Richard Carapaz sneert naar Del Toro: “Hij weet niet hoe hij op de juiste manier moet koersen”
zaterdag 31 mei 2025 om 16:57

Richard Carapaz sneert naar Del Toro: “Hij weet niet hoe hij op de juiste manier moet koersen”

Wie het aantal aanvalspogingen van Richard Carapaz in deze Giro d’Italia heeft proberen bij te houden, is inmiddels de tel kwijt. Toch slaagde de Ecuadoraan er niet in om roze truidrager Isaac Del Toro te lossen op de Colle delle Finestre. Een pokerspel tussen de twee kemphanen speelde een coup van Simon Yates in de kaart. Na afloop van de beslissende bergrit is Carapaz duidelijk: “Hij weet niet hoe hij op de juiste manier moet koersen”.

“Ik denk dat we de sterkste hadden kunnen zijn, maar we waren niet de slimste”, opent Carapaz zijn interview na de finish van de twintigste etappe. De kopman van EF Education-EasyPost probeerde er vanaf de voet van de Colle delle Finestre een waar aanvalsspektakel van te maken, maar Del Toro kon volgen en nam nooit over.

Dat deed de jonge roze truidrager ook niet toen Yates hem virtueel van de eerste plek af reed. Een onverklaarbare tactiek volgens Carapaz, die duidelijk is voor de Mexicaan van UAE Emirates XRG: “Op het einde heeft hij de Giro d’Italia verloren. Hij weet niet hoe hij op de juiste manier moet koersen.”

Door het pokerspel van de twee lichtgewichten, kon Yates naar een flinke voorsprong toerijden. De Brit van Visma | Lease a Bike lijkt daarmee wel zeker van een eindzege in de Giro. “De slimste renner heeft gewonnen”, zegt Carapaz daarover. De Ecuadoraan zal zelf derde worden op het eindpodium in Rome. Maar of het erg gezellig gaat zijn op dat podium…

RIDE Magazine
68 Reacties
31-05-2025 17:12
Del torro en zn team hebben het heel slecht aangepakt
    31-05-2025 17:27
    Gewoon verprutst of weggegeven. Je kunt er van alles op plakken. Niettemin, een verdiende en mooie zege van S Yates. Wout was weer ns. goud iig. Die is weer terug van nooit weggeweest.
31-05-2025 17:17
Volledig eens met Carapaz. Maar er zitten ook mensen in de volgauto bij UAE toch?
    31-05-2025 17:31
    Mens zijn staat niet gelijk aan taktisch vernuft. Ik heb UAE team leiders nog nooit op veel taktisch inzicht kunnen betrappen. Ik herinner me nog een finale met drie! UAE renners in een kopgroep met Primoz Roglic en Primoz legde ze er gemakkelijk op in de sprint.
    31-05-2025 17:34
    Nog maar eens de bevestiging dat die weinig toe te voegen hebben…als ze hun mecanicien in alle veiligheid van start naar finish rijden is de dag min of meer geslaagd, die maken zich meer zorgen om wat er tussen de sandwich zit…
    31-05-2025 21:46
    Ik herinner me nog een finale met 3 renners van VLab en Neilson Powless
    01-06-2025 00:35
    Het is haast niet te geloven, je krijgt het toch niet verzonnen dat die jongen weigert op kop te rijden voor zijn eigen roze trui te redden.
31-05-2025 17:52
Ik ben geen Carapaz fan maar hij heeft helemaal gelijk. Als zo’n del Toro iedere keer terug kan keren en vervolgens ook de sprint wint, dan had hij makkelijk mee kunnen rijden.

Een grote kans is verkeken voor del Toro en wie zegt dat hij ooit nog in deze situatie komt? Van Sagan zeiden ze ook dat hij ooit Milaan SanRemo zou winnen, kwam er regelmatig dichtbij maar nooit gewonnen. Heel slecht gespeeld van de Toro
31-05-2025 17:27
Heb de rit vandaag niet gezien, maar won Carapaz zelf ook niet zo de Giro, terwijl Nibali en Roglic elkaar het wit uit de ogen keken?
    31-05-2025 18:16
    Carapaz kon inderdaad veel tijd pakken doordat Nibali moest afrekenen met een wieltjeszuiger, maar in mijn herinnering was het vooral door een ontzettend sterke Landa dat de Italiaan er finaal niet in slaagde om Carapaz nog uit het roze te rijden.
31-05-2025 17:31
Het was ook gewoon een heel lastig spel voor beiden. Carapaz zou nooit samenwerken met Del Toro aangezien hij Del Toro perse moest lossen. Carapaz zou er niks aan hebben om samen achter Yates aan te gaan. Hij wilde Del Toro op kop hebben zodat hij kon demarreren vanuit de rug van Del Toro.

Als Del Toro heel sterk was geweest dan zou hij het tempo hoog kunnen houden en de aanvallen van Carapaz kunnen afslaan, maar dat was niet het geval. Hij hoopte dat hij de nummer 2 kon dwingen om achter de nummer 3 aan kon gaan, maar dat was niet heel verstandig met zulke kleine verschillen in de top 3.

Het was een mooi tactisch spel en Yates heeft dit heel goed gedaan.
    31-05-2025 17:38
    Toen ze allebei aan het verliezen waren ging Carapaz weer rijden op de klim. Toen liep de achterstand snel terug. Als Del Toro dan overneemt weet ik zeker dat ze samen het gat weer verkleinen tot het niveau dat ze allebei weer meedoen om de Giro te winnen.
    31-05-2025 17:43
    Als Del toro beetje blijk geeft van medewerking, ben ik zeker dat Carapaz halfslachtig meewerkt.
    Die gaat proberen om 70% van het werk aan Del toro te overlaten, om toch samen naar Yates te rijden. En dan op Sestriere alles of niets te spelen.
    Nu zag hij dat Del Toro niets wou doen, zou hij zichzelf kapot moeten rijden in poging naar Yates te rijden om dan toch Del Toro niet te lossen. Dan wordt Carapaz liever derde dat Yates wint.
    31-05-2025 17:48
    Als Del Toro Yates niet laat rijden, dan hoeft hij niet op kop te komen.. Gewoon heel dom gekoerst!
    31-05-2025 17:57
    @ chuparuedas en Massimo,

    Jullie zeggen beiden deels hetzelfde en het klopt ook dat ze beiden voordeel hadden van een samenwerking, maar ze konden dit blijkbaar niet met elkaar eens worden. Del Toro moet gedacht hebben dat Carapaz hem zou counteren en voelde zich niet zeker. Carapaz wilde het werk niet alleen blijven doen en daardoor zijn eigen kansen ook vergooien
    Misschien hadden ze samen moeten overleggen en een afspraak maken, maar dit is niet gebeurd.

    Yates was vandaag de sterkste en de nummers 1 en 2 van het klassement reden vooral tegen elkaar, met dit resultaat als gevolg.
31-05-2025 18:15
Om te winnen moet je durven verliezen en dat hebben zowel Carapaz als Del Toro vandaag in praktijk gebracht. Dat er geblunderd is (buiten Van Aert 10 minuten geven dan) vind ik overdreven, want zowel Del Toro als Carapaz zaten in de tang. Del Toro was schijnbaar niet sterk genoeg om kopbeurten te doen in die mate dat hij Carapaz kon bijhouden wanneer hij uitgerust vanuit zijn rug demarreert (dan zou hij 3e worden). En Carapaz was schijnbaar niet sterk genoeg om Del Toro te lossen, waardoor hij hoopte dat de Mexicaan zich over de kop zou rijden (als het zo zou gaan kon Carapaz 1e worden). Punt is dat je niet in je eentje aan het schaakbord zit en dat jouw zetten het spelgedrag van de tegenstanders beïnvloedt. Yates won omdat hij een extra joker had: Goud van Aert. Als er dus geblunderd is, dan is het door die kopgroep te laten rijden. Man tegen man kon het na de Finestre nog alle kanten op, maar met met brommer tegen twee kemphanen was geen strijd meer. Visma deed alles goed en Yates had de benen. Carapaz bedankt voor de geweldige show en diepe buiging voor Del Toro die podium fietst in zijn eerste grote afspraak.
    31-05-2025 19:37
    Van Aert heeft fantastisch gereden maar zo’n invloed had hij niet. Dat del Toro en Richie aan het surplacen waren in de afdaling van de Finestre wel. Isaac lag virtueel 10 sec achter op de top en beneden al twee minuten.
    31-05-2025 20:01
    En wie kwam Simon halverwege de afdaling, op t plateau, tegen?
31-05-2025 18:26
Dat we een mooie koers hebben gekregen hebben we volledig aan Carapaz te danken. Vanaf kilometer 1 op de Finestre heeft hij ervoor gezorgd dat het hele UAE team geen enkele rol van betekenis kon spelen. Zo kregen we een pokerspel tussen de echter favorieten. Het is ook wel echt heel pittig als je op de eerste kilometer zo als een malloot van start gaat, dat je dan wordt bijgehaald door iemand die dat eerste stuk op eigen tempo heeft gereden. Zowel Del Torro als Carapaz hadden dat al in de benen zitten.

Moeten ook wel eerlijk zijn dat de ploeggenoten van UAE het echt hebben laten afweten. Volgens mij hadden ze echt niet met zulke grote achterstand over de Finestre hoeven te komen. Een Adam Yates mag je toch eigenlijk van verwachten dat hij Gee moet kunnen volgen.

Ik bedank Carapaz voor zijn actie. De Torro deed toch wel een beetje denken aan Dumoulin destijds met Reichenbach en Pinot. Hij had blijkbaar echt verwacht dat Carapaz met hem mee ging rijden, nadat hij op bergop vrijwel geen meter op kop had gereden. Maar zelfs met Carapaz waren ze waarschijnlijk tekort gekomen dankzij het werk van Van Aert.

Er zat gewoon heel veel in deze etappe. Ik vond het prachtig.
31-05-2025 18:28
Ik moet Carapaz hier toch wel een beetje gelijk geven. Je kunt gokken en verliezen, en daar is niks mis mee, maar je moet wel snappen hoe de kaarten liggen. Toen Yates virtueel in het rose kwam betekende dat voor del Toro verlies van de Giro, en voor Carapaz een daling van plek 2 naar 3. Verlies van de Giro is toch wat ernstiger. Er dan op gokken dat Carapaz gaat rijden is terwijl hij weet dat voor jouw het verlies groter is, is nogal dwaas. Die sur place was daarom behoorlijk bizar.
31-05-2025 17:00
Goed dat Yates in Rome tussen de twee hoofdrolspelers van vandaag staat.

Ook jammer voor de neutrale kijker dat de koers vandaag niet om aan te zien was. Normaliter moest Del Toro, eens zijn trui virtueel kwijt, beginnen rijden en kon Carapaz in het wiel zitten.
Wellicht met een counter van Carapaz tot gevolg op de slotstroken, waardoor er een situatie ging ontstaan waarin alle 3 de podiumkandidaten tot in de laatste km's de giro nog naar zich toe probeerden trekken in een secondenspel.
    31-05-2025 17:08
    Het is ook veel spannender om geen neutrale kijker te zijn.
    31-05-2025 17:14
    Ik heb als neutrale kijker een epische rit gezien. Fantastische koers.
    Rijden van del Toro onbegrijpelijk. Carapaz wel geprobeerd maar niet sterk genoeg tov Yates.
    31-05-2025 18:48
    Deze neutrale kijker heeft een fantastische rit gezien.
    31-05-2025 19:22
    Dit is een van de mooiste ritten die ik ooit als neutrale kijker gezien heb. Zelden zo genoten zonder een stok in het vuur te hebben.

    Als je een scenario vooraf mag dromen, dan hebben de hoofdrolspelers hem fantastisch uitgevoerd. Heb niks met Yates (of Visma) maar dat de Finestre dit verhaal voortbrengt voor Yates en de wielergeschiedenis. Op dit soort momenten houd ik echt van deze sport.
    31-05-2025 19:58
    Is er tot het laatste moment gevochten om het Roze? Nee... Yates was de enige die deed wat ie moest doen... Del Torrrrro heeft mij 20 dagen lang zeer vermaakt; maar vandaag t Roze weggegeven zo lijkt t. Episch? Het was een lachertje wat UAE deed.... Roze onwaardig! Yates terechte winnaar na 3 weken koers!
31-05-2025 17:07
Hij heeft alleen zichzelf te verwijten. Hij kon Del Torro niet lossen. Yates wel, inclusief hemzelf. Hij heeft alles geprobeerd erbij te blijven, maar kon zelf niet. Yates was overduidelijk de sterkste op de klim.
    31-05-2025 17:12
    Als dat jouw samenvatting van de rit is, kan je wellicht zo bij UAE aan de slag;)
    31-05-2025 17:18
    Yates was zeker de sterkste op de klim, maar niet met zo'n groot verschil dat dat had moeten leiden tot het overnemen van de roze trui. Af en toe was het net een surplace. Wat een mafketel die Del Toro. Nog een beetje weinig levenservaring, schat ik zo in na dat sprintje even lekker proosten met Pellizzari.
    31-05-2025 17:34
    Jeugd afschrijven omdat het jeugd is. Hilarisch!
    31-05-2025 17:38
    Voor de toekomst schrijf ik hem zeker niet af, maar dit is wel een morele afgang van jewelste.
    31-05-2025 20:49
    Hoe kun je ooit zeggen dat Yates de sterkste was op de klim als de andere renners bewust de benen stil hielden op sommige momenten.
    Yates was de slimste: Ja
    Yates was de snelste: Ja
    Yates was de sterkste: we zullen het nooit weten omdat del Toro het niet durfde te proberen.
    01-06-2025 00:33
    Yates was duidelijk niet de sterkste maar wel een legendarische dag voor het wielrennen. Del Toro beslist op de laatste dag van de giro om zijn trui niet te verdedigen, je krijgt het niet verzonnen.
31-05-2025 17:51
Ik vind het echt wel mooi dat Carapaz durft te zeggen "fuck it, dan word ik maar geen tweede". De sport zou interessanter zijn als meer renners dat deden. Zo heb ik me echt gestoord aan Derek Gee vandaag.
    31-05-2025 18:50
    Huh wat? Wat heeft Gee vandaag dan verkeerd gedaan?

    Rijdt als zwaardere renner gewoon als vierde van de klassementsmannen omhoog op een steile berg!
    31-05-2025 18:50
    Je ergert je aan Gee dat hij niet in het wiel van Carapaz en Del Toro gaat hangen maar in zijn eigen tempo verder rijdt omdat hij graag 4e wil worden en niet Caruso terug wil laten komen?
    Vreemd...
    31-05-2025 18:54
    Klopt maar Gee wou gewoon in ze eigen tempo naar boven rijden niet in het wil van hun 2 zitten en dan helemaal stilvallen en weer optrekken
    31-05-2025 19:21
    Ik snap je punt wel hoor. Ik stoorde mij er ook aan. Als Gee alles en iedereen terug had gebracht dan had del Toro nog minder hoeven doen. Maar goed, hij rijd gewoon zijn eigen tempo, kunnen we wat van vinden maar het is zijn goed recht.

    Toen Kruijswijk viel jaren geleden, liet iedereen hem eerst kapot rijden. Toen was zo’n Gee wel handig geweest…
    31-05-2025 23:50
    Altijd fijn wanneer een renner zich bijna moet gaan verantwoorden voor het feit dat hij zin had om te koersen.
31-05-2025 17:03
Héérlijke teksten.
31-05-2025 18:21
Ze hebben beide toch gewoon gigantisch dom gereden.
Kunt de ander wel de schuld geven maar beide laten een veel te grote groep wegrijden.
Rijden daarna alles op de eerste kilometer op de klim uit elkaar zodat er geen controle meer is.
En "laten" dan samen Yates wegrijden.

Daarna kiezen ze er beide voor om niet samen te werken maar de ander niet te laten winnen en dat is ze gelukt.

En heel misschien was Yates ook wel gewoon de sterkste vandaag.
    31-05-2025 20:51
    Ik zou toch liever van plekje twee naar drie zakken door domheid dan van plekje één naar twee. En dus snap ik Carapaz wel: Als jij dom wilt rijden, rijd ik dom met je mee.
31-05-2025 18:49
1.50 op de top en alles om voor te rijden. Maar zelfs gewoon normaal tempo aanhouden, was teveel gevraagd. Juist dat eerste stuk zou het weinig kracht gekost hebben om het verschil te beperken tot onder de 2.30.
Op moment dat je dan min of meer tegen Van Aert moet gaan rijden op het vlakke / vals platte is een ander verhaal, maar toen hadden ze beide de Giro-winst al opgegeven.
31-05-2025 17:27
Achteraf is het mooi wonen. Isaac was gewoon niet sterk genoeg. Hij ging op kop rijden toen ie virtueel uit de trui was. Hij reed een paar bochten vol door en gaf toen op. Dus dat hij niet ging rijden is gelul. Richard heeft zich veels te veel gefocust op Isaac. Ze gingen sur placen dus dan geef je het zelf weg. Als je van een broekie van 21 verwacht dat ie taktisch logisch rijdt in een ploeg die nog nooit betrapt is op veel taktisch vernuft dan is dat een harde leerschool. Gegokt en verloren heet dat. Zoals broer Yates zei: “We need to take it on the chin”.
    31-05-2025 17:36
    Je moet bij UAE gaan werken! Ze waren aan het surplacen in de afdaling.
    31-05-2025 17:47
    Ik heb geen idee waar je aan refereert. En ik ga zeker niet bij UAE werken. Niet met iemand daar aan het roer moet zo’n dubieus verleden. Als ik dan zou moeten kiezen; doe mij maar Visma. Alhoewel het wel erg jammer is dat Merijn Zeeman er niet meer is. Dat UAE tactisch zwak zijn is een open deur intrappen. Iets dat ik volgens mij net in de post waarop je reageert deed. Ja ik heb het gesprekje ook gezien. Dat krijg je als zoals ik zei je teveel met elkaar bezig bent ipv de wedstrijd. Met emotie alleen win je geen grote rondes, verliezen wel.
    31-05-2025 17:48
    Je kan dat wel roepen maar ondertussen is het wel Del Toro die in het roze rijdt en is het aan hem om in de laatste bergetappe om zijn trui te verdedigen. De ploegleiding had hem moeten coachen als hij zelf niet besefte wat er aan het gebeuren was. Ritchie heeft het geprobeerd maar ik snap heel goed dat voor hem 2 of 3 niet uitmaakt. Was juist Carapaz die vanaf het begin aanging. UAE gewoon mega gefaald of Del Toro zat op het limiet van Carapaz waardoor hij niet beter kon. Uiteindelijk daardoor terechte winnaar in de vorm van Yates. Als neutrale volger vond ik dit juist geweldig om te zien dat tactiek een belangrijke rol speelt
    In het wielrennen, iets wat je vergeet als je zo sterk bent als Pogacar dat je alles zelf kan oplossen.
    31-05-2025 19:31
    Het rare van je post is dat ik het na je vierde regel helemaal met je eens ben. Was een beetje in de war toen je Adam erbij haalde. Die zei namelijk precies wat ik ook aan de renners zou vragen te zeggen als je net de koers hebt weggegeven.
    01-06-2025 00:39
    Het meest gênante vond ik zijn machtsvertoon op het einde. Legt er nog eventjes iedereen op met een demarrage, kwestie van duidelijk te maken dat het niet zijn benen waren maar wel zijn hoofd die leeg was
31-05-2025 17:10
Allemaal praatjes voor de vaat!

Dit clowneske duo doet denken aan Laurel & Hardy.......
    31-05-2025 18:54
    Boefjes van Bassie & Adriaan
    31-05-2025 21:07
    praatjes voor de VAAK
    praatjes voor de vaak logo #10778
    Spreekwoorden: (1914) Praatjes (of een praatje) voor den vaak
    d.w.z. onbeteekenende, onbeduidende praatjes, zotteklap; eig. praatjes om den slaap uit de oogen te houden. Eene in de 17de eeuw vrij gewone uitdr. die we o.a. lezen bij Poirters, Mask. 242; Brederoo I, 278, vs. 258; Huygens IV, 42; Rusti...
    Gevonden op https://www.encyclo.nl/lokaal/10778
31-05-2025 17:33
Op de éen of andere manier is de Giro niet genoeg waard om niet bij tijd en wijle in dit soort "als ik niet kan winnen dan jij zeker helemaal niet!"-situaties te komen.

