‘Rune Herregodts verruilt Intermarché-Wanty voor UAE Emirates’
foto: Cor Vos
donderdag 29 augustus 2024 om 14:32

‘Rune Herregodts verruilt Intermarché-Wanty voor UAE Emirates’

Rune Herregodts rijdt in 2025 voor UAE Emirates. Dat meldt Het Laatste Nieuws. De 26-jarige Belg zou een nieuw aanbod van zijn huidige werkgever Intermarché-Wanty naast zich neer hebben gelegd om de overstap te maken naar de ploeg uit de Emiraten.

Volgens Het Laatste Nieuws was het aanbod van UAE Emitares ‘sportief te aanlokkelijk’ voor Herregodts om af te slaan. De hardrijder annex tijdrijder zou bij de ploeg van Tadej Pogacar niet alleen topkoersen kunnen rijden, maar zichzelf ook kunnen tonen in de vele kleinere wedstrijden die UAE rijdt.

Herregodts is momenteel bezig aan zijn tweede seizoen bij Intermarché-Wanty. In 2021 een 2022 kwam hij uit voor Sport Vlaanderen-Baloise, waarvoor hij de Ronde van Drenthe, een rit in de Ruta del Sol en een etappe in de Ronde van Tsjechië won.

In zijn debuutjaar op WorldTour-niveau noteerde Herregodts ereplaatsen in onder meer de Figueira Champions Classic (tweede), Volta Limburg Classic (vierde) en het BK tijdrijden (derde). Dit seizoen werd hij opnieuw derde op het BK tijdrijden. Daarnaast won hij de openingstijdrit en het eindklassement in de ZLM Tour.

RIDE Magazine
8 Reacties
29-08-2024 14:40
Nog even en UAE heeft genoeg Belgen om een Franse licentie aan te vragen
29-08-2024 14:56
Wat een flauwekul over dat programma zeg! Intermarché rijdt eenzelfde programma, de kans om daar de selectie te halen lijkt mij een stukje groter....
29-08-2024 15:12
Met zijn capaciteiten, een slimme move. Hardrijder/ tijdrijder pur sang. Urenlang op kop van het peloton rijden, voor een meer dan mooi salaris.
    29-08-2024 18:28
    In één woord: tempobeul.
29-08-2024 15:55
Dit is een renner met enorm veel potentie. Hele goede transfer
29-08-2024 16:49
[i]edit wf: houd het bij wielrennen svp[/i]
    29-08-2024 17:00
    Zoek een site op met een politieke duiding!
29-08-2024 15:08
Weer een ( Ex) Lotto naar UAE

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine