Vuelta 2022: Richard Carapaz houdt Thymen Arensman af, Remco Evenepoel nooit in de problemen

zaterdag 10 september 2022 om 17:27
Vuelta 2022: Richard Carapaz houdt Thymen Arensman af, Remco Evenepoel nooit in de problemen

Foto: Cor Vos

Richard Carapaz heeft de twintigste Vueltarit op zijn naam geschreven. Bovenop de Puerto de Cotos nam de Ecuadoriaan afstand van vluchtgenoot Sergio Higuita en hield knap stand in het vlakke slot. Klassementsleider Remco Evenepoel werd amper bestookt en zal zo morgen de Vuelta a España op zijn naam schrijven.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Veel spanning bij de start in Moralzarzal vanmiddag, en dan vooral bij de troepen van Quick-Step – Alpha Vinyl. Zij kregen in een rit van 181 kilometer met vijf lastige beklimmingen zeker niet de gemakkelijkste dag om te controleren. Maar het doel was duidelijk: van Remco Evenepoel de eerste Belgische grote rondewinnaar maken sinds 1978.

De grote concurrenten? Enric Mas en de hele Movistar-equipe. Maar in de beginfase was vooral Robert Stannard bedrijvig met enkele aanvallen. De Australiër zag eerder deze week zijn land- en ploeggenoot Jay Vine uitvallen en zo zijn bijna zekere bolletjestrui verliezen. Mits Stannard vandaag dertig punten kon goedmaken op Richard Carapaz, kon Alpecin-Deceuninck het bergklassement alsnog binnen halen.

Bedrijvige Robert Stannard
Stannard trok er op uit met ploegmaat Xandro Meurisse, maar ook Clément Champoussin (AG2R Citroën), Rubén Fernández (Cofidis), Daniel Navarro (Burgos-BH), Juan Bou (Euskaltel-Euskadi) en Simon Guglielmi (Arkea-Samsic). Maar al op de eerste beklimming van de dag, de Puerto de Navacerrada, kregen we heel wat wisselingen voorin. Bou en Champoussin moesten afhaken, terwijl Marc Soler (UAE Emirates) de sprong naar voren maakte. Stannard pakte de bergpunten.

Een aanvalslustige Robert Stannard – foto: Cor Vos

De eerste klimkilometers van de dag inspireerden ook andere renners om een tegenaanval op te zetten. De namen? Rohan Dennis en Robert Gesink (Jumbo-Visma), David de la Cruz en Vincenzo Nibali (Astana Qazaqstan), Gino Mäder (Bahrain Victorious), Sergio Higuita (Bora-Hansgrohe), Jesús Herrada (Cofidis), Hugh Carthy (EF Education-EasyPost), Thibaut Pinot en Sébastien Reichenbach (Groupama-FDJ), Richard Carapaz (INEOS Grenadiers), Louis Meintjes (Intermarché-Wanty-Gobert), Alejandro Valverde en Gregor Mühlberger (Movistar), Jan Polanc (UAE Emirates), Urko Berrade en Pau Miquel (Equipo Kern Pharma) en Mikel Bizkarra (Euskaltel-Euskadi).

Echter maakte die groep niet zomaar de oversteek. Stannard ging voorin nog maar eens versnellen en kreeg Soler met zich mee. Op die manier hielden ze de achtervolgers nog een tijdje op twee minuten en kon Stannard ook de bergpunten op de Puerto de Navafría nemen. In de daaropvolgende vallei kwam, onder impuls van een zeer actieve Richard Carapaz en Thibaut Pinot, de hele achtervolgende groep dan toch voorin aansluiten. Op dat moment waren we op een dikke vijftig kilometer van de streep. Het gaf Carapaz de kans om bergpunten te nemen op de derde klim van de dag en zo zijn bergtrui veilig te stellen.

Versnelling Mas maakt geen indruk
Tijd voor beklimming vier: de Puerto de la Morcuera. Evenepoel voorspelde vooraf dat de koers hier pas echt zou losbarsten en zo geschiedde. Voorin gingen Meintjes, Carapaz en Higuita versnellen, terwijl in het peloton Movistar het tempo grondig verhoogde. Op twee en een halve kilometer van de top kwam de verwachte aanval van Enric Mas. Evenepoel gaf echter geen krimp, en ook Arensman gaf een beresterke indruk. Ook bij een prikje van Ayuso was de klassementsleider attent, waardoor de klassementsmannen samen over de top kwamen. Alleen de eerder gevallen Carlos Rodriguez moest passen.

Meintjes met Higuita en Carapaz – foto: Cor Vos

De voorsprong van Meintjes, Carapaz en Higuita was nooit groot. Een groepje achtervolgers bleef hangen op een halve minuut, terwijl in het peloton een indrukwekkende Marc Soler het verschil terugbracht van twee naar één minuut. Dat noodzaakte Richard Carapaz om al bij het begin van de Puerto de Cotos – de allerlaatste klim in deze Vuelta – te versnellen. Alleen Higuita had een antwoord in huis. De twee hadden even een verbaal conflict, maar deden er vervolgens alles aan om hun voorsprong van een minuut te verdedigen.

In het peloton was het lang wachten op een nieuwe versnelling. Verrassend genoeg kwam die van Miguel Angel Lopez (Astana Qazaqstan) op een dikke drie kilometer van de top. Joao Almeida (UAE Emirates) nam vervolgens over, met zo goed als alle favorieten in zijn spoor. De Portugees wilde de geloste Carlos Rodriguez op achterstand houden, zodat hij in de top 5 van het klassement terecht zou komen. Almeida bracht met zijn hoge tempo de favorietengroep bijzonder dicht bij het leidersduo, maar toen Carapaz met de top in zicht nog een extra versnelling in huis had, pakte de Ecuadoriaan weer twintig seconden.

Carapaz én Evenepoel houden stand
Carapaz moest alleen nog zes vlakke kilometers overbruggen. Ook daarin werd Evenepoel niet meer bestookt. Alleen Thymen Arensman probeerde nog de sprong naar voren te maken. De Nederlander kwam nog sterk opzetten, maar Carapaz hield stand. Zo pakt de INEOS-Grenadiers-kopman zijn derde ritzege in deze Vuelta. Remco Evenepoel mag morgen het algemeen klassement op zijn palmares bijschrijven.

Dit artikel delen:

210 Reacties

GerminalJerre 10 september 2022 om 17:30

Remco! Vuelta domineren van A tot Z.

12
Hobbyist 10 september 2022 om 18:20

Het winnen van de slechtst bezette gt van het jaar lukt hem ,maar de tour winnen zie ik de eerste paar jaar niet gebeuren

-23
vevie 10 september 2022 om 18:25

@hobby: wat een nonsens. Ga jezelf schamen. Deze Vuelta was beter bezet qua AK dan de Giro van dit jaar.

0
meqadon 10 september 2022 om 18:38

De volledige toptien vd giro deed hieraan mee. Plus roglic mas en evenepoel. 2e best bezette ronde van dit jaar dus.
Get your facts straight.

16
Sjonge Jonge 10 september 2022 om 19:04

Meqadon,

Ik ben het met je eens dat de Vuelta beter bezet was dan de Giro.

Maar als je iemand wijst om zijn ‘facts right’ te hebben, is het misschien wel handig als je zelf het goede voorbeeld geeft ;)

-3
De Siepel 10 september 2022 om 22:38

Saaie Vuelta. Verdiende winnaar, maar amper tegenstand voor REV.

-2
vevie 10 september 2022 om 17:30

Respect, remco. Verdiend gewonnen. Achteraf gezien de enige die verdiende deze ronde te winnen. Hij heeft het gewoon geflikt en dat is super knap. Is nergens in de problemen gekomen deze etappe. Reed fluitend rond. Een hele teleurstellende etappe, maar goed; Remco was te sterk. Gefeliciteerd!

Nu op naar de Tour en daar kan hij ook gewoon winnen.

Top van Carapaz. Wat een geweldenaar. Echt een fantastische renner!

Mas. Mas.. Mas… Je kon waarschijnlijk niet beter, maar wat een teleurstelling. Wat een matig optreden van je vandaag en dat zeg ik als Mas fan. Dit was helemaal niks. 1 aanval en dat was het… Jammer.

Edit: hij gaf later aan dat hij de benen niet had vandaag. Dat verklaart een hoop. Dan was er dus gewoon echt niks mogelijk.

Terugkijkend op de afgelopen weken was dit een van de minst leuke vueltas van de afgelopen jaren. Weinig echte strijd en spektakel, helaas. Een paar mooie etappes, maar geen echte spetterende etappes zoals de voorlaatste etappe vorig jaar in de Vuelta of de Bernal/Roglic etappe in de Vuelta vorig jaar. Jammer! Volgend jaar aub een zwaardere slotweek!

Daarnaast is het uitvallen van Roglic heel bepalend geweest. Dat gooide deze ronde op slot en Evenepoel was toen al eindwinnaar, eigenlijk.

12
Alfred Issendorf 10 september 2022 om 18:08

Mooi voor je, ik zie je elke dag genieten en proberen als eerste hier jouw Remcofeestje te vieren. Het is je gegund. Het zou je wel sieren als je iets zou schrijven in de trant van “Tja, Alfred, achteraf best wel vreemd dat ik jouw voorspellingen als niet serieus heb betiteld”

-8
vevie 10 september 2022 om 18:27

Wat zeik je nou, sufferd? Welk Remco feestje. Ik was altijd zeer kritisch op Evenepoel en twijfelde voor deze ronde ook nog hard of hij het kon waarmaken. Hij heeft het meer dan waargemaakt, dus ere wie ere toekomt. Als je kritisch kunt zijn, moet je ook respect kunnen geven als dat verdiend is. Dat is het enige wat ik doe.

2
Alfred Issendorf 10 september 2022 om 19:13

Zeiken, sufferd, en daarna je er in dezelfde reactie op beroepen hoe respectvol je wel niet bent. Potsierlijk.

-2
vevie 10 september 2022 om 19:46

Idd alfred. Dat kan in dezelfde reactie. En je bent nog steeds een sufferd.

-1
Lalsacien 10 september 2022 om 17:31

Bravo aan Carapaz! Drie etappes en de bergtrui. Een beetje zoals Storer vorig jaar. Remco is er bijna. Ik moet nog altijd denken aan de Giro waar Pantani niet meer mocht opstappen.
Morgen pas feest.

4
Zeeuw 10 september 2022 om 17:32

Zeer teleurstellende ronde met weinig strijd.

-3
Mirra 10 september 2022 om 17:34

Geeuw

-2
Gidon 10 september 2022 om 17:35

Mooiste grote ronde in 44 jaar tijd!

-7
Lalsacien 10 september 2022 om 17:37

@Zeeuw niet helemaal met je eens al was de angel wel eruit toen Roglic moest opgeven.

4
De Dikbilgorgel van Dorestad 10 september 2022 om 17:37

Tja, hij zal allicht herinnerd worden omwille van bepaalde gebeurtenissen maar niet bepaald vanwege de hoogstaande strijd om de verdiende, maar relatief makkelijk zege.

-2
Lalsacien 10 september 2022 om 17:37

@Gidon het is jou gegund!
Hoe oud ben je eigenlijk?

0
Gidon 10 september 2022 om 17:42

Jong genoeg om dit nog niet meegemaakt te hebben. Nee, er zijn zeker spektakelrijkere rondes geweest maar doet veel deugd!

3
attaq 10 september 2022 om 17:46

Mwahahahahaha!!

-1
Tony 10 september 2022 om 18:30

Blij dat deze saaie Vuelta voorbij is….gaap…

-7
makkelijk 10 september 2022 om 19:52

Waarom zou je in godsnaam blij zijn dat iets voorbij is. Er is geen kijkplicht he!

4
Seppie 10 september 2022 om 20:00

Inderdaad dit jaar zeer weinig spektakel, een saaie Vuelta waar blijkt dat Mas opzijn tijdrit na net zo sterk als Remco, wie had dat gedacht.

-3
Stabanger 10 september 2022 om 17:36

Panache en Michelangelo e.a. kunnen nu definitief hun mond houden over de capaciteiten van Evenepoel.

Die hebben ze de voorbije 2 jaar keer op keer totaal verkeerd ingeschat.

Hij flikt het gewoon. Een grote ronde à 22. Bij de eerste serieuze poging.

Dus of ze wilden het niet geloven (anti's) of ze hebben er totaal geen kijk op.

Misschien kunnen ze ver weg nog een geest zoeken in een quoteje of zo. Maar deze renner doet het met een solo, in een punch, een tijdrit, op een berg, in een monument én over 3 weken.

Bye haterS :D :D

2
jimmen 10 september 2022 om 17:40

Tot aan het winnen van luik en het winnen van de vuelta was er ook genoeg reden om die twijfel te hebben hoor. Hoef je niet zo raar te doen.

4
Quincy Adams (aka voorwiel) 10 september 2022 om 17:40

Wie is hier de hater…? Zucht

-3
Stabanger 10 september 2022 om 17:41

Luik, BK, San Seb, 2 etappes en de GC.

En nog een hele rist andere koersen.

Wat een man!

1
YogiBear 10 september 2022 om 17:43

Stabanger, als er iemand is hier die zich bij tijd en wijle vreemd gedraagt….kijk even in de spiegel.

-7
FDJ 10 september 2022 om 17:44

De twijfel was terecht zeker gezien koersen als Zwitserland waar je zag dat hij na meerdere bergen achter elkaar in een rit het niet kon bolwerken. Dus daar je gelijk halen is niet nodig wat mij betreft. Deze ronde is wat mij betreft de eerste keer dat hij zo stabiel en rustig blijft en zich ook kan beheersen. Al was de ronde natuurlijk flink onthoofd na het uitvallen van Roglic, die al niet fit aan de start stond.

-8
Gebruikersnaam 10 september 2022 om 17:46

Hangt er vanaf welke twijfels dat waren. Twijfels bij 2000+ of bij (meerdere) lange beklimmingen op rij kan ik begrijpen.

Het gedoe over 3 weken heb ik nooit begrepen. Elke renner met dergelijke capaciteiten, met zo'n motor, kan uiteraard 3 weken aan. Al die vraagtekens daarover waren gewoon wishful thinking.

6
Mirra 10 september 2022 om 17:46

@Quincy, de jarenlange haters/anti’s lik op stuk geven is hier en nu zeker op zijn plaats! Remco aan de macht

1
De Dikbilgorgel van Dorestad 10 september 2022 om 17:48

En Gullegem!

0
Lalsacien 10 september 2022 om 17:49

@Stabanger proficiat met je blijdschap maar het is wel zo eerlijk om je vorige accountnaam te vermelden waar jij wellicht ook allerlei verkeerde voorspellingen hebt geplaatst. Of durf je dat niet?

6
Stabanger 10 september 2022 om 17:53

Elzasser

Ik doe zelden voorspellingen. En kan me niet herinneren dat ik iemand veelbelovend in de grond heb proberen praten (door enkelingen op crapuleuze wijze)

Voor mij is het glas altind halfvol. :)

0
Keukentafel 10 september 2022 om 18:08

Hoe is het met de depressie gesteld FDJ?
Haalt hij toch nog even het Roglic verhaal boven van armoede.

5
vocsnor 10 september 2022 om 18:20

Ik ben Rev supporter en ik twijfelde ook of ie dit kon. Heel blij mee natuurlijk!

6
Lalsacien 10 september 2022 om 18:21

@Stabanger je durft dus niet.

-5
Beer 10 september 2022 om 19:05

Groot gelijk Stabanger! Die haterz gaan hier zwaar door het stof. Dat mag, nee moet benoemd worden en daar mogen we van genieten na al die giftige drek die hier de afgelopen jaren over REV's jeugdige koppie werd uitgekieperd. Ook al klopt mijn hart nog meer voor van Aert; REV is de man van het seizoen. LBL, Vuelta, San Sebastian, bovenste regionen van de zegestand. Ga er maar aan staan met zo'n 22-jarig broekie.

2
Marik 10 september 2022 om 19:21

edit wf: niet doen

-1
meqadon 10 september 2022 om 19:31

Michelangelo en dorpspastoor zijn vermist. Bel childfocus!

8
Stabanger 10 september 2022 om 19:34

Evenepoel heeft de voorbije jaren verschillende keren 2 etappekoersen op een korte tijd gewonnen.
Dat liet je al zien dat hij gewoon een hele tijd aan één stuk een zeer goed niveau kon vasthouden

Die slechte dag die er was in Tirreno en Zwitserland kan aan 35 verschillende redenen gelegen hebben die wss allemaal te maken hebben met het feit dat hij nog geen 10 jaar koerst zoals de meeste andere renners. Hij kende zichzelf nog niet zo goed.

Wat zo indrukwekkend is is ook hoe waanzinnig snel hij al die werkpunten weet op te knappen.

In dat kader ontzettend hilarisch hoe vermomde critici hier opperden dat Evenepoel (niet kon dalen, niet kon punchen) en in het algemeen al z'n plafond bereikt had… ??!! en dat hij zich moest schikken als renner van kleine rondjes en mikken op klassiekers. En dat QS geen rondes kon winnen! xD

Steeds moesten ze het latje verleggen. Nooit hebben ze hun ongelijk toegegeven.

HAHAHA, wishful Sinking van onverbeterlijk afgunstige zuurpruimen

natuurlijk is dit onvolwassen maar mijn rechtvaardigheidsgevoel is té groot

-3
Dave Dubbeldammer 10 september 2022 om 20:05

Uiteraard was er twijfel; daar gaat het niet over. Het gaat over het oeverloze gezeik en de ellenlange epistels die steeds maar weer het eigen gelijk moesten bewijzen.
Ikzelf lees al jaren mee op deze site en ben pas beginnen schrijven in reactie op die wijsneuzen. Ik ga ook weinig andere zaken posten, en nu het wellicht wat stiller wordt rond REV ben ik weer weg! Adios!

4
Marlin 11 september 2022 om 15:04

Dit was de voorbeschouwing van Marik bij aanvang van de Vuelta. Commentaar overbodig.

“Ach ja wat is vreemd. Ik verwacht REV gewoon niet op het podium. Ik zie in Vlaanderen de Vuelta koorts tot ongekende hoogte stijgen en dat kan alleen maar een teleurstelling worden op die manier. Zoals De Zeboe zegt, het wordt een ontdekkingstocht voor Evenepoel en hoe komt het dan toch dat hele volksstammen van deze jongen verwachten dat hij de Vuelta eventjes wint? Ik snap dat echt niet.

En voordat de “redelijken” van dit forum even komen vertellen dat het echt anders is en dat Remco dolblij zal zijn met een top 5 klassering. De media, de fans en ook Remco zelf verwachten meer. Op deze manier maak je jezelf al vroeg kapot als talentvolle ronderenner. Mijn voorspelling wat betreft Remco in het eindklassement? 9e.”

2
Beer 11 september 2022 om 15:12

Mooi om terug te lezen!

0
Sjonge Jonge 11 september 2022 om 17:35

Marlin, haal je ook nog even je verwachtingen over TJV en hun domme tactiek in de Tour de France terug? Kunnen we nog een keer lachen met zijn allen!

-1
Mooie Sjors 10 september 2022 om 17:37

Nachtmerriescenario dit voor velen. ;)

0
Sjonge Jonge 10 september 2022 om 17:51

Ik denk niet voor velen, wellicht voor enkelen.
Objectief bekeken de meer dan verdiende winnaar.

Wat niet weg neemt dat er weinig spanning was in het algemeen klassement, maar dat is eerder een compliment voor Evenepoel (want te sterk om spanning toe te laten) dan het bagatelliseren van de overwinning, zoals sommigen het hier opvatten.

Carapaz ook goed de knop omgezet toen bleek dat hij niet goed genoeg was voor het klassement.

Daarnaast voor Nederland een mooi lichtpuntje van Arensman, benieuwd wat zijn rol gaat zijn volgend jaar bij Ineos.

7
Maillot à Pois 10 september 2022 om 17:55

Arensman vind ik meer dan een lichtpuntje,uiteindelijk rijdt die twee uitstekende grote rondes dit jaar als 22-jarige. Bovendien lijkt hij te verbeteren in de 3de week, dus dat is echt veelbelovend

3
meqadon 10 september 2022 om 17:40

Remco eindbaas evenepoel

5
Romāns Vainšteins 10 september 2022 om 17:41

Dit profiel was perfect geweest voor een zwakker wordende leider en versterkende concurrent maar (de arme, zonder reden hier en daar afgezeken) Mas kon die tweede rol niet oppakken. Roglic had dat wel gekund maar dat verhaal kennen we. Omdat tegelijkertijd Evenepoel besloot het zonder risico uit te rijden krijgen we een wat saaiere ak-etappe met vermoeide renners die niet meer weg van elkaar raken kunnen.

Met REVKET als eindwinnaar, Ayuso op stek 3, Arensman een etappe en top 10 alsmede ook een ontluikende Rodriguez mag deze uitgave de toekomstronde genoemd worden. Die eerste snel door naar Frankrijk en de rest terugkeren om hier (ook) te willen winnen.

7
Gebruikersnaam 10 september 2022 om 17:49

Volgend jaar Cian!

1
Krist The Vanma 10 september 2022 om 18:19

‘Roglic had dit wel gekund.’ Ook dat is weer iets als waarheid poneren terwijl dat helemaal niet zeker was. Maar goed.

1
Romāns Vainšteins 10 september 2022 om 18:34

Maar goed wat? Jij denkt duidelijk van niet en dat is eveneens prima.

Nog maar even een tandje er bij: Roglic had absoluut het mes op de keel van Evenepoel gekregen en misschien zelfs doorgedrukt. Ik zie het beste heerschap aankomend jaar ook de tour op gelijke voet met Vingegaard aanvatten en hem als serieuze winstkanidaat.

De sleet zie ik er nog verre van op komen. Van de oudjes met afstand het beste dat er is.

-3
Krist The Vanma 10 september 2022 om 19:11

Niemand weet het, Romain, daarom vind ik ook niet dat je het als waarheid moet poneren.

1
Romāns Vainšteins 10 september 2022 om 19:54

In mijn ogen mag, naar eigen inzicht, aan die visie getoornd worden.

-1
Stabanger 10 september 2022 om 20:01

wie kan zeker weten dat Roglic geen slechte nacht had gehad en in etappe 17,18,19 of 20 gelost zou zijn

niemand

hij moet niet tegen Wright aanrijden. Klaar

2
djerkson 10 september 2022 om 20:34

De kans dat Roglic meer strijd dan Mas zou geleverd hebben, was alleszins realistisch te noemen gezien zijn gestage verbetering. Mas had ik iets hoger ingeschat dan we vandaag gezien hebben.

0
SoloSlim 10 september 2022 om 23:03

Vooral het feit dat er 2 uitdagers waren kon het spannend gemaakt hebben.. Er zou altijd wel iemand kunnen profiteren en wat inlopen. Zie maar de rit naar Sierra Nevada.

0
zacht 10 september 2022 om 17:42

Knap van Carapaz en Arensman. Verder een teleurstellende etappe.

5
Blackcanyon 10 september 2022 om 17:46

Arensman had beter kunnen overnemen in de achtervolgende groep in plaats van demareren. In zijn eentje kon hij het gat naar Carapaz nooit dichten. Dan had hij kans op de overwinning gemaakt en was het gat op Rodriguez ook groter. Nu maar 1 seconde in het GC. Met samenwerken hadden ze Rodriguez op meer achterstand kunnen zetten. Ik denk niet dat Rodriguez morgen nog die seconde terugpakt, maar Arensman kon natuurlijk niet weten dat hij 1 seconde voor zou blijven, dus beter tactisch op zeker gespeeld.

-9
Wheely 10 september 2022 om 17:47

Ja er werd weer te lief gekoerst.

0
the student 10 september 2022 om 18:41

Als hij met de groep had gereden had Arensman op zeker geen bonificaties meer gepakt. En dan nog weet ik niet of ze Carapaz dan wel gegrepen hadden. Het grootste deel wat hij eraf snoepte kwam uit de eerste demarrage. En dat doe je bewust of onbewust niet als je gaat overnemen in het groepje.

Neemt Arensman over in het groepje zal je zien dat Almeida ineens weer niet op kop komt omdat hij de etappe wil winnen etc etc. En dan gaan ze naar Arensman kijken omdat hij blijkbaar zo graag tijd wil winnen. Of t werkt in de praktijk is dus maar te bezien.

4
SolitaryShell 10 september 2022 om 18:41

Leek me duidelijk dat behalve Arensman niemand zin had om te rijden in die groep.

0
Cycling 11 september 2022 om 09:53

@Blackcanyon Arensman heeft dankzij zijn strijdlust en koersinzicht een 6e plek in AK behaald. Als hij niet was weggereden van de groep was hij zeker 7e geworden. In je eentje op kop van een groep rijden met alleen profiteurs levert echt niet meer tijdswinst op dan de 6 seconden die hij nu op de streep pakt

1
Ivanoviclover 10 september 2022 om 17:42

wauw. gekkenhuis in België. 44 jaar. dag moeder!

5
Comments 10 september 2022 om 17:42

Gemankeerde wedstrijd levert nu gemankeerde winnaar op waarvoor Sporza, van bij ons, nu n geforceerde vreugdedans zal worden georganiseerd; Jammer hoor. Maar de overwinning is binnen.
n winnaar zonder serieuze tegenstanders. Volgende keer weer n echte vuelta hoop ik zonder brokken en illness.

-16
attaq 10 september 2022 om 17:45

Mwahahahahaha!!

1
meqadon 10 september 2022 om 17:49

Raar vorige vueltas waren ook niet zo sterk bezet. Ter vergelijking vorig jaar stonden mas op 2 net als nu en haig mader groschartner en de la cruz in de top 10. Toch een top 10 met minder aanzien als deze. Bernal staat er ook tussen maar had die zomer rugproblemen en werd verloren gereden in de tour dusja..

Nederland heeft toch ook met dumoulin een zwakkere giro gewonnen me veel tijdritkms. Geen haan die er nu naar kraait..

6
Sjonge Jonge 10 september 2022 om 17:54

Elke overwinning in een grote ronde is een grootse prestatie, waarbij de Tour nog wat hoger staat aangeschreven.

Iedereen die een winnaar van een grote ronde omlaag haalt lijkt me verloren moeite om mee in discussie te gaan (of het nou Evenepoel of Dumoulin is)

7
samsys 10 september 2022 om 18:20

Toen Roglic tegen Mas en Jack Haig won was het wel anders natuurlijk. Kap toch eens met die onzin. Winnen is winnen.

1
11 na 11 10 september 2022 om 18:54

Want wanneer Roglic hier wint tegen Mas, Haig, Lopez en Valverde, dan is het een kanjer.

1
Wieler-Joke 10 september 2022 om 17:43

Zeker verdiend van Remco hij heeft de rode trui ook twee weken gedragen dat is nog een extra belasting geweest voor hem en zijn ploeg.

Wat een flauwe vertoning van Mas die was echt wel te plat om Remco te bedreigen zoals te verwachten was.

Wat een talent is die Ayuso eigenlijk die zat daar nog dartel rond te rijden na 3 weken koers op 19 jarige leeftijd daar wordt vreemd genoeg weinig over gezegd, dat wordt ook een kanjer als die nog een klein beetje progressie boekt!

12
Zeeuw 10 september 2022 om 17:43

@Lalcasien, inderdaad wordt nog mooi als alle jonkies in 1 ronde zitten.

0
djerkson 10 september 2022 om 17:43

Knappe ronde van Remco, op een minder moment na heeft hij deze ronde gedomineerd. Hij zal wel dicht bij de nummer 1 op de uci-ranking eindigen, eventueel ook als zegekoning.

Dit was alleszins de Vuelta van de jonkies. Een super-Ayuso (wat een renner gaat dat worden?), Arensman, Rodriguez, Evenepoel zelf en eventueel ook nog Vine. Het gaan mooie rondes worden in de toekomst, als we de 2 tourgiganten er nog bijnemen. Het was wel tijd voor nieuwe namen, maar kijk, wat goed is, komt snel.

8
RLM 11 september 2022 om 08:17

Vine zou ik er niet bij zetten, die jongen is van 1995, net als Mas.

