Roglic reageert kort op dopingschorsingen Bozic en Koren

donderdag 16 mei 2019 om 13:41

foto: Cor Vos (archief)

Primoz Roglic heeft kort gereageerd op de schorsingen die twee landgenoten van hem opgelegd hebben gekregen door de UCI. De Sloveense kopman spreekt van een trieste situatie. Borut Bozic en Kristijan Koren worden in verband gebracht met het dopingschandaal rondom dokter Mark Schmidt.


“Ik heb het ook meegekregen. Voor mij is het een lastige situatie”, zegt Roglic in een korte reactie tegen De Telegraaf. “Het is gewoon triest, omdat ik denk dat we veel goede renners hebben. Dit is natuurlijk jammer voor het Sloveense wielrennen.”

Naast Bozic en Koren, die door hun werkgever Bahrain Merida op non-actief zijn gesteld, is ook Kristijan Durasek uit Kroatië voorlopig geschorst door de UCI. Dat kwam na berichtgeving van La Gazzetta dello Sport. Ook voormalig topsprinter Alessandro Petacchi is gestraft door de wielerunie. Hij is naar aanleiding van mogelijke betrokkenheid bij ‘Operation Aderlass’ per direct gestopt als RAI-commentator tijdens de huidige Giro.

Dit artikel delen:

18 Reacties

xistnc 16 mei 2019 om 13:49

Edit: Inmiddels aangepast

Vincent Lacressonniere 16 mei 2019 om 14:21

Zijn er al meer reacties uit het peloton? Ik vind het nogal stil. Het gaat hier om bloedzakken he, zogenaamd oldskool. Ik snap niet dat al die schone renners niet compleet over de zeik zijn en dat ook uitdragen, en niet alleen pas na vragen van een journalist. Maar ik zal wel naief zijn.

jooprioolpijp 16 mei 2019 om 14:28

Tja, als je er ongevraagd wel iets over zegt krijg je ook gezeik over je heen, in de trant van straatje schoonvegen e.d. – zie eerdere berichten hier op WF onder reacties van (ex-)ploeggenoten. Wat kun je zeggen dat geen open duer is?
Ik vind overigens de foto bij het artikel wel merkwaardig voor iemand die het over een ‘trieste situatie’ heeft.

skylimit 16 mei 2019 om 15:00

Wat hebben de reacties vanuit het peleton van nut?
Kittel was meestal de eerste, maar ja die heeft inmiddels ook de fiets aan de wilgen gehangen onder het mom van overvemoeid, motivatieproblemen….

Het gaat hier om zaken van 6-8 jaar geleden. Er zijn alleen voorlopige schorsingen opgelegd. Behalve die langlaufer is er niemand op heterdaad betrapt, hetgeen dus vermoedelijk ook de bewijslast zo lastig maakt, er kan alleen betrokkenheid verweten worden tot zover…

En nee, ik geloof niet in een schone sport, er zal altijd een grijs/schemerig gebied blijven bestaan in de vorm van supplementen, medicatie tot op de grens etc. dus
om te verwachten dat het peleton hier nu ophef over gaat maken is teveel gevraagd.

FDJ 16 mei 2019 om 15:06

@Skylimit Kittel was na het bekend worden van de Erfurt/Schmidt zaak de eerste die kritisch was en behoorlijk scherp ook.

Dat er nu naam voor naam naar buiten gebracht wordt is vervelend. Liever alles in 1x. Volgens mij hoeft Kittel zich ook niet na elke naam opnieuw kritisch uit te laten. 1x is genoeg.

Rhohan 16 mei 2019 om 14:40

Goeie vrienden van Roglic toevallig? Voormalige lieden waar ie de ‘kneepjes’ van het vak heeft geleerd?

rahimns 16 mei 2019 om 14:45

Wat wil je hiermee zeggen…

Emergo 16 mei 2019 om 19:01

Dat weten trollen nooit.

Gilberto 16 mei 2019 om 14:55

Wel toevallig dat er nu ineens precies 2 slovenen worden gepakt..

skylimit 16 mei 2019 om 15:03

ja, toevallig net weer tijdens een grote ronde. Iemand wil graag exposure met deze zaak, terwijl het al maanden geleden is sinds Denifl bekend heeft.
Stinkt weer aan alle kanten.

rahimns 16 mei 2019 om 15:04

Het zijn mannen die in het verleden bij een dezelfde ploeg hebben gereden…. bij Perutnina Ptuj. Durasek, Koren en Mohoric reden alledrie hier

SVJ 16 mei 2019 om 15:23

Mohoric heeft nooit bij Ptuj gereden, wel bij Sava.

rahimns 16 mei 2019 om 15:57

Sorry bedoel Božič

moa 16 mei 2019 om 17:49

niet echt toevallig als ze gepakt hebben toch? er is wat aan het borrelen dit jaar. er wordt sneller gereden dan ooit. allerhande manoeuvres met zieke renners, gebroken sleutelbenen, hier en daar een renner die buitengewone prestaties aanhaalt…

moa 16 mei 2019 om 17:49

hoe lang is Berrnal geleden gevallen? een week, vandaag rijgt ie de KOMS aan elkaar in Andorra.

Romāns Vainšteins 16 mei 2019 om 19:12

Is dat echt ?

moa 16 mei 2019 om 22:48

ja dat is echt. van een klim van een halfuur deed ie een minuut van de tijd van de la cruz.

john 17 mei 2019 om 10:26

Ja wat wil dat zeggen ,Bernal fiets bij de properste ploeg van de world tour dus die is nooit verdacht