Roglic: “Morgen vanaf de eerste kilometer volle bak koersen”

vrijdag 9 april 2021 om 19:45
Roglic: “Morgen vanaf de eerste kilometer volle bak koersen”

foto: Cor Vos

Primož Roglič, de nummer twee in het klassement, en zijn ploeggenoot Jonas Vingegaard, die derde staat, kunnen morgen in de slotetappe van de Ronde van het Baskenland het ploegspel spelen. De Jumbo-Visma’s willen op de laatste dag nog eens alles geven.

“Waarschijnlijk was dit de makkelijkste dag van de ronde”, zei Roglič na afloop van de vijfde rit met aankomst in Ondarroa. “Maar dat betekent niet dat het echt makkelijk was. Het was een heel snelle dag, het ging snel aan de finish. Het was Baskisch-vlak met de hele tijd op en af. Nu nog een dag te gaan.”

“Ik denk dat we allemaal wel wat moe zijn na zo’n zware week. Vanaf het begin heb ik gezegd dat we hier met een jonge ploeg zijn. Ik ervaar niet echt druk om deze wedstrijd te winnen. Ik ben al erg blij dat we op de eerste dag de tijdrit konden winnen. Nu vermaak ik me nog altijd en we gaan zeker onze best doen morgen. En dan zien we wel wie de beste was”, ging hij verder.

“Onze tactiek? We gaan het zien, we moeten er nog over praten. We moeten zeker een erg goede strategie hebben en dan gaan we vanaf de eerste kilometer volle bak koersen”, aldus de Sloveen.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Glorious 9 april 2021 om 19:48

Hoop dat het lukt. Maar tactiek en jumbo leiding zoals dhr maassen is ver te zoeken

S. Morgenstern 9 april 2021 om 19:57

Had het geholpen als ze gisteren met Niermann hadden gebeld?

Wildebert 9 april 2021 om 20:02

Jumbo zou ook zo maar eens glorious kunnen uitpakken. Hoop op een sportieve battle tussen de bijen en de verenigde piraten. En waar er twee vechten….

xistnc 9 april 2021 om 20:12

Wat voor spul heb jij op joh? :o

debarreman 9 april 2021 om 20:23

Niermannen is er gewoon bij in het Baskenland.

S. Morgenstern 9 april 2021 om 20:37

Ja, precies, die hadden ze ook kunnen bellen gisteren voor een verhaal over de koers.

S. Morgenstern 9 april 2021 om 20:12

Dat herhaaldelijke aanhalen van die jonge ploeg begint wel tamelijk suf te worden. Kom op zeg, ze staan niet voor niets eerste in het ploegenklassement. Twee van die jongens waren er vorig jaar gewoon bij toen hij de Vuelta won. Eén van beide was nog beslissend op de voorlaatste dag en was er het jaar ervoor ook al bij. Heeft hij ook nog iemand mee die als meesterknecht van Dumoulin al eens negende werd in de Giro.

Goed mogelijk dat er veel automatismen ontbreken in de samenwerking (vind ze wat dat knecht werk betreft buiten Hofstede zo op het oog niet geweldig voor de dag komen), maar dat is iets voor de nuances van hun koersdagen, niet een reden om dit dagelijks aan te halen.

Ik kan goed begrijpen dat er geen halszaak is gemaakt van deze koers, zoals hij eigenlijk al aan geeft, en dat de focus meer op de klassiekers ligt. Die jonge ploeg als een soort excuse gebruiken lijkt me echter nergens voor nodig.

Tinus1984 9 april 2021 om 20:25

Wel mooi dat hij de jonge garde geen druk op legt.

Verder pfingsten eerste dagen beulswerk op kop gedaan. Hofstede hem in goede posities en op de fiets weten te houden hehe. Vingegaard nog steeds zijn vorm weten te behouden. Oomen kwam er gister goed doorheen. Foss en tolhoek redelijk.

Dus mijn treintje voor morgen zou zijn pfingsten hofstede oomen. Foss of tolhoek meesturen in de ontsnapping en Vingegaard en roglic zelf het samen tactisch uitspelen op de laatste beklimmingen.

Maar kan natuurlijk ook zijn dat Bahrein ideen heeft voor bilbao of misschien movistar weer met alles of niets poging

Dikke vrouw 9 april 2021 om 20:43

De uae gaat pogacar gelijk mee in de aanval sturen.
Is dit trouwens live vanin de start te volgen?

Merlinappa 9 april 2021 om 22:05

Dan stuurt tjv Vingegaard mee.

Dikke vrouw 9 april 2021 om 22:10

Alsof die pogacar kan volgen tot het end..

reusjen 9 april 2021 om 22:28

Dat moeten ze dan wel helemaal aan het begin doen anders gaat Roglic gewoon mee en komt McNulty in de problemen.

Romāns Vainšteins 9 april 2021 om 22:45

Ik denk dat UAE McNulty het bal gaat laten openen en hoopt dat Vingegaard afgeeft voordat het gat gedicht is zodat Roglic het moet doen met Pogacar in het wiel.

Baukema Tomoulin 10 april 2021 om 10:13

Pogi rijdt net zo conservatief als de andere klassementsmannen die een goede stek te verdedigen hebben met een goed team erachter. Voor vroege aanvallen za het van Carapaz, Landa, Izagirre of Mas ofzo komen. Als jumbo of UAE wil anticiperen aan het begin zal het juist van alle anderen behalve Pogacar, McNulty, Roglic en Vingegaard komen. Maar ik vraag mecaf of beide ploegen de ‘Movistar/Astana’ tactiek willen toepassen.

Pannenkoek 9 april 2021 om 23:24

Ik vond het een tamelijk briljante tactiek. UAE staat nu op 1 met de zwakkere klimmer dan Vingegaard en TJV op 2 en 3 beide voor Pogacar, dus ze kunnen met sterkere klimmers Pogacar uitdagen en McNulty slopen.
Ben benieuwd of ze het ook zo bedacht hadden, dat zal wel niet.. maar ik heb er zin in morgen!

Polleke 10 april 2021 om 10:47

U maakt een grapje….

Jean Dumas 10 april 2021 om 13:33

I rest my case.

Ray van de Ruit 10 april 2021 om 05:38

Geduld is schone zaak voor Roglic in deze laatste etappe. Op de laatste klim gaat en moet het gebeuren. Het steilere middenstuk lijkt mij het moment om te gaan. Daar trapt hij McNulty er van af. Pogacar zal kunnen volgen en nog willen aanvallen maar gaat geen 17 seconden (+bonus) pakken op Roglic. Roglic maakt sterke en ontspannen indruk. Pogacar is onrustiger en zit niet lekker in zn rol als hoofd adjudant voor McNulty. Voorzie geen probleem voor GC voor TJV. Zeker 1ste en 4de. Misschien 1ste en 3de.

skylimit 10 april 2021 om 08:29

De tactiek/strategie is dus vanaf de eerste km volle bak koersen :):).
Inderdaad zal het vandaag direct volle bak zijn om in de vroege vlucht te komen.
Daarnaast zijn er ook andere ploegen die nog azen op dagsucces of meer dus een hoop strijd. Bilbao mogen ze ook geen ruimte geven, de rest staat al wat verder weg.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair