Rui Costa nieuwe kampioen van Portugal

zondag 16 augustus 2020 om 18:31
Rui Costa nieuwe kampioen van Portugal

foto: Cor Vos (archief)

Rui Costa heeft voor de tweede keer in zijn carrière het Portugese wegkampioenschap gewonnen. De ervaren klimmer van UAE Emirates wist vandaag Daniel Mestre van W52-FC Porto te verslaan op het circuit rondom de stad Paredes.

Op het heuvelachtige parcours van 165 kilometer wisten Costa en Mestre zich los te wurmen van de rest van het peloton. In een sprint-à-deux wist de WorldTour-prof het goud veilig te stellen. Francisco Campos (W52-FC Porto) wist een halve minuut daarachter het brons te veroveren. Hij was de snelste van een groepje van vijf.

Voor de 33-jarige Rui Costa is het zogezegd de tweede wegtitel uit zijn loopbaan. De wereldkampioen van 2013 was ook in 2015 al eens Portugees kampioen.

Dit artikel delen:

12 Reacties

lander luypaert 16 augustus 2020 om 18:34

Zeer sterke sprint gezien! Ivo en Rui Oliveira hebben ook wel berenwerk verricht.
Het is Costa gegund!

Glorious 16 augustus 2020 om 18:46

Knap hoor …..

fietsvriend 16 augustus 2020 om 18:51

Winnen van W52 renner in sprint à deux, weinigen gegeven dan ben je een grote.

Baik-Baik 16 augustus 2020 om 18:53

Nu al zin in de schitterende kampioenstrui. UAE produceert toch altijd pareltjes.

lander luypaert 16 augustus 2020 om 18:54

Ja klopt net als TJV :)

ssj 16 augustus 2020 om 20:56

Idd. Hoezo heeft Roglic zo’n rare trui?

Bulcke 16 augustus 2020 om 21:06

Ze hebben bij JV waarschijnlijk geen zin gehad een trui te ontwerpen die toch bijna niet gedragen zal worden

Spake Breekerd 17 augustus 2020 om 08:33

ze hebben wel verrassend veel kampioenen met rood en groen in hun nationale vlag.

Turtlehead 16 augustus 2020 om 21:19

In een reflex werd ik heel achterdochtig van een uitslag met 10 Portugezen in de top 10. Maar in dit geval zal t wel goed zijn denk ik ;)

flitsvolger 16 augustus 2020 om 22:24

Zijn die Portugese ploegen nog steeds zo verdacht tegenwoordig of valt dat nu wel mee?

freirefreire 17 augustus 2020 om 00:26

Gegeven dat hij met enige afstand de grootste Portugese renner van de afgelopen tien jaar is, vind ik twee nationale titels nogal mager eigenlijk. Wat is er de andere jaren gebeurd?

lander luypaert 17 augustus 2020 om 00:35

In 2015 won hij.
In 2016,2017,2018,2019 was hij er nooit van de partij. Dit jaar deed hij terug eens mee en won hij.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair