Sagan op weg naar Deceuninck-Quick-Step? “Kan er weinig zinnigs over zeggen”

dinsdag 6 april 2021 om 09:10
Sagan op weg naar Deceuninck-Quick-Step? “Kan er weinig zinnigs over zeggen”

foto: Cor Vos (archief)

Volgens het Franse L’Équipe is de kans groot dat Peter Sagan bezig is aan zijn laatste maanden bij BORA-hansgrohe. De manager van de Slowaak, Giovanni Lombardi, zou al hebben gesproken met een mogelijke nieuwe werkgever: Deceuninck-Quick-Step.

Volgens Patrick Lefevere, de teammanager van Deceuninck-Quick-Step, is er echter nog niet gesproken met het ‘kamp-Sagan’. “Er is nog geen woord over hem gesproken, dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Of Sagan een interessante renner zou zijn? Aan mijn voorwaarden wel, ja”, zo citeert Het Nieuwsblad.

L’Équipe pakte gisteren groots uit met de mogelijke transfer van Sagan naar Deceuninck-Quick-Step. Als we de Franse sportkrant mogen geloven, dan is er al contact geweest tussen de manager van drievoudige wereldkampioen (ex-prof Lombardi) en de Belgische formatie.

Rol van Specialized 
Een niet te onderschatten speler in het hele proces is fietsenproducent Specialized. Zowel BORA-hansgrohe als Deceuninck-Quick-Step rijden op fietsen van Specialized en Sagan is al lange tijd een van de grootste uithangborden van het roemruchte merk. Het grootste pijnpunt lijkt het salaris van Sagan, die naar verluidt vijf miljoen euro per jaar opstrijkt.

Sagan is momenteel bezig aan zijn vijfde seizoen voor BORA-hansgrohe en de vraag is of beide partijen nog een gezamenlijke toekomst zien. “Als hij (doelt op teambaas Ralph Denk, red.) denkt dat hij mij niet meer nodig heeft bij het winnen van wedstrijden voor de ploeg, ben ik de eerste die probeert een ploeg te vinden die me echt wil hebben”, zo liet Sagan onlangs weten.

Dit artikel delen:

86 Reacties

Chasse_patate 6 april 2021 om 09:11

Snap het wel, maar hoop het niet!

SoloSlim 6 april 2021 om 10:15

Ik snap het niet.

John Bidon 6 april 2021 om 11:21

Snap het ook niet. Bij Borah heeft hij zijn vaste clubje met zijn broer, Bodnar, Oss. Zie niet dat die naar QS meegaan tenzij QS volledig in teken komt van Sagan, maar zo werkt Levefre niet. Team staat op 1, individu op 2. En daar wringt de schoen ook. Sagan start om te winnen en niet om een teamgenoot naar de overwinnning te helpen.

zietemgaan 6 april 2021 om 11:47

ik snap het wel, wie zegt dat Sagan die solist is? Het mediabeeld? Vergeet niet hoe gelukkig hij was bij Liquigas, omwille van de ploeg en de ploeggeest. Hij is duidelijk verveeld bij Bora, het komt er daar niet meer uit. Sagan is zoals Mathieu vdp: er moet spelplezier zijn, hij is geen zonnekoning.
En bij DQS zitten ze dicht bij de vervanging van Stybar, cf zijn hartproblemen en zachtjesaan zijn leeftijd.

Derierre de la course 6 april 2021 om 11:49

@John ik denk dat Sagan zelf ook wel snapt dat hij gezien zijn resultaten niet meer het privilege heeft om zijn eigen omkadering mee te kunnen nemen.

Sammysosa 6 april 2021 om 12:14

Lijkt me een geweldige move! Sagan rijdt al veel te lang zonder goesting, verandering van spijs doet eten, dus een ploegwissel lijkt me een voorwaarde. Bij Bora is hij bovendien ook al een tijd niet meer speerpunt noch de grote man.

DQS lijkt me een toffe ploeg voor hem. Grote teamspirit, één van de velen die uitgespeeld kunnen worden in de klassiekers, dus zal er minder op hem gelet worden, maar het belangrijkste; ongemerkt is Peto wel wat ouder aan het worden en zal hij zich meer en meer op de krenten in de pap richten. Ik kan me goed voorstellen dat hij nog een jaar of drie/vier met plezier en minder druk zijn palmares wil aanvullen. Anders voorzie ik een voortijdig pensioen uit de wielerwereld.

Haanaf 6 april 2021 om 12:19

Sagan is toch ‘pas’ 31, maar hij lijkt soms te fietsen als een uitgebluste prof. De glans is er een beetje af. Misschien is deze situatie een win-win voor beide partijen. Bora verlicht zijn salarisbudget en Peter kan elders nieuwe energie op doen.

Ten aanzien van DQS heb ik geen flauw benul hoe het zit met de lopende contracten van Stybar, Asgreen, Lampaert en Senechal. Daarnaast hebben ze natuurlijk ook nog plannen met Evenepoel. DQS is natuurlijk wel de klassiekerploeg bij uitstek.

L’Equipe, zijn die doorgaans goed geïnformeerd? Er zal vast wel iemand bewust gelekt hebben.

tvm 6 april 2021 om 09:17

Sagan naar DQS is in mijn ogen als Ibrahimovic die bij Barcelona speelde. Een eenling in een team. Voor beide partijen niet optimaal.

Turtlehead 6 april 2021 om 09:19

Vijf miljoen? Als Specialized er vier van betaalt, zal Patje wel happen neem ik aan. Maar huidige marktwaarde is toch niet meer dan de helft of nog minder?

Johnny7 6 april 2021 om 09:58

Sagan gaat nergens meer 5 mil krijgen. zelfs niet bij Israel!

Sammysosa 6 april 2021 om 12:10

Specialized betaalt 2 vd 5 naar verluidt. Maar Sagan zal geen 5 miljoen meer krijgen en het lijkt me ook niet dat hij het zal vragen.

Dolfy 6 april 2021 om 09:26

Einde van Stybar, Lampaert en misschien Alaphilippe bij DQS dan?

TJ 6 april 2021 om 11:27

Eerste 2 richting Alpecin zou ik zeggen.

Barry Batsbak 6 april 2021 om 11:30

Hoe bedoel je dit Dolfy? Je verwacht dat die 3 vertrekken en dat Sagan die ruimte wat in gaat vullen? Of dat die 3 moeten vertrekken omdát Sagan er komt rijden? Dat laatste zou ik zo’n beetje de slechtste transfer van 2021 vinden. Je regerende regenboogtrui wegdoen voor een voormalige die qua niveau toch wel een beetje tegen has-been aanschurkt. Voor de exposure is Sagan een interessante rijder maar die exposure heb je met Alaphilippe ook.

jappe666 6 april 2021 om 11:51

Flip heeft nog een contract voor volgend seizoen, dus die gaat in principe sowieso niet vertrekken.

Craig Vanderswag 6 april 2021 om 12:27

Lampaert zullen ze wel houden, denk ik. Die komt uit de regio (zuid-West-Vlaanderen) waar haast al Lefevere’s belangrijkste sponsoren gevestigd zijn en hij is daar onwaarschijnlijk populair.

Dolfy 6 april 2021 om 13:06

Ik denk dat het een beetje botst tussen renners als Stybar en Lampaert, met zowel Sénéchal, Ballarini als Sagan in de ploeg heb je wel veel speerpunten in de ploeg die kunnen sprinten en aanvallen. Stybar en Lampaert zijn meer van de aanvallers en aanklamp-types. Het betekend dat je andere manier krijgt van koersen van die ploeg. Als Sagan in plaats van Sénéchal komt is dat weer een andere iets. Asgreen willen ze graag houden geloof ik, dus ergens moet je keuzes maken. Vergeet ook niet dat zo’n Sagan vast wel een paar renners mee wil nemen.

Groetjesaandevoetjes 6 april 2021 om 13:47

Lampaert zie ik zn hele leven bij DQS blijven.

Romāns Vainšteins 6 april 2021 om 09:26

Ik zie het juist wel enorm zitten en denk dat het voor allebei een uitstekend idee is.

Derierre de la course 6 april 2021 om 11:52

Ik denk het ook. Voor Sagan een nieuwe en frisse omkadering. Een team waarin hij wel moet presteren om boven te drijven maar daar dan wel op de allerbeste ondersteuning op zijn vlak kan rekenen.
Daarnaast lijkt de teamcultuur me ook prima bij hem passen. Work hard, play hard.

peervaneynthoven 6 april 2021 om 13:08

ik denk dat hij nog aan het eind van zijn carrière gaat voor een ‘betere begeleiding’ bij de blauwe kunstof- en laminaatleggersploeg. Goed idee dus van hem.

harryjohan71 6 april 2021 om 09:35

Hoe geloofwaardig ben je als ploegleider als je zegt dat over een renner van het niveau Sagan nog geen woord over is gesproken binnen de ploeg. Alle ploegen hebben toch een lijstje met renners die ze eventueel willen aantrekken. Als Sagan zegt dat hij weg wil bij een ploeg wordt er toch bij andere ploegen geïnformeerd of Sagan daar terecht kan. DCQS heeft ook intern vast wel besproken of SAgan een optie is. Zeker een manager van het niveau Lefevere.

reusjen 6 april 2021 om 09:37

Sportief gezien zie ik het wel goed komen, maar ik hoop echt niet dat Sagan als 1 van mijn favoriete renners bij dat clubje van Lefevere terecht komt.

Gitan 6 april 2021 om 09:38

Lijkt me een ideale zet om zijn carrière nieuw leven in te blazen.

“Het grootste pijnpunt lijkt het salaris van Sagan, die naar verluidt vijf miljoen euro per jaar opstrijkt.” Lijkt me toch weinig waarschijnlijk dat er teams zijn die dit nog veil hebben voor Sagan, tenzij hij in de 2e helft van dit seizoen weer gaat wervelen.

harryjohan71 6 april 2021 om 09:49

Hij heeft dit jaar nog gewoon een World Tour wedstrijd gewonnen en 4e geëindigd in een Monument. In 2020 had hij meer dan 10 top 5 klasseringen in de grote ronden. Hij heeft in 2020 en 2021 alleen weinig klassiekers gereden, maar is in San Remo toch 2 keer 4e geworden.

Gitan 6 april 2021 om 09:50

Dat zijn toch geen prestaties meer om de best betaalde renner van het peloton te zijn?

Romāns Vainšteins 6 april 2021 om 10:43

Bij QS krijgt hij de helft van de helft van dat + lekkere bonussen vd koersen die hij wint of mee helpt te winnen.

KnightBiker 6 april 2021 om 11:33

Prestatie contract gelijk Phillipe Gilbert… ;)

Derierre de la course 6 april 2021 om 11:53

Prestatiecontract waarbij de prestaties door Specialized gedekt worden?

Ik weet ook niet of het voor Specialized echt meerwaarde heeft om 2 WT-teams te sponsoren. Daar zou dan potentieel ook geld vrij komen.

Craig Vanderswag 6 april 2021 om 12:31

De beperkte talenkennis van Sagan lijkt me ook een pijnpunt. Sagan spreekt naast zijn moedertaal Slovaaks vooral heel goed Italiaans, maar in andere talen is het behelpen. En naast Bramati en Ballerini zitten in de klassiekerkern van DQS geen Italianen meer.
Gaat hij zijn draai wel vinden in een ploeg waar steenkolenengels doorspekt met West-Vlaams de voertaal is?

Romāns Vainšteins 6 april 2021 om 13:28

Zijn Italiaans is ook niet megantisch supertastisch hoor, maar zo'n Sagan is bij uitstek het type dat niet veel woorden nodig heeft om toch goed te communiceren. Net alsof die wielrenners elkaar enorme verhalen te vertellen hebben. Ook : Sagan is misschien een eikeltje als opponent maar denk ik een toffe gast om in je eigen team te hebben.

Tenslotte denk ik dat de 2 standaard verhaaltjes 'Sagan is uitgeblust' en 'Sagan ligt niet lekker' voor minimaal 50% zichzelf versterkende WFForumriedeltjes zijn.

FritsvanHoefelen 6 april 2021 om 09:40

Mooie combinatie!
Had de Telegraaf dit niet ook al gesuggereerd?

Baukema Tomoulin 6 april 2021 om 09:48

Voor beide partijen een goede zet. Kan zoals Gilbert nog 2 a 3 jaar grote vissen vangen bij DQS. Want we weten allemaal dat iedereen harder kan fietsen bij DQS dan bij andere ploegen.

S'mon 6 april 2021 om 10:02

Voor Sagan inderdaad een prima zaak denk ik. Maar er zijn jongens bij DQS die ik het meer gun om nog een grote wedstrijd te winnen. Dus ja, ik weet niet wat ik ervan moet denken.

tvm 6 april 2021 om 11:17

@baukema, hoewel er idd vele voorbeelden zijn, geldt dit toch echt niet voor alle renners. Ik noem uit mijn hoofd Uran, Schachmann, Poels, De Gendt, Cavendish.

Jos84 6 april 2021 om 09:59

Dat salaris zal wel lager worden. Zijn salaris steekt nog boven de rest uit maar zijn prestaties niet meer.

Wheely 6 april 2021 om 10:23

Titel doet vermoeden dat Sagan er weinig zinnigs over kan zeggen.

Interessante transfer die Peter wel eens een geduchte concurrent zou kunnen maken voor Wout en Matje maar dat is DQS nu ook al dus wat dat betreft zal er weinig veranderen.

MME 6 april 2021 om 10:25

Zie het wel voor mij, minder loon maar met enorme bonussen

Shinzawai 6 april 2021 om 10:35

Tussen Sagan en Bora lijkt het wel over, dus logisch dat dan DQS opduikt. Salaris zal wel een discussiepunt zijn, maar denk dat Sagan met de koerswijze van DQS mogelijk weer meer plezier in het wielrennen kan krijgen en de prestaties dan vanzelf volgen.

Panache 6 april 2021 om 10:38

Sagan is nog steeds een grote renner en zowel commercieel als sportief van waarde voor vrijwel alle ploegen. Maar zoals iedere coureur een eigen balans zoekt tussen de salarisstrook en de sportieve mogelijkheden, heb ik het gevoel dat Sagan die sportieve mogelijkheden relatief ondergeschikt maakt aan de hoogte van zijn salaris. Israel, Bahrein, Ineos, UAE lijken dan interessanter dan DQS.
Daar boven op denk ik dat Sagan binnen halen te veel hooi op de salarisvork van DQS zal zijn. Alaphilippe, Evenepoel, Bennett zijn waarschijnlijk de veelvraten en dan zou je van eentje afscheid moeten nemen om Sagan te kunnen betalen (laten we zeggen dat Sagan nog 2,5 miljoen kost). Asgreen wil blijven en Lefevere zal er veel aan gelegen zijn om hem met upgrade voorwaarden te behouden voor zijn team.
Dat probleem aan salarisposten los je ook niet op door afscheid te nemen van Almeida, Hodeg, Jakobsen, Stybar (deze renners verdienen vast uitstekend, maar niet groots).

Wheely 6 april 2021 om 10:49

Het grote DQS “probleem”, Asgreen kan dankzij zijn geweldige voorjaar ongetwijfeld een veelvoud krijgen van wat hij nu verdient.

zietemgaan 6 april 2021 om 11:50

je vergeet één ding in je redenring, dat DQS naar een hoger budget lijkt te gaan, richting UAE etc. Het zal snel blijken

Derierre de la course 6 april 2021 om 11:57

Het is wel zo dat iedereen die bij DQS weg wil omdat ze ergens anders meer kunnen krijgen ook gelijk mag vertrekken bij Patrick. Iets er bij kan altijd maar hij betaalt niet als Israel, Ineos of UAE.
Ik ben benieuwd of dit dan potentieel ten koste van Evenepoel of Almeida, of ondersteuning daarvan zal gaan.
Qua prestaties bijt het elkaar niet, Sagan zou een goede aanvulling zijn op DQS.

Gelei 6 april 2021 om 12:09

Almeida vertrekt zo goed als zeker naar UAE volgens Lefevere in Het Nieuwsblad.

Romāns Vainšteins 6 april 2021 om 13:40

Ik zou Almeida ook laten gaan, is toch een renner die niet 100% bij het DNA van QS past en met zo'n berg ge-eikel van zeikmanagers er bij dan maar niet joh.

Als de keuze tussen deze 2 gaat tegen dezelfde prijs altijd Sagan doen.

Scott Sunderland 6 april 2021 om 10:43

In het begin was Sagan de motor en het uithangbord van de Bora ploeg. Dat is nu niet meer zo. Hij is nog steeds een goede renner en vermoedelijk kan hij beter dan wat hij de laatste paar jaar heeft laten zien. Dan is DCQ de ideale ploeg zou ik zeggen. Water bij de wijn doen qua vast salaris en via prestaties bonussen binnenhalen. Op Thomas de Gendt na wellicht zijn er maar weinig renners slechter geworden bij de ploeg van Lefevre. Soms een kleine miskoop (Pecharroman moet ik gelijk aan denken). Zelfs Cavendish oogt nu frisser en gemotiveerder dan in jaren.

reusjen 6 april 2021 om 10:57

Ik hoop daarom wel dat ze goed uit elkaar gaan. Bora heeft nagenoeg alles te danken aan Sagan die toch wel een risico nam door in de ploeg te stappen. Ik vond die begin tijd geweldig om te zien, de ploeg was nog relatief zwak, maar liet hele mooie dingen zien in dienst van Sagan.

josi 6 april 2021 om 10:46

Op zich best een goede match, maar Pat heeft nooit een cent te makken dus hoe gaat hij dat nou weer voor elkaar krijgen?

S'mon 6 april 2021 om 10:53

Veel zal afhangen van de nieuwe sponsors en het bedrag van hen.

KnightBiker 6 april 2021 om 11:35

‘Specialized’

Beer 6 april 2021 om 10:51

Perfect match. Zie Sagan zo terug grote wedstrijden winnen in een andere omgeving en met een sterk blok rond zich. Het zal er voor VDP & WVA niet makkelijker op worden als DCQS ook nog eens een echte snelle man bij heeft in de klassiekers. Kunnen ze tactisch nog meer spelen.

Panache 6 april 2021 om 10:59

Ik zie wat dat betreft wel wat beren op de weg, bijvoorbeeld een Sagan die niet a la Tom Boonen een Stijn Devolder aan de horizon wilt zien verdwijnen. Sagan wil vooral zelf de absolute kopman zijn en een team volledig in dienst op zijn terroir.

Beer 6 april 2021 om 11:26

Zou kunnen. Anderzijds weten mannen als Gilbert, Terpstra en Sagan ook dat als ze naar DCQS komen ze zich moeten aanpassen aan de team-cultuur en dus als een echte teamplayer moeten werken. Ik zie Sagan daar persoonlijk wel toe in staat in deze fase van zijn carriëre en op deze leeftijd. Net als Gilbert zal hij wel beseffen dat hij beter kan scoren vanuit een sterk blok.

nickdt 6 april 2021 om 11:01

Lefevere huilt dat Denk informeert naar zijn renners.
Ook Lefevere: Praat met een renner in dienst van Denk.

Hypocriet.

KnightBiker 6 april 2021 om 11:38

als het zo ging als Patje beweert dan vindt ik dit wel mooi & lik op stuk.

Gelei 6 april 2021 om 11:43

Sagan is einde contract, Evenepoel niet.

nickdt 6 april 2021 om 11:53

Informeren is iets anders dan praten he.

harryjohan71 6 april 2021 om 12:02

@Gelei Evenepoel heeft een optie voor volgend jaar bij DCQS, dit is echt niet hetzelfde als een contract.

zietemgaan 6 april 2021 om 12:14

Evenepoel is de reden voor de budgetverhoging die er zit aan te komen, die extra sponsors zouden niet komen als hij naar Bora zou gaan he.

edit: voila Remco Evenpoel bijgetekend voor 5 jaar

Thijs E 6 april 2021 om 17:19

Lefevere kan natuurlijk niet anders dan dit ontkennen, anders staat hij in zijn hemd met zijn dispuut met Herr Denk en ondergraaft hij zijn onderhandelingspositie

molovin 6 april 2021 om 11:13

Sportief zou het voor Sagan vermoedelijk een uitkomst zijn, kan hij zichzelf opnieuw uitvinden. Maar financieel? Hij zal veel moeten inleveren, ook Specialized gaat dat hoge loon niet meer ophoesten voor hem denk ik en PatLef schermt wel met een hoger budget maar dat zal die niet allemaal willen opbranden aan Sagan terwijl het eerder voor een GC ploeg is.

Gitan 6 april 2021 om 11:38

In welke mate speelt het financiële nog een doorslaggevende rol in deze fase van zijn carrière?

Ik denk overigens dat er best nog wel 2-3 topjaren inzitten voor Sagan. Zowel voor ’19 (ziekte aan het begin van het voorjaar), ’20 (Sagan lijkt mij niet de man die op zijn appartement in Monaco elke dag een paar uur gaat zitten zwiften) als voor dit voorjaar (coronabesmetting) is er wel een aanwijsbare reden dat het wat minder was. Ook de scheiding van Katarina die Schone waar vaak naar wordt verwezen bij het verklaren van zijn mindere vorm, heeft stilaan wat tijd gehad om te helen.

Met een goeie voorbereiding en misschien een nieuwe, frisse omgeving, moet het nog mogelijk zijn om grote overwinningen te pakken. Om zijn carrière vol te maken, mogen er van mij toch nog een 2-tal topklassiekers bij.

KnightBiker 6 april 2021 om 11:40

Geef Sagan een ‘prestatie-contract’ met grote bonussen: werkte goed bij Gilbert & Die werd er ook meer teamspeler dan ooit tevoren.

Murcia 6 april 2021 om 11:27

Niet een erg verrassend gerucht gezien de link met Specialized die beide partijen hebben. Sagan heeft niet zoveel opties, UAE en INEOS hebben geen behoefte aan hem en TJV kan hem niet betalen. Dan blijven Israel en DQS over als alternatieven. Maar een aantrekken van Sagan betekend ongetwijfeld het vertrek van meerdere renners. Hodeg en Cavendish om te beginnen, maar het is een publiek geheim dat Almeida de deur achter zich dicht trekt en met Sagan aan boord zullen renners als Ballerini, Senechal en Bagioli ook wel verder willen kijken.

zietemgaan 6 april 2021 om 11:54

“met Sagan aan boord zullen renners als Ballerini, Senechal en Bagioli ook wel verder willen kijken”, leg eens uit? Ballerini en Senechal kunnen perfect in dezelfde of zelfs hogere rol blijven, want er komt ruimte vrij als Stybar zou stoppen, een hartoperatie is niet meteen een gunstig teken he. En Bagioli is deel van de rondeploeg, dus? Overigens als je Remco Evenepoel op instgram volgt zie je wel hoe hij en Almeida enorm goed overeen komen, dus ik zou die transfer naar UAE toch met wat voorzichtigheid nemen

Murcia 6 april 2021 om 12:09

In een hogere rol niet naar mijn mening want Sagan is een heel ander type dan Stybar. Juist de sprinters in de klassiekerkern van DQS zullen door de komst van Sagan eerder naar achteren worden gedrukt. Verder heb ik het artikel van L’Equipe niet gelezen maar ik heb wel vernomen dat daarin de komst van Sagan zou kunnen door Julian te laten vertrekken en dat is wel een erg groot offer. Al zou het natuurlijk de meest logische zaak zijn als Citroën de beurs trekt om de beste franse renner binnen te halen.

zietemgaan 6 april 2021 om 12:17

Maar die laatste redenering is er een die uitgaat van een status quo in het budget van DQS en net daar lijkt alles te wijzen op een aanzienlijke budgetverhoging, dus ik denk dat we daar moeten oppassen. Overigens: wil een renner wel vertrekken naar de koele meren des doods genaamd AG2R? Enkel door het karakter van Greg hebben die vooralsnog wat puntjes gesprokkeld.

Wim Kruithof 6 april 2021 om 11:33

Hij is nog steeds bekwaam, Sagan… maar verre van ‘zgan’.

DuMoullemAert 6 april 2021 om 11:59

Gebruikssporen maar nog geschikt voor een laatste ronde.

Peter Lippens 6 april 2021 om 12:12

Laat het uit, heb nooit iets van Sagan moeten hebben, ligt niet goed bij de meeste renners en laat nu de samenhorigheid van de renners het sterke punt zijn voor DQS, the wolfpack you know

Marik 6 april 2021 om 13:02

In dat geval zou het wel leuk zijn voor de neutrale wielerliefhebber. Als het sterkste voorjaarsblok wordt verstoord, dan geeft dat garantie voor spektakel.

lo squalo dello Stretto 6 april 2021 om 12:14

Lijkt me een goede zaak voor beide partijen. Sowieso speelt Specialized ook wel een grote rol dus het is niet zo dat Lefevre heel zijn budget moet ophoesten. Kan ook met een prestatiecontract à la Gilbert zijn. Lefevre houdt ook van renners die “star quality” hebben en op die manier ook hun waarde kunnen tonen (kijk naar de aandacht voor een Cavendish bv.)

Ik zie Cavendish, Hodeg en Almeida wel bij de zekere vertrekkers en een Ballerini of Sénéchal ook wel vertrekken. Komt dus ook wel wat ruimte vrij in het budget.

Jean Dumas 6 april 2021 om 12:25

‘Ik heb geen actieve herinnering aan een gesprek, dus kan ik er niets zinnigs over zeggen’.