Raar en jammer.
31-05-2025 17:39
hij heeft het zelf ook al eens eerder meegemaakt ,maar dan in de rol van yates toen primoz en vincenzo naar elkaar keken en hijzelf de giro won.
31-05-2025 17:55
Hij snapt er zelf ook helemaal niets van.
Lekker al het werk voor del Toro doen ipv del Toro leeg laten rijden achter Yates op de finestre en dan zelf gaan...
31-05-2025 18:49
Onbegrijpelijke finale met heel veel blunders van UAE maar ook van EF naar mijn mening. Wat Visma van plan was kon mijn moeder nog wel voorspellen, dat is niet masterlijk tactisch maar gewoon heel logisch. UAE had sowieso iemand in de kopgroep moeten hebben om dit scenario op te kunnen vangen. Wat het tactisch plan van UAE was is mij geheel onduidelijk. Del Toro had op Finestre Yates niet (zo ver) weg mogen laten rijden, maar was bang om op een counter te lopen van Carapaz. Je zag duidelijk dat hij op z’n limiet zat en daarom ook logisch dat hij in de vallei niet als enige op kop gaat rijden. Omdat hij dan bijna zeker gelost wordt door Carapaz op Sestriere. Hij gunt de trui liever aan Yates, dan aan een niet meerijdende Carapaz. Dan maar 2 verliezers. Dat Carapaz enkel voor de trui rijdt kan ik waarderen, maar als je ziet dat Del Toro toch echt niet gaat rijden zou ik toch (desnoods op halve kracht) gaan meerijden om het speelbaar te houden. Op deze manier verlies je allebei met 100% zekerheid. Alhoewel denk ik dat Del Toro met deze benen stiekem wel blij is met de 2e plek, en hij gaat nog veel meer kansen krijgen. Carapaz en EF zijn de grootste verliezers in dit fiasco.
    31-05-2025 19:40
    Je hoeft niemand mee te hebben. Dat had geen effect gehad. Je moet gewoon zorgen dat het kansloos is dat van aert over de top nog voor zijn kopman zit. Nooit 10 minuten geven.
    31-05-2025 19:42
    En Carapaz is niet de grootste verliezer hoor. Die stond vanochtend niet op een gewonnen plek en is nu derde geworden. Del Toro had deze show in handen en heeft verloren omdat hij te bang was.
    31-05-2025 21:43
    Totaal mee oneens. Je hele ploeg opofferen om een kopgroep terug te halen die er niet toe doet? Onzin. Je laat Yates gewoon nooit zover wegrijden (dat geldt ook voor Carapaz), zeker als je weet dat er nog een v Aert op hem wacht. En als UAE iemand (in de kopgroep) had om voor Del Toro te rijden tot Sestriere was het resultaat totaal anders geweest. Verder was het aan EF om aan te vallen, niet aan UAE. En toen dat niet lukte was het aan hun beiden om de winst niet uit handen te geven. Kijk even naar de gezichtsuitdrukkingen aan de finish, dan is er bij Carapaz wel het besef dat hij hier meer verloren heeft dan Del Toro. Del Toro was superkwetsbaar en dat voelde hij op Finestre. Hij heeft het met zijn “slechte benen” (waar hij echt enkel kon aanklampen in het hooggebergte) niet slecht gedaan afgelopen week, en zijn kans komt nog wel.
01-06-2025 10:03
Carapaz was gisteren zelf ook gewoon niet goed genoeg. Kreeg Del Toro niet los en ik denk dat het bij Del toro ook echt van niet beter kunnen was. Die heeft, gezien de rest van zijn uitslagen dit seizoen, echt maximaal gepresteerd met een tweede plek. Carapaz heeft het meermaals geprobeerd en kon het gat ook niet slaan. Dan houdt het een keer op.

Dat dan de concurrent ook nog eens een Van Aert heeft die zich helemaal leeg kan rijden in de kilometers voor Sestriere is helemaal funest. Die vermogens kunnen Carapaz en Del Toro niet rijden want dan lopen ze tegen een muur op.

En laten we eerlijk zijn. Het verhaal Yates is gewoon weer een schitterend hoofdstuk aan de wielerhistorie dat toegevoegd is.
31-05-2025 18:51
Prachtige overwinning voor Yates!

Deze mooie ploeg en Kingmaker Wout ook erg gegund natuurlijk. Wat is het wielrennen toch een mooie sport!
31-05-2025 19:54
Carapaz zelf is ook niet de grootste tactiekus, was deze week vaak veel te gretig en niet slim. Vandaag ook niet door steeds direct op Yates te reageren ipv dat door Del Toro te laten doen.
    31-05-2025 22:00
    Del Toro had niet gereageerd. Die keek alleen naar Carapaz.
31-05-2025 19:59
Met Carapaz meewerken betekende bij voorbaat een dolk in je rug. Ik snap UAE en Del Toro volkomen dat hij zich alleen op Carapaz focusde. De odds voor winst van Yates waren vooraf niet voor niets 1 op 22... jammer dat Richard dat zelf niet door wilde hebben, om vervolgens de verongelijkte te spelen. Met als gevolg dat ze allebei morgen een treetje lager staan, dan ze vooraf dachten.

En tja, Richard is in zijn reactie ook wat zuurder dan Isaac, ergens logisch want dit zou zo maar eens zijn laatste kans op een grote ronde zege kunnen zijn. Del Toro heeft nog 10+ jaar te gaan...
31-05-2025 21:40
Ja inderdaad en toen ineens was Carapaz het zat. Maar verder ben ik het helemaal met je eens.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine