Rubiano klopt Colli en Te Brake in Qinghai Lake na massale valpartij

zondag 17 juli 2016 om 08:22

Foto: Sirotti (archief)To

Miguel Angel Rubiano heeft de openingsetappe van de Tour of Qinghai Lake (2.HC) op zijn naam geschreven. De voormalig ritwinnaar in de Giro d’Italia, tegenwoordig rijdend voor een Chinese continentale ploeg, bleek in de straten van Xining de beste in een massasprint.


Rubiano verwees Daniele Colli (Nippo-Vini Fantini) naar een tweede plaats. Remco te Brake, van Parkhotel Valkenburg, eindigde als derde. De sprint werd ontsierd door een massale valpartij, veroorzaakt door een overstekende toeschouwer op twee kilometer van het einde. “Dit was één van de ergste valpartijen die ik ooit heb gezien”, twittert Australiër Nathan Elliott.

Te Brake is één van de vijf Nederlanders op de deelnemerslijst. Naast Te Brake heeft Parkhotel Valkenburg ook Derk Abel Beckeringh, Sven van Luijk, Japser Ockeloen en Bram Nolten opgesteld in de Tour of Qinghai Lake. De wedstrijd kent dertien etappes en duurt nog tot en met 30 juli.

Dit artikel delen:

11 Reacties

KissMyAce 17 juli 2016 om 08:41

Hij deelde daar wel een behoorlijke kwak uit zeg

SolerEritrean 17 juli 2016 om 09:19

Deze voetganger zien we niet meer terug in het openbaar.

Onie 17 juli 2016 om 09:47

Die dacht die stoppen wel voor een overstekende voetganger.

Spruch 17 juli 2016 om 09:47

Weet nou niet of je blij moet zijn dat die voetganger gearresteerd is. Gezien de mensenrechten in China en zeker Chinese gevangenissen, hoop ik dat ze kiezen voor een boete. Er hoeven niet nog meer gewonden te vallen dan bij deze val.
Hij steekt trouwens wel netjes op het zebrapad over…

Joachim 17 juli 2016 om 10:06

Hij zag een Pokémon aan de andere kant van het zebrapad?

Rondo 17 juli 2016 om 10:18

Wielrenrechten, Spruch.
Hoeveel Chinezen met camera zullen er zijn.
Een boete ? Opbergen.
Dit is hetzelfde als die sukkels die renners op een berg in gevaar brengen. Dat heeft niets met fietsen te maken, eigenbelang !
In China houden ze niet van eigenbelang.
Ga es op vakantie Spruch, lekker integreren in deze wereld.

123poetertjes 17 juli 2016 om 10:32

Tankman pakte het al bij al toch iets handiger aan.

TomVD 17 juli 2016 om 10:50

@ rondo: Spruch heeft wel een punt hoor. In China zijn ze in staat om deze man de doodstraf te geven.

Rondo 17 juli 2016 om 10:59

@tom, wat geeft deze man de renners dan ?
Angst, blessures, trauma’s, revalidatie en een nieuwe carrière ?

TomVD 17 juli 2016 om 11:40

@ rondo: Je moet alles wel even binnen proportie zien. Deze man is geen misdadiger. Hij was enkel zeer onvoorzichtig met een jammere afloop tot gevolg. Wellicht heeft deze man geen enkele interesse in wielrennen en wist wellicht amper dat er een koers bezig was, hoorde geen auto’s en stak over. Een spijtig ongeluk…

Spruch 17 juli 2016 om 14:52

@Rondo
Laat ik nou net de helft van de tijd in een ander land en in een andere cultuur wonen en leven. Ik heb in mijn leven best wel wat van andere culturen gezien en ik leef er nu in, dat is heel wat anders dan op vakantie gaan, waarbij je niet echt veel ziet en leert van andere culturen. En als je je een beetje had verdiept in China en het nieuws had gevolgd, had je geweten dat China geen fijn land is qua gevangenis.