Romain Bardet: “De sfeer in de ploeg is heel goed”

zaterdag 28 augustus 2021 om 18:05
Romain Bardet: “De sfeer in de ploeg is heel goed”

foto: Cor Vos

Na een moeizaam begin van het seizoen waarin er nauwelijks werd gewonnen, is Team DSM op stoom gekomen. Romain Bardet schoot na twee eerdere zeges van Michael Storer voor de derde keer deze Vuelta raak. “De sfeer in de ploeg is heel goed”, zegt de winnaar van vandaag dan ook na afloop.

“Ik ben blij dat ik onderdeel uitmaak van deze groep”, gaat hij verder. “Het is nu al een geweldige Vuelta voor ons. We doen ons best en iedereen is gefocust, dus hebben we nu al drie keer gewonnen. Het is een goede groep.”

Over zijn zege op de Pico Villuercas vertelt hij het volgende: “Ik had een beter gevoel vanochtend en de benen waren prima, dus probeerde ik om in de vlucht te komen. Niemand wilde meewerken toen we eenmaal wegreden. Dat was zwaar en uiteindelijk moest ik het slim spelen om te winnen. In overleg met onze ploegleider is dat gelukt.”

“Ik had een mikpunt voor me (toen hij Zeits bijhaalde, red.) en toen ik een gat had moest ik het volhouden tot de finish dat is gelukt. Ik ben erg blij!”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Man met de hamer 28 augustus 2021 om 18:18

Zo, horen jullie het ook eens van een ander.

Xevar 28 augustus 2021 om 18:35

Hij heeft het puur over de Vuelta-ploeg heh? Niet over de ploeg als geheel.

Lalsacien 28 augustus 2021 om 20:13

In het Frans zei hij: ik ben blij dat ik deel uitmaak van zo’n groep. Dus tweeërlei op te vatten.

Turtlehead 28 augustus 2021 om 20:28

Heel gezellig ja. O ja, Storer en Tusveld fladderen op volgend jaar. Dikke doei. Echt gezellig.
En nog een heel stel losers is eerder al opgerot. Gelukkig.
‘Wie is de volgende?’ vragen sommigen zich af.

Maar waar gewonnen wordt, is er plezier uiteraard.

Man met de hamer 28 augustus 2021 om 20:54

Zou Hirschi nog een beetje plezier hebben?

rennerske 28 augustus 2021 om 18:35

“ De sfeer in de ploeg is heel goed” Hoe kan dat nou? Kan iemand de reacties van de volgers hier op WF voor hem even in het Frans vertalen, dan weet hij wel beter.

De Melkboer 28 augustus 2021 om 18:39

in deze Vuelta ploeg met reeds 2 zeges. Dat geldt daarom niet voor het volledige wielerteam. Tussen de jongens kan het prima zijn. Het gaat meer mis tussen de betere renners en de ploegleiding.

Rawolf Rawolf 28 augustus 2021 om 19:26

Ik heb nog nooit zo’n blije ploegleider gezien als Matt Winston deze Vuelta, dus inelkgeval voor een deel vd ploegleiding zit het ook wel goed ;)

Maar wat wil je ook met 3 ritwinsten, grote kans op nog meer ritwinsten, bollentrui en groene trui ook binnen bereik.

koos1 28 augustus 2021 om 18:55

Deze ploeg in de Vuelta red alvast het seizoen van DSM. Met 3 ritwinsten en grote kans op de bollentrui is het niet vreemd dat de sfeer in de ploeg goed is.

Bimbo Visma 28 augustus 2021 om 21:47

Er verschijnen ook filmpjes vanuit de ploegleiderswagen waarbij de renners ook komen geinen (tijdens het drinken halen uiteraard). Daar zie je wel een fijn sfeertje.

Ben wel benieuwd of er toch niet nog voor Tusveld een contractje in zit. Hij wordt nergens echt genoemd toch?

beppe-saronni 28 augustus 2021 om 21:55

Wat Bardet zegt klopt 100%. Laat ik het nu niet hebben over wat Romain zegt, ik hoor dit al tijden van iemand binnen de ploeg waar ik een goed contact mee heb. Toch zijn er nog velen die dit team weinig tot niets gunnen. Gelukkig bestaat het wielrennen ook bij trouwe fans. Team DSM presteerd gewoon goed als team in deze Vuelta. En volgende week in de benetour staan er weer anderen klaar om mee te strijden voor overwinningen.

Magician 28 augustus 2021 om 23:00

Er is gewoon feitelijk veel negatief nieuws rondom DSM. Dat zegt mij meer dan een goed contact dat jij zou hebben.

Willem Kieft 29 augustus 2021 om 11:01

presteerdt

Wildebert 29 augustus 2021 om 11:15

Fijn dat de sfeer beter is dan dat er vorig jaar in de Giro naar buiten kwam. Daar haperde de samenwerking fors. En van een kopman a la Bardet mag natuurlijk ook wel wat verwacht worden. Maar naar mijn idee teveel renners dit jaar bij wie het maar niet wil lukken. Storer en Dainese komen wel boven drijven, maar met het Nederlandse smaldeel wil het nog niet echt lekker gaan, Tusveld uitgezonderd.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair