Rui Costa gaat debuteren in Ronde van Italië

zaterdag 7 januari 2017 om 11:08
Rui Costa gaat debuteren in Ronde van Italië

Foto: Sirotti

De lijst met toppers die kiezen voor de Ronde van Italië wordt steeds langer. Ook Rui Costa staat in mei aan de start. Samen met Diego Ulissi moet hij UAE Abu Dhabi successen gaan bezorgen in de honderdste editie van de Giro. Dat schrijft RTP Notícias.

Rui Costa reed nog nooit eerder de Ronde van Italië. Sinds 2009 stond hij elk jaar aan de start van de Tour de France. Zijn grootste overwinning behaalde Rui Costa wél in Italië. In 2013 werd de Portugees wereldkampioen in Firenze.

De startlijst van de Giro bevat naast Rui Costa ook namen als Tom Dumoulin, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk, Wilco Kelderman, Vincenzo Nibali, Fabio Aru, Esteban Chaves, Leopold König, Thibaut Pinot, Tejay van Garderen, Ilnur Zakarin, Domenico Pozzovivo, Pierre Rolland en Mikel Landa. Nairo Quintana zou waarschijnlijk eveneens deelnemen, al wil zijn ploegbaas dat nog niet bevestigen.

Dit artikel delen:

16 Reacties

MME 7 januari 2017 om 11:11

Gaat hij voor het klassement of voor ritzeges?

0
Pédaleur de charme 7 januari 2017 om 11:16

Voor ritzeges lijkt me. Dat klassement in een grote ronde is toch al een paar keer op een teleurstelling uitgelopen. Aan de andere kant: de Giro is de Tour niet.

0
lemmens 7 januari 2017 om 11:18

Ik vermoed ritzeges. Costa zal ondertussen ook wel beseffen dat hij niet gemaakt is voor rondes van 3 weken.

0
Raafje 7 januari 2017 om 11:36

Wow wat een deelnemersveld al. Misschien is de blauwe bergtrui een doel voor Costa.

0
TykkeThor 7 januari 2017 om 11:42

Hopelijk gaat hij weer ouderwets op rittenjacht. Heb de oude Costa toch een beetje gemist de afgelopen drie seizoenen.

0
jascan 7 januari 2017 om 11:44

Ik denk dat voor vele renners die punten rapen tijdens de ronde voor de bergtrui op een lange termijn gewoon een doel op zich word. Op een paar uitzonderingen na vb: de kleine Italiaanse ploegen die mikken er sowieso op om die trui te kunnen menemen.

0
Ab Normaal 7 januari 2017 om 11:50

Costa is toch meestal pas goed in de tweede helft van het seizoen? Of zit dat volkomen verkeerd in mijn gedachte?

0
Tpinotfan 7 januari 2017 om 12:00

@ab normaal
Costa heeft geloof ik meerdere keren prima gepresteerd in Parijs-Nice

0
ValverdeBassoNibali 7 januari 2017 om 12:12

Klassiekers toch ook vrij goed vaak, vorig jaar derde in LBL

0
Arry1337 7 januari 2017 om 12:39

Edit redactie: Inderdaad off-topic. Daar hebben we o.a. het forum voor.

0
Wielrennertje 7 januari 2017 om 17:52

Hoop niet voor hem dat hij voor een klassement gaat. De laatste keren pakte ook niet goed uit.

0
Koersmaniak 7 januari 2017 om 17:55

Een concurrent rittenkaper minder in de Tour voor Gesink.
Blijven er eigenlijk nog veel klassementsmannen over voor de Tour?

0
KnightBiker 7 januari 2017 om 18:00

Hm, als het voor Costa toch ooit had gemoeten in een klassement, dan was deze Tour de France de uitgelezen kans. dus Ik snap het niet echt…

0
Lalsacien 7 januari 2017 om 20:23

@Koersmaniak Voor de Tour zijn de plaatsen duur! Ik verwacht dat de helft van deze renners ook in de Tour (willen) starten.

0
LutsenkoFan 7 januari 2017 om 23:03

Ik heb het idee dat de bergtru in ieder geval weer naar een echte klimmer zal gaan!

0
DrJ 7 januari 2017 om 23:50

Meintjes gaat in de tour voor het klassement, vandaar dat Costa de Giro kiest.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone