Sagan: “Het leek alsof God de zee opende, zoals Mozes”

Sagan: “Het leek alsof God de zee opende, zoals Mozes”

foto: Sirotti

woensdag 21 september 2016 om 17:00

Na een spectaculaire laatste kilometer wist Peter Sagan de derde Eneco Tour-etappe te winnen. In Ardooie leken de vluchters het uit te gaan maken, maar zij bleven te lang naar elkaar kijken. De sprinters haalden hen bij, waarna Sagan als een duveltje uit een doosje kwam. “Voor mij was het leuk, voor de anderen niet”, lacht hij in het flash interview.

Hij begon de laatste kilometer ver van achteren, maar wist in veel gaatjes te duiken en zo Danny van Poppel voorbij te steken. “Het leek alsof God de zee opende, zoals Mozes”, grapt de Slowaak, die door de zege Rohan Dennis tot op drie seconden nadert in het klassement.

De vijf vluchters maakten het het peloton heel moeilijk. In de onrust bleef Sagan overeind. “Ik bedank mijn ploeggenoten na deze hectische finale”, zegt de Tinkoff-kopman. Hij hoopt zo veel mogelijk WorldTour-punten te scoren deze Nederlands-Belgische koers. “Ik bekijk het dag per dag. Zondag is nog ver weg, maar voor nu gaat het goed.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Dweepziek 21 september 2016 om 17:03

Haha, niet normaal… Ongelooflijk!

0
Wheely 21 september 2016 om 17:08

Hallelujah!!

0
Scibby 21 september 2016 om 17:54

Zijn er beelden?

0
aeroventiel 21 september 2016 om 17:55

Was het net zo sprint als mcclay begin dit jaar?

0
Rondo 21 september 2016 om 17:59

De verlosser op de fiets !
Met hulp van zijn vader ;-)

0
Rondo 21 september 2016 om 18:03

Beeld ?
ES 2 van half acht tot half tien en het sportjournaal van de nos.

0
Pédaleur de charme 21 september 2016 om 18:04

Mozes Sagan dus. Al miste ik op de finishfoto de achtervolgende farao die door de golven werd verzwolgen.

Mozes was trouwens wel zo aardig ook nog een compleet volk heelhuids over de finish te loodsen, terwijl Peter in zijn eentje staat te juichen. Toch niet helemaal vergelijkbare grootheden wellicht.

0
EdEnd 21 september 2016 om 18:11

Beelden:

https://www.youtube.com/watch?v=RyRJy0B2i5A

0
Ab Normaal 21 september 2016 om 18:26

Sagan is een held en een zegen voor het wielrennen.

0
richi 21 september 2016 om 18:28

Sagan is niet alleen super sterk. Hij dwingt mentaal ook af dat andere plaats maken voor hem. Zoals Groenewegen vandaag in de sprint inhoudt om Sagan de ruimte te kunnen geven naar de overwinning en een valpartij te voorkomen.

0
Scibby 21 september 2016 om 19:34

thanks Ed, dat was mooi om te zien.

0
Schoenorama 21 september 2016 om 20:20

Sagan is in dezen dan onze lieve heer, want niemand anders had dat gat open gekregen.

0
Wheely 21 september 2016 om 20:59

Zin in de rit van morgen, dan mag de holy Sagan opnieuw zegevieren in Sint-Pieters-Leeuw voor de ogen van zijn volgelingen.

0
Gelei 21 september 2016 om 21:16

Ik hoop echt dat ie zondag in mijn thuisstad wint. Toen Stybar en Greg er wonnen was het gejuich oorverdovend. Benieuwd wat het wordt.

0
Frits des Jeux 22 september 2016 om 08:26

Pedaleur die Farao was Groenewegen. Die liet zich verrassen door Mozes Sagan ;)

0

Headlines

Populair

Materiaalzone