Roompot-Oranje Peloton welkom in honderdste Ronde van Vlaanderen

vrijdag 22 januari 2016 om 12:20
Roompot-Oranje Peloton welkom in honderdste Ronde van Vlaanderen

Roompot-Oranje Peloton is dit jaar wederom welkom in de Ronde van Vlaanderen. De Nederlandse formatie behoort net als vorig jaar tot de zeven ploegen die een wildcard ontvangen voor  ‘Vlaanderens Mooiste’.

Ook de Belgische teams Wanty-Groupe Gobert en Topsport Vlaanderen-Baloise krijgen een uitnodiging voor de honderdste editie van De Ronde. Daarnaast zijn Bora-Argon 18, CCC Sprandi Polkowice, Southeast-Venezuela en Direct Energie van de partij. De voorjaarsklassieker staat op de kalender voor zondag 3 april. Dan gaat het in 255,9 kilometer van Brugge naar Oudenaarde.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Wielerfan1987 22 januari 2016 om 12:36

Toch nog weer goed nieuws voor Roompot gelukkig

achtpuntzes 22 januari 2016 om 12:43

benieuwd of ze de 66e plaats van vorig jaar kunnen verbeteren. verder vooral proberen mee te zitten in de vlucht van de dag.

kelderfan 22 januari 2016 om 12:50

Dat is zeker goed nieuws voor Lammertink en v.d. Lijke.

GreenDay 22 januari 2016 om 12:53

Spijtig dat Cofidis niet aan de start staat.

Othello 22 januari 2016 om 13:43

Ontbreken van Cofidis is wel vreemd. Met Senechal en Petit juiste geschikte renners voor deze koers.

Luuk van der Meer 22 januari 2016 om 13:46

Geen Cofidis in de 100ste Ronde is simpelweg een schande

Sebas 22 januari 2016 om 13:52

@ Othello

Petit fietst inmiddels voor Direct Energie en is dus wellicht wel van de partij. Senechal heeft potentie, maar vooral in P-R. In De Ronde heeft hij nog niet veel laten zien. Wellicht dat Jullien Simon een speerpunt had kunnen zijn (mwooaah), maar ik denk dat hij zich meer zal toeleggen op de Waalse klassiekers.

Edit: ik bedoel maar te zeggen, dat ik de afwezigheid van Cofidis sportief gezien niet betreur.

Don Hamstre 22 januari 2016 om 18:28

Geen Gazprom, das pas een schande ;)

RikkyG 22 januari 2016 om 18:28

Wel Pozzato

Verweggistan 22 januari 2016 om 18:57

Tsja, CCC en vooral Southeast. Cofidis en Fortuneo kunnen in de breedte en qua talent betere selectie opstellen.

heuvelcolombia 22 januari 2016 om 19:10

@Sebas, Lemoine, Bozic en Senechal kunnen best ver komen en daarnaast rijden er Belgen bij Cofidis.

Sebas 22 januari 2016 om 19:46

@ heuvelcolombia

Ik snap je overweging, maar moet je Cofidis uitnodigen vanwege een eventuele top40 plek van Lemoine en Bozic? Of vanwege de twee Belgen die het in haar selectie draagt (terwijl je al twee wildcards vanwege die reden hebt vergeven)? Nee, de gemaakte beslissing van de organisatie kan ik prima mee leven.

heuvelcolombia 22 januari 2016 om 21:23

Nee ik snap het ook wel. Vind daarbij ook dat Cofidis vaak mag starten (Frankrijk, België, Spanje) en het is leuk om andere teams te zien, maar puur sportief gezien zijn ze wel de beste PCT ploeg naar mijn mening.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair