Roompot-Nederlandse Loterij met speciaal shirt in Amstel Gold Race

vrijdag 13 april 2018 om 10:18

Roompot-Nederlandse Loterij gaat de Amstel Gold Race in een speciaal shirt rijden. De Nederlandse ProContinentale ploeg draagt eenmalig een shirt met het logo van de Koos Konijn Foundation.


Roompot-Nederlandse Loterij wil daarmee aandacht vragen voor gezinnen die te kampen hebben met ziekte of financiële problemen. Dankzij de Koos Konijn Foundation kunnen zij gratis op vakantie.

“Ook als renners dragen wij de Koos Konijn Foundation een warm hart toe”, zegt Pieter Weening. “De Amstel Gold Race voelt dit jaar voor ons dan ook extra speciaal met dit unieke shirt om onze schouders.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

the student 13 april 2018 om 10:26

Mooi initiatief, maar wel absoluut het lelijkste shirt ooit

Chaba 13 april 2018 om 10:36

zo, dacht bijna dat het een verlate één april grap was. Ziet er niet uit! maar ja, het idee erachter is goed en je moet maar denken, het valt wel op. :x

tricoloor 13 april 2018 om 10:37

Het perfecte moment om het ultieme wielershirt te maken. Met het oranje, zwart en wit van Roompot en de kleuren van Koos konijn (roze en blauw), had dit toch een legendarisch shirt kunnen worden, gemiste kans!

ah-ja 13 april 2018 om 10:44

collectors item, hebbeding! Koos Konijn, wie verzint het!

nikolaivinovitsj 13 april 2018 om 10:52

Met die lange oren dacht ik toch werkelijk dat het ‘Hans Haas’ was…

dnDaris 13 april 2018 om 10:59

So, Deze kan in het lijstje lelijkste wielershirts ooit.

Romāns Vainšteins 13 april 2018 om 11:18

Wat een bullshirt.

RamonHofman 13 april 2018 om 11:29

Gaaf! Vinden m’n kinderen mooi als ik daar in fiets! Zou ie ook te koop zijn?

Wheely 13 april 2018 om 11:30

Ab Normaal :D

Jacco van Stierop 13 april 2018 om 11:37

En wat vindt ‘Stichting Konijn in Nood’ hier nou van?

DeLuiaardVanLimburg 13 april 2018 om 11:41

Hier hadden ze absoluut een foeilelijk multicolorcollectorsitem van moeten maken, opbrengst voor Koos.

Baik-Baik 13 april 2018 om 12:08

Logische match tussen Roompot en Koos Konijn. Mooi initiatief.

ikbenprocycling 13 april 2018 om 12:44

Ik schrok me rot, dacht even dat ‘Stichting Konijn in Nood’ gelegenheidssponsor was geworden.

baswallet 13 april 2018 om 13:34

Had dan gewoon het hele shirt roze gemaakt. Had je aanzienlijk meer exposure gehad, had het er nog redelijk uitgezien en waren alle Italianen ook tevreden geweest.

Veloburto 13 april 2018 om 13:49

Misschien ook een leuk idee om konijnenoortjes op hun helmen te plakken?

zipp404 13 april 2018 om 13:49

Ah joh, lekker truitje man! Zou Van der Geip gezegd hebben, gevolgd door een gigantische schaterlach;)

BartV 13 april 2018 om 13:51

Mooi initiatief, maar achterop was beter geweest. Die wielrenners zitten alleen maar voorovergebogen. Dat ziet geen hond. Tenzij ze winnen en juichend over de streep komen, maar dat zie ik ook niet gebeuren.

Col du Bramont 13 april 2018 om 13:58

Schitterend shirt! Inderdaad, ik wil er graag 1 hebben voor mijn verzameling, lijkt me slim hier een actie voor op te zetten en deze shirts te verkopen.

Adelaar 13 april 2018 om 14:01

En wie koos Konijn als goed doel?

Marszzz 13 april 2018 om 15:48

Voor het goede doel is alles gerechtvaardigd. En vind het nog best aardige kleurcombi dat roze met oranje. Zo’n konijn is ieder geval leuker dan het hele jaar tegen enorme Lidl-logo’s te moeten aankijken. Ze schijnen daarmee blijkbaar vooral vooraan in het peloton mee te moeten rijden, of helemaal achteraan in een groepje.

Jean Dumas 13 april 2018 om 16:21

Was een goede ploeg voor Brammetje Tankink geweest.

snoep de hond 13 april 2018 om 16:22

Op de foto bij het artikel is het logo i.i.g. gephotoshopt, dus ik hoop dat ze er nog iets mooier van hebben gemaakt. Ik ben het eens met baswallet, als het je dan toch op deze manier eenmalig exposure wil generen, pak het dan ook goed aan en vervang het oranje en zwart door roze en blauw.

girardengo 13 april 2018 om 17:36

Er is meer aandacht voor het shirt dan voor de actie. Opmerkelijk, of niet…

leegloper 13 april 2018 om 20:53

Lijkt me zo lollig als Weening de WT-renners achter zich laat en hiermee juichend over de streep komt.