Robert Gesink: “Dit was een super mooie dag”

maandag 29 augustus 2016 om 20:42
Robert Gesink: “Dit was een super mooie dag”

foto: Sirotti

Robert Gesink werd vandaag knap tweede in de tiende etappe van de Ronde van Spanje. De renner van LottoNL-Jumbo moest op de flanken van de Lagos de Covadonga alleen een ontketende Nairo Quintana voor zich dulden. “Dit was een super mooie dag, het is balen dat er dan net een renner sneller is, maar dit geeft wel een goed gevoel”, laat Gesink in het communiqué van de ploeg.


“Natuurlijk geldt wie er als eerste boven is en niet wie het snelst begint, daarom ben ik meteen op mijn eigen tempo naar boven gereden en ik merkte snel dat ik de anderen kon lossen. We hebben er als team alles aan gedaan om in de kopgroep te zitten en dan is het mooi dat het lukt om samen met Campenaerts erbij te zitten.”

“De groep draaide niet goed en Campenaerts zorgde ervoor dat de snelheid erin bleef. Zelf ben ik ook een paar keer op kop gaan rijden omdat het merendeel vooral bezig was met de laatste klim in plaats van de voorsprong zo groot mogelijk te maken”, aldus Gesink.

Ploegleider Addy Engels kijkt tevreden terug op de laatste etappes. “De afgelopen dagen ging het al een stuk beter. Het is mooi om te zien dat de ploeg zich herpakt na het verlies van Steven Kruijswijk. Het heeft even geduurd maar we zijn weer goed op weg.”

Dit artikel delen:

122 Reacties

UrbanSteel 29 augustus 2016 om 20:44

Dikke hele dikke proficiat Robert , respect.

MDKIDW 29 augustus 2016 om 20:47

mooi man. welkom terug topper

raleigh 29 augustus 2016 om 20:47

Super Robert, hopelijk maakt je dit weer lekker hongerig naar meer succes!

Quintenri 29 augustus 2016 om 20:48

Heel mooie rit gereden, heeft me aangenaam verrast! Inderdaad jammer dat hij de overwinning net niet pakt…
En Campenaerts verdient hier een heel heel heel heel heel dikke pluim! Jongens toch, wat reed die als een beul zeg!

mightymert 29 augustus 2016 om 20:50

Volgens mij hebben ze bij LottoNL-Jumbo wielerflits in de gaten gehouden. In hetzelfde artikel staat namelijk dat het klassement geen doel meer is voor Bennet. “Bennett heeft zich goed staande gehouden tijdens de slotklim, maar het is zeker geen doel meer om hem in het klassement te houden. We willen ervoor zorgen dat we net als vandaag elke rit een kans creëren om voor de etappezege te gaan, en daar zie ik ook zeker een rol in voor Bennett.”
Puik werk van Gesink, dat de kopgroep uitgerekend vandaag ingerekend moest worden.

Fast Freddy 29 augustus 2016 om 20:52

Gesink rijdt hier maar 26sec langzamer tegen de Covadonga op dan in 2014 toen hij top tien stond. Bevestiging van de goede vorm. Ik hoop dat hij zijn etappe nog meepakt.

ONCE 29 augustus 2016 om 20:55

Zuur dat ze uitgerekend deze etappe niet aan de vluchters geven

Lamme Frans 29 augustus 2016 om 20:55

Ijzersterk gereden. Jammer dat zijn sterke optreden niet wordt bekroond met een ritzege.

vlek 29 augustus 2016 om 20:57

Campenaerts deed inderdaad ook ontzettend belangrijk werk; echt kansrijk leek de voorsprong nooit te zijn, maar mede door zijn werk in de groep was het toxh nog bijna genoeg.

schipperaar 29 augustus 2016 om 20:59

Mooi van campenaerts maar had graag gezien hoe lang ie nog door had kunnen gaan, met ze tweeen is altijd leuker natuurlijk en werkt ook nog oppeppend.
Die jongen is een klasse beter en harder dan wilco als voormalig triatleet, gewoon mee laten gaan tot Boven.

F4L 29 augustus 2016 om 21:01

@ Fast Freddy, Gesink trapte vandaag bovendien nog een hoger vermogen (422 Watt tegenover 395). Nu kan Gesink wel wat zwaarder zijn geworden, maar het was gewoon een hele goede poging van Robert (vorig jaar in de eerste bergrit van de Tour haalde Gesink ~400 Watt over de gehele beklimming).

vlek 29 augustus 2016 om 21:02

Campenaerts en Gesink hadden samen inderdaad veel verder kunnen komen; net als Poels en Dumoulin samen op het podium! Ze hoeven er alleen nog maar in te geloven..

Turtlehead 29 augustus 2016 om 21:02

Het is lang geleden dat hij zo kon terugknokken, tempo houden en verhogen, daarna nog doordouwen. Wat mooi!
Zo goed is hij op zo’n Spaans monster nog zelden omhoog gereden.

Treeckosaurus 29 augustus 2016 om 21:07
Quote:
Gesink rijdt hier maar 26sec langzamer tegen de Covadonga op dan in 2014

– Fast Freddy

Als hij dat weer had gedaan, had hij gewonnen ;). Ik vond het mooi om te zien, zeker na de nodige (in mijn ogen onterechte) kritiek die hij een aantal jaar geleden kreeg voor het niet goed zijn in vluchtgroepen.

fopsnor 29 augustus 2016 om 21:08

Supermooi is één woord. Super-mooi mag ook.

Djoop 29 augustus 2016 om 21:09

Zo'n rit als vandaag mag je ook nooit kado krijgen. Maar een overwinning was zeker niet onverdiend geweest. Erg fraai om te zien dat er nog genoeg agressie in zit om in zo'n situatie nog voor de ereplaatsen te sprinten.

Rolland daarentegen..

" Zelf ben ik ook een paar keer op kop gaan rijden" En dat moet je dus niet doen, want dan doen ze het de volgende keer weer. Het zal geen 30 seconden gescheeld hebben, maar je kan niet vanuit een soort misplaatst dedain besluiten om je eigen plan te trekken. Laat Rolland zichzelf lekker voor lul zetten, mag hij het de Franse pers uit gaan leggen als ie boven is.

Zadelpen 29 augustus 2016 om 21:10

Heb hem naar boven geschreeuwd en gejuicht, maar het was…net….niet…genoeg…

Wat jammer, maar bedankt voor een fantastische etappe Robert!

T80JZ 29 augustus 2016 om 21:14

Het is voor de toekomst van de klassementstrein beter als Bennett wel voor het klassement blijft rijden en leert in een grote ronde regelmatig te presteren. Want dat zal hij in dienst van Kruiswijk moeten kunnen.

Wildebert 29 augustus 2016 om 21:26

Robert, klasbak, heb ontzettend genoten van deze veuls te vaak onterecht afgekraakte renner. Fijn voor hem dat ie de stamp er weer op heeft zitten na die nare hersenschudding! En de tactiek vandaag was ook hardstikke goed. Rust lekker even uit en dan mss nog een keertje. Dit smaakt naar meer….

Scotty 29 augustus 2016 om 21:40

Goed gereden, jammer dat het niet lukte, maar laten we niet overdrijven. Zo zou het toch best wat vaker mogen zijn? Hup, morgen weer in de aanval! En niet stoppen tot die etappe binnen is.

IL DON 29 augustus 2016 om 21:43

@Scotty

Morgen lijkt me niet verstandig, want dan is het rustdag..

Scotty 29 augustus 2016 om 21:47

Bij-wij-ze-van-spre-ken.

vanuit de kantlijn 29 augustus 2016 om 21:52

Wel zuur dat Gesink er naast kakt vandaag, terwijl de laatste tijd de trend toch is dat je als je toevallig je hond uitlaat op een bergrots, je ’s avonds met een bos bloemen thuiskomt….

Romāns Vainšteins 29 augustus 2016 om 22:13

Mwoah, zuur… Ik vond dit persoonlijk een sterker staaltje dan Boogerd op LaPlagne, op ritwinst jagend met monsters als Quintana, Froome, Valverde en Contador op schootsafstand in je kielzog.. Dit is niet zuur maar op het scherpst van de snede, ge-wel-dig !

Een palmares is maar een palmares, Gesink heeft geen wacht-wacht-poef en moet dus echt de sterkste zijn of een slimme coup proberen te plegen, een lastige winnaar maar vandaag meer wereldtop dan ooit daarvoor.

Bizziecle 29 augustus 2016 om 22:17

Juist