Rodriguez maakt zich zorgen om knie na valpartij

maandag 6 juli 2015 om 11:45
Rodriguez maakt zich zorgen om knie na valpartij

foto: ASO

Joaquim Rodriguez is niet geheel ongeschonden de zondag-etappe in Nederland doorgekomen. De kopman van Katusha kwam ten val en had daardoor last van zijn knie, heup en elleboog. “Ik maak me vooral zorgen om mijn knie”, zegt Purito.

“Hopelijk is het geen ernstige blessure”, aldus Rodriguez tegenover Biciciclismo. De etappe naar Neeltje Jans verliep verre van ideaal voor de Spanjaard. “Het was echt een ramp, alles zat tegen. Eerst reed ik lek en toen ik de aansluiting had gevonden, kwam ik ten val. Natuulijk had ik ambities, maar in de Tour heb je geen tijd om te herstellen.”

De 36-jarige coureur kwam als 44e over de streep in Zeeland, op 1.28 van ritwinnaar André Greipel. “Wat mij zondag is overkomen, kan iemand anders tijdens een andere etappe overkomen. Ik ben meer met mijn knie bezig.” In het klassement staat hij 71e op 2.52 van Fabian Cancellara. Vandaag staat een etappe op het programma die Rodriguez goed moet liggen, maar of hij mee zal strijden om de knikkers is na de val de vraag.

Dit artikel delen:

11 Reacties

robotour 6 juli 2015 om 11:51

Is Rodriguez in de leer geweest bij Contador ? Als dat zo is, dan gaan we nog wat vuurwerk beleven van Rodriguez. Mocht hij het vandaag toch niet kunnen op de Muur, dan wordt het een moeilijke Tour.

zomaareens 6 juli 2015 om 11:56

ik gok in de leer bij contador

alarmstrong 6 juli 2015 om 12:00

Altijd weer die knie bij hem, vrees toch het ergste. Was podiumkandidaat wat mij betreft.

LyndaLid 6 juli 2015 om 12:01

Dit wordt gebracht alsof het vandaag verteld is. Hij had gisteren last, en moest kijken hoe het vanochtend zou zijn. Hopen dat het goed is!

Bizziecle 6 juli 2015 om 12:02

@ Purito Zorgelijk of een en rookgordijntje van de “sigaar” :)

MooieMario 6 juli 2015 om 12:07

Hij blijft voor mij de favoriet met Valverde om vandaag te winnen.

Toppie 6 juli 2015 om 12:24

Valverde
Purito
Quintana

Ik denk dat het wel mee valt met de blessure van Purito, het was gisteren met de billen bloot koersen, ook na de val. Anders had hij wel meer tijd verloren..

Laatste man 6 juli 2015 om 12:32

Hopelijk valt het mee. Een Purito in vorm kunnen we goed gebruiken.

DrJ 6 juli 2015 om 12:54

Valverde,Purito,D. Martin, Gerrans, Mollema…..zoiets?

maastrichtmandarijn 6 juli 2015 om 16:59

Matthias frank ook bij de vak zien staan. Rui costa op z’n heup gevallen meldt de Twitter van lampre

blanco 6 juli 2015 om 21:29

Mooie is dat ik er nog intrapte ook, had hem in mijn poule als etappe winnaar van vandaag gezet, gister avond nog weggehaald en Valverde,Martin en Kwiat er neer gezet,.. wat een drama! Volgens mij reed Martin trouwens het snelst omhoog. moest nog 20 man voorbij voordat hij kon aanzetten en kwam nog aardig kort.

Headlines

Materiaalzone

Populair