Romain Bardet: “Ik dacht echt dat ik kon winnen”

zaterdag 29 mei 2021 om 18:19
Romain Bardet: “Ik dacht echt dat ik kon winnen”

foto: Cor Vos

Romain Bardet liet zaterdag een goede indruk achter in de Giro d’Italia door al vroeg ten aanval te trekken met zijn ploeggenoten Michael Storer en Chris Hamilton, maar greep uiteindelijk net naast de ritzege. Op anderhalve kilometer van de meet moest de Fransman passen na een versnelling van Damiano Caruso. “Ik dacht echt dat ik kon winnen”, aldus de renner van Team DSM.

Toch zorgde de aanval van Team DSM voor vertier in de laatste bergrit. “We hadden ook niets te verliezen”, legt Bardet uit. “Ik was vanochtend zesde in het algemeen klassement en vormde geen bedreiging voor de roze trui. Zo vaak heb ik me nog niet laten zien deze Giro, dus was het goed om me eens te tonen. Hoed af voor mijn ploeggenoten, ze hebben het vandaag geweldig gedaan.”

“Ik ben wel erg teleurgesteld. Op de laatste klim bleek Caruso gewoon sterker te zijn. Mijn benen begaven het op drie kilometer van de top, maar ik kan mezelf niets verwijten. Ik zat in een goede positie om te winnen, maar het is gewoon frustrerend. Bahrain Victorious meehebben vandaag bracht ons deze kans, maar tegelijkertijd was het ook een nadeel.”

Door zijn vierde plaats op Alpe Motta passeert Bardet Hugh Carthy in het algemeen klassement. Met de afsluitende tijdrit nog voor de boeg staat de Fransman nu vijfde.

Dit artikel delen:

22 Reacties

pirazzi 29 mei 2021 om 18:27

Kan niet goed tijdrijden.

Martijn Arensman 29 mei 2021 om 18:38

Dit artikel gaat over de strijd om ritwinst van vandaag. Wat heeft de tijdrit van morgen daar mee te maken?

pirazzi 29 mei 2021 om 18:42

“Met de afsluitende tijdrit nog voor de boeg staat de Fransman nu vijfde.”
Dat dus.

Lalsacien 29 mei 2021 om 19:20

@pirazzi Kan best positief zijn…

Edwin Jansen 29 mei 2021 om 19:30

Ik ook niet joh, is nog nooit een probleem geweest!

Martijn Arensman 29 mei 2021 om 20:08

Dus moet ik veronderstellen dat van de 3 alinea’s, jij vindt dat het onderwerp in de afsluitende zin zat? Dat vind ik bijzonder omdat verders alles over de rit van vandaag gaat.

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde denkend, dan zouden we niet zo’n lekker wielerforum hebben. :-)

horsm 29 mei 2021 om 20:39

Nou, zeg, Martijn, niet zo prikkelbaar. Het artikel gaat over Bardet. Er wordt melding gemaakt van zijn gestegen positie in het AK en het stuk besluit met de opmerking dat er een tijdrit is. Dan vind ik de vraag ‘zou Bardet dat kunnen behouden morgen, gezien zijn slechte tijdrit?’ volkomen relevant.

Martijn Arensman 30 mei 2021 om 08:21

Niks aan het handje hoor!
Het was niet de bedoeling om het prikkelbaar te doen overkomen, eerder informerend en veronderstellend. Maar dat is altijd lastig om in droge teksten te laten merken.

Magician 29 mei 2021 om 18:38

Hij dacht te kunnen winnen, maar zat drie kilometer van de streep aan de taks? Als kijker leuk hoor dat hij het probeert, maar dan kan hij zichzelf wel enige zelfoverschatting verwijten. Denk dat hij morgen die vijfde plek weer mag inleveren.

Joaquim Agostinho 29 mei 2021 om 18:54

Hij geeft toch niet aan op welk moment hij dacht dat hij kon winnen?

KennyKlimmen 29 mei 2021 om 19:26

Als je op 60 km het initiatief neemt, weet je niet dat je op 3km aan je plafond zit. Gelukkig maar, zou een geestdodende sport zijn gelijk formule 1.

Edwin Jansen 29 mei 2021 om 19:31

Achteraf lullen is altijd makkelijk. Het is geen playstation.

Martijn Arensman 29 mei 2021 om 20:10

Lachen! Gisteren nog veel commentaar gelezen over Bernal en yates dat ze berekend en op vermogen rijden en meer moeten aanvallen. Nu vallen renners op a-typische wijze aan dan is Bardet weer overmoedig.

Best bijzonder.

Romāns Vainšteins 29 mei 2021 om 19:49

Mooie poging van Bardet. Caruso reed een beetje weg in de stijl waarop Fuglsang Luik 19 en Lombardije 20 won, op een gegeven moment zijn ze allemaal weg. Gewoon als een commando, daar had de ranke berggeit Romain even geen antwoord meer op. Geen schande om van een renner met zijn beste dag ooit te verliezen.

FritsvanHoefelen 29 mei 2021 om 19:49

Vanwege de poging tot ben je eigenlijk al een winnaar. Zoveel leuker dan alleen treintje rijden en vlak voor de finish een keer aanvallen

Wildebert 29 mei 2021 om 20:07

Zo zie ik het ook. DSM mannen deden het toch maar.

rennerske 29 mei 2021 om 20:16

……zo is het en verdienen daarom een groot compliment.

Piet 29 mei 2021 om 20:01

Ik vind Bardet er stukken beter en frisser uitzien dan de jaren ervoor. Misschien wel gelukkiger en met meer plezier.

horsm 29 mei 2021 om 20:41

Misschien wel, maar zijn oude niveau heeft hij nog niet gehaald.

S. Morgenstern 29 mei 2021 om 23:38

Schippie!! Top man

El Matador 29 mei 2021 om 21:54

Mooi om te zien dat Bardet weer een klein beetje meedoet met de grote mannen. Ik vrees alleen dat hij morgen zakt naar plek 7 en heel misschien zelfs 8.

Olly 30 mei 2021 om 09:05

Reeële vaststelling van Bardet. Bahrein maakte dit mogelijk, maar de overwinning was daardoor een stuk moeilijker.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair