Robert Gesink test positief op corona

woensdag 15 december 2021 om 08:31
Robert Gesink test positief op corona

foto: Cor Vos

Robert Gesink heeft het coronavirus te pakken. Dat meldt de 35-jarige klimmer zelf via social media, waar hij een foto van een positieve zelftest toont. Ondanks zijn besmetting, lijkt de 35-jarige renner het goed te maken.

Afgelopen zondag maakte Gesink al bekend dat hij het eerste teamtrainingskamp van Jumbo-Visma moet missen. Zijn zoontje had een dag eerder namelijk positief getest op het coronavirus. “Het is duidelijk dat we de protocollen van Andorra en het team volgen, om verdere verspreiding van het virus te voorkomen”, schreef de Nederlander op dat moment.

In dit eerste bericht liet Gesink ook weten dat het gehele gezin in goede gezondheid verkeerde. Hoe dat nu precies zit, vertelt hij niet expliciet. De overige foto’s die Gesink deelt (waarin hij met het gezin geniet van winterpret dankzij een dikke laag sneeuw), lijken echter te impliceren dat iedereen het goed maakt.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Geel Zwarte Bril 15 december 2021 om 08:48

Dat was wel te verwachten na het nieuws dat zijn zoontje het had. Agh ja dan is hij er weer vanaf voor het nieuwe seizoen.

josi 15 december 2021 om 08:49

Niet echt verrassend natuurlijk, als zijn zoontje positief is getest. Hopelijk blijft het bij allen bij milde verschijnselen.

Yeez 15 december 2021 om 08:51

Beterschap!

Mwielerfan 15 december 2021 om 09:35

Moet test positief op nou per se in de titel?

Kelder is de Man 15 december 2021 om 09:46

Robert Gesink corona klinkt zo raar.

Michiel 15 december 2021 om 09:51

Waar dan wel? In de bijsluiter?

Wheely 15 december 2021 om 09:52

Robert Gesink Desperados klinkt al beter.

Romāns Vainšteins 15 december 2021 om 10:27

Het is onderhand al weer zo antiek dat wielrenners van enig statuur positief testen,.. Iedereen denkt natuurlijk meteen aan corona vandaag de dag.

Ik veer eerder op bij ‘vreet ketoon’ ‘zit op berg’ ‘verwijdt ader’ ‘slikt spierverslapper’ en dat type vasspelerij van vandaag de dag.

Michiel 15 december 2021 om 09:47

Dat wordt nog wat de komende tijd met de omikron variant. Helemaal wanneer de vaccin producenten de vaccins boosters niet de dan overheersende variant erin verwerken

Turtlehead 15 december 2021 om 10:30

Mag je daar wel naar buiten als je positief bent?

mocca 15 december 2021 om 10:42

als je een balkon of tuin hebt mag het gewoon

Romāns Vainšteins 15 december 2021 om 10:50

In geval van een Azarkannetje, wel positief on the record maar jolig als een kippetje, kan ik me goed voorstellen dat iemand een tochtje buiten zonder contactmomenten niet overslaat. Niet volgens de (advies)regels maar wel menselijk en begrijpelijk.

Brabander 15 december 2021 om 11:31

Ik zie daar ook geen enkel probleem in. Alleen maar binnen zitten is ongezond

Turtlehead 15 december 2021 om 16:10

edit: zelf maar even gegoogled. Loos alarm. De Gees heeft het grootste balkon ter wereld en trainde op de rollen tussen sneeuwmuren (inmiddels allicht even niet). Sleeën was op 28 november…

re-cycle 15 december 2021 om 11:52

Hoe doen ze dat met de no needle policy i.c.m vaccinatie. Dit is dan de uitzondering.? Of is de uitzondering niet zo uitzonderlijk…..

Derierre de la course 15 december 2021 om 12:53

Volgens mij vallen (reis)vaccinaties daar niet onder. Of je mag een x aantal dagen geen wedstrijden rijden.

Derierre de la course 15 december 2021 om 12:52

Beter nu dan in het seizoen waarin hij enorm scherp staat qua gewicht.

Turtlehead 15 december 2021 om 16:11

Kan ook nu én in het hoogseizoen natuurlijk. Maar hopelijk niet.

Jean Dumas 16 december 2021 om 06:10

Waar is Gesink, Maarten?
Hij heeft corona.
Maar hij had hier toch bij moeten zitten?
Hij zit in quarantaine.

Goed herstel, Robert.

Headlines

Materiaalzone

Populair