Roche mist Vuelta vanwege bacteriële longontsteking

zaterdag 13 augustus 2016 om 13:32
Roche mist Vuelta vanwege bacteriële longontsteking

Foto: Sirotti

Nicolas Roche moet de Ronde van Spanje aan zich voorbij laten gaan. De Sky-renner liep tijdens de Olympische Spelen in Rio een ernstige bacteriële longontsteking op en raakt niet op tijd hersteld voor de Vuelta.

“Dit is natuurlijk een grote teleurstelling”, stelt Roche op TeamSky.com. “De Vuelta is een wedstrijd waar ik van hou en waar ik al eerder succes heb gehad. Ik had er dit seizoen een groot doel van gemaakt. De ziekte kon niet op een slechter moment komen. Ik ga mij nu focussen op mijn herstel en kijk ernaar uit om zo snel mogelijk terug te keren.”

De Ronde van Spanje begint op 20 augustus met een ploegentijdrit. Roche is bezig aan zijn laatste jaar bij Sky. De Ier vertrekt volgend seizoen naar BMC.

Dit artikel delen:

8 Reacties

Komi 13 augustus 2016 om 13:37

Ai jammer, koerst altijd goed in de vuelta

pirazzi 13 augustus 2016 om 13:47

Geen Zika virus maar een bacterie, zou anti-biotica niet helpen dan? Maar waarschijnlijk niet op tijd fit voor de Vuelta, ben benieuwd wie hem vervangt bij Sky.

Mark 13 augustus 2016 om 13:53

Een longontsteking is toch altijd bacterieel? Jammer voor Nicolas, overigens.

rosencrantz 13 augustus 2016 om 14:02

@mark : en dit dan : http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=7333

on: spijtig, maar ik twijfel of hij veel kansen zou gekregen hebben in de Vuelta.

Mark 13 augustus 2016 om 14:09

@rosencrantz
Kennelijk kan het ook een virus of schimmel zijn, ik dacht dat dit ook bacteriën waren. Ik zou een slechte arts of bioloog zijn, haha…

Orakel 13 augustus 2016 om 14:56

Was altijd sterk op de muurtjes. Dan maar Kwiatkowski.

xistnc 13 augustus 2016 om 15:30

Typisch. Daar weet Sky toch wel raad mee?

vlek 13 augustus 2016 om 16:03

Zorzoli is volgens mij weg bij de UCI, dus ze kunnen nu niet meer zo snel een TUI voor een of ander wondermiddel regelen.