Ritwinnaar Ackermann: “De actie van Bennett was niet fair”

donderdag 29 oktober 2020 om 18:28
Ritwinnaar Ackermann: “De actie van Bennett was niet fair”

foto: Cor Vos

Niet Sam Bennett maar Pascal Ackermann mocht na afloop van de negende etappe de bloemen in ontvangst nemen als ritwinnaar. De Ier kwam als eerste over de finish, maar werd gedeclasseerd door de jury. “Ik zag na de finish de beelden en de actie van Bennett was niet fair”, aldus Ackermann.

In de laatste kilometer was duidelijk te zien dat Bennett twee keer een fikse schouderduw uitdeelde aan een concullega. De juryleden kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat het gedrag van Bennett ongeoorloofd was en dus werd de snelle man gedeclasseerd. Ackermann: “Na alle valpartijen van de laatste weken, moeten we een beetje voor elkaar zorgen.”

“Als er geen gaatje is om in te duiken, moet je de benen gewoon stilhouden. Ik voel met Sam mee, maar we moeten gewoon veiliger koersen en sprinten. Ik ben heel erg blij met deze zege. Mijn ploeg heeft echt een geweldige etappe gereden en ik ben blij dat ik nu iets kan terugdoen. In de vorige sprint keken we te veel naar Deceuninck-Quick-Step.”

“Vandaag reden we onze eigen koers en ik ben heel erg blij dat we dat hebben gedaan. Ik was heel erg teleurgesteld na de vorige sprintetappe. We hadden de laatste weken zoveel pech, maar vandaag maken we het af.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

pirazzi 29 oktober 2020 om 18:49

Als er geen helikopterbeelden waren geweest, dan …

josi 29 oktober 2020 om 18:50

Laat Pat het maar niet horen.

wielrenner 29 oktober 2020 om 18:53

Sorry wat een ei….. Moet hij nodig zeggen, is hij vergeten wat hij in de Scheldeprijs flikte door in de volle sprint een te klein gat in te duiken waardoor hij August Jensen ten val bracht.
Daarvoor werd hij uiteraard direct gedeclasseerd.
Zegt ie notabene als er geen gaatje is om in te duiken dan moet je de benen stil houden.
Enfin, hij geeft aan er wel van geleerd te hebben….

SnellePelle 29 oktober 2020 om 18:57

Ik geef hem het voordeel van de twijfel omdat hij zelf zegt: “na de valpartijen van de laatste tijd moeten we beter voor elkaar zorgen”

Daarmee lijkt hij te zeggen dat hij geleerd heeft. Laten we het volgen zou ik zeggen.

peterwint 29 oktober 2020 om 19:02

Terechte dq, maar Ackermann moet niet zeggen van vandaag maakten we het af. Hij werd gewoon geklopt.

Polleke 29 oktober 2020 om 19:09

Die gasten doen het bij een volgende gelegenheid weer… dan eens Jantje, dan eens Pietje… krijgen ook veel te veel aandacht door een overaanbod aan sprintkoersen die in 99 % het aangluren niet waard zijn en/of met bloed of contraverse aflopen…

jan jansen 29 oktober 2020 om 19:55

+1
De laatste 100 meter van de koers kan interessant zijn
Onbegrijpelijk dat Bennet niet is gediskwalificeerd, ze leren het nooit

Ivanoviclover 29 oktober 2020 om 21:26

Hoezo, de ploeg iets teruggeven, we keken te veel naar Quickstep? Hij werd toch gewoon opnieuw zuiver geklopt. Wat een vreemde kronkels.

lone wolf 30 oktober 2020 om 00:03

Doet precies alsof hij als eerste over de streep reed. Bennett doet een ongemakkelijk manoeuvre, waarvoor hij voor mij niet per sé gedeklasseerd voor hoefde te worden, maar het is wat het is. Nu doen alsof je werk rendeert en je het vandaag afmaakt… danig idioot.

john 30 oktober 2020 om 08:46

Ja voor mij hoefde die ook niet gedeklasseerd te worden ,maar direct uit de Vuelta gestuurd te worden

jan jansen 30 oktober 2020 om 10:16

Idd
Hoe komen ze erbij om hem niet te diskwalificeren?
Moeten er eerst renners overlijden door een val?
Hoe lang duurt het nog voordat er iets gaat veranderen?

Michelangelo 30 oktober 2020 om 10:23

Ja, er moeten blijkbaar eerst doden vallen. Of een half gezicht verliezen.

Maar blijkbaar heeft de val van Jakobsen weinig indruk gemaakt op sommige van zijn ploeggenoten. Kijk naar de zwiepers van Alaphillipe, Jungels, en nu het beukwerk van Bennett.

Iedereen deed zijn plas, en alles bleef zoals het was…

Headlines

Materiaalzone

Populair