Roompot Oranje Peloton rijdt Parijs-Tours

woensdag 9 september 2015 om 15:57
Roompot Oranje Peloton rijdt Parijs-Tours

Foto: Marcel Koch

De organisatie van de 109e Parijs-Tours heeft de 23 deelnemende ploegen bekendgemaakt. Daarbij is naast LottoNL-Jumbo en Giant-Alpecin ook Roompot Oranje Peloton. De Nederlandse formatie is een van de negen ProContinental teams die zijn uitgenodigd.

LottoNL-Jumbo en Giant-Alpecin maken op 11 oktober deel uit van de groep van tien aanwezige WorldTour-ploegen, waaronder ook Lotto Soudal en Etixx – Quick-Step. Ook zijn er vier Franse Continentale teams aanwezig bij de 1.HC-koers, waaronder de ploeg van de Franse landmacht.

Vorig jaar was Jelle Wallays na een monstervlucht het sterkst in Tours. Troef bij Roompot zal wellicht Dylan Groenewegen (foto, rechts) zijn, die vorige week nog de Brussels Cycling Classic won.

De 23 deelnemende teams aan Parijs-Tours (11 oktober)

Dit artikel delen:

10 Reacties

LinusGerdemann 9 september 2015 om 16:06

Waarom alleen Roompot noemen? LottoNLJumbo is ook Nederlands en het is geen WT koers. Dus LottoNL mag dan net zo goed als Roompot genoemd worden.

0
AkkaBoyD 9 september 2015 om 16:10

Het gaat er meer om dat het niet zo vanzelfsprekend is dat Roompot hieraan meedoet, LottoNL is volgens al zo’n beetje vaste stamgast bij Paris-Tours de afgelopen jaren!

0
Lars 9 september 2015 om 16:13

Maar waar is Astana?

0
krypton 9 september 2015 om 16:20

Mooie koers voor Dylan Groenewegen zou ik zeggen.

0
kelderfan 9 september 2015 om 18:45

De Parijs – Tours lijkt mij meer een race voor Mike Teunissen.

0
ifor 9 september 2015 om 19:15

Leuke koers! Hopelijk kan Roompot hier het seizoen in stijl afsluiten! Kampioen der gevallen klassiekers :)

0
Huubi 9 september 2015 om 20:14

Waarom is Parijs Tours eigenlijk geen World Tour?

0
LinusGerdemann 9 september 2015 om 20:22

@huubi heel simpel. Dan kunnen ze meer Franse ploegen uitnodigen ;) La Pomme Marseille, Roubaix-Lille Metropole enzovoort.

0
girardengo 10 september 2015 om 00:54

@Huubi
Goede vraag. Parijs-Tours was een van de (6) monumenten.

0
De Apotheker 10 september 2015 om 01:49

Huubi, de organisatie is in handen van de ASO en die zijn niet de beste vriendjes met de UCI, zeker toen de World Tour voor het eerst werd georganiseerd.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone