021 om 23:28

Zat niet meer in

LeoR 16 8 juni 2021 om 08:38

Wat WF zegt: "Maximilian Schachmann deed er maandag alles aan om Mathieu van der Poel te verslaan"

Wat Schachmann in hetzelfde artikel zelf zegt: "Ik reed voor het klassement, en hield daarom het tempo hoog"

Beetje zielig van de redactie om elke overwinning van MVDP nodeloos te gaan uitvergroten. Wellicht schrijven ze ook maar gewoon wat de fanboys willen lezen, maar dan nog zou enige objectiviteit niet ongepast zijn.

Marik 8 juni 2021 om 09:01

Wat fijn dat je het even kwijt bent.

Diegosi 8 juni 2021 om 09:19

Ik heb ook het idee dat like ‘ %poel%’ heel erg uitvergroot wordt ^^

Gangmaker 8 juni 2021 om 12:24

Achteraf is makkelijk, de kans dat Schachmann in een sprint met 2 tegen MVDP wint is 1 op 100, maar het kan altijd dat er een kramp bij MVDP inschiet zoals met de Ronde van Vlaanderen.

Headlines

Materiaalzone

Populair