0
djerkson 11 september 2022 om 09:03

Ik zet hem erbij omdat hij 2 jaar geleden nog aan het Zwiften was en dus nog geen prof was.

0
Dikke Vrouw 10 september 2022 om 17:45

Remco is kampioen !!! Wat geweldig dit !

6
FDJ 10 september 2022 om 18:28

Welke kampioenstrui rijdt hij het komende jaar in rond dan?

-8
Keukentafel 10 september 2022 om 18:33

FDJ heeft teveel zout gebruikt bij het eten van Belgische frieten.

-1
Krist The Vanma 10 september 2022 om 18:36

FDJ reageert op iedere overdreven-maar-begrijpelijke Remco uitspraak. Zelf iets positief zeggen of zuinige felicitaties geven, lukt hem dan weer niet.

2
De Štangelj Fanclub 10 september 2022 om 17:45

Ik wil graag onze Belgische wielervrienden hier feliciteren met deze overwinning. Terechte winnaar deze Evenepoel. De sterktste en de beste overlever. Hij heeft bewezen ook een klassementsrenner te zijn. De Vuelta zelf vond ik wel het minste van de drie grote rondes dit jaar qua spanning en koersverloop.

10
Wheely 10 september 2022 om 17:50

Ik sluit me aan bij deze reactie, felicitaties aan de lieve zuiderburen! Laatste week Vuelta was niet zo boeiend helaas maar we hebben tot nu toe een mooi wielerjaar gehad en morgen weer een nieuwe wedstrijd.

11
Sjonge Jonge 10 september 2022 om 18:00

Ik sluit me ook graag aan bij voorgaande sprekers, mooi dat het wielerland bij uitstek weer een grote ronde winnaar heeft (die er vermoedelijk nog wel meer gaat winnen de komende jaren).

7
Panache 10 september 2022 om 18:19

Sluit ik mij ook bij aan. Belgische wielervrienden gefeliciteerd en natuurlijk Remco Evenepoel gefeliciteerd. Ik had gedacht dat Remco zich zou ontwikkelen zoals we dit jaar zagen tot juni: een steeds explosievere eendagscoureur, een man voor de klassiekers. Met hard werken heeft Evenepoel een ongekende progressie gemaakt in het ronderenner waarbij talent en werklust samen kwamen. De beloning met deze eindwinst is dan ook volledig verdiend.

13
vevie 10 september 2022 om 18:29

Sluit ik me bij aan. Ook bij je stelling dat dit een mindere ronde was.

4
11 na 11 10 september 2022 om 18:58

Minstens hetzelfde niveau als de GT’s die Roglic al won, toch.

4
Romāns Vainšteins 10 september 2022 om 19:00

Sluit ik me voor af. Gewoon gefeliciteerd aan iedereen die dit graag zag gebeuren en sorry voor wie dat liever niet gehad had.

0
Stabanger 10 september 2022 om 17:46

Deze ronde gedomineerd. Ge-DO-Mi-NEERD.

eerste week slaag gegeven.
Tweede week in TT extra voorsprong uitgebouwd. (Ook op Roglic)
Roglic risico’s doen nemen.
3de bergetappe gewonnen
Én elke bedreiging afgeweerd…

Perfect!

-8
Krist The Vanma 10 september 2022 om 18:21

Tja, veel minnetjes voor iets wat toch eigenlijk de waarheid is.

-4
Sjonge Jonge 10 september 2022 om 18:32

Ik denk dat het niet om sec de inhoud van deze reactie gaat, maar meer de teneur in al zijn reacties, dat spreekt op zijn zachtst gezegd niet voor hem.

0
Krist The Vanma 10 september 2022 om 18:37

Misschien wel, maar misschien heeft hij ook al een glaasje teveel op van het vieren? ;-)

1
De Zeboe van de Zoncolan 10 september 2022 om 19:08

Volgens mij is hij al de hele week teut

1
Monsieur Bendy 10 september 2022 om 17:46

Dit was met afstand de minste van de drie grote rondes dit jaar, terwijl de Giro ook al niet hoogstaand was. Vive Le Tour, voor het eerst in jaren dat dit weer eens de leukste GT was.

-6
vevie 10 september 2022 om 17:51

Tot die conclusie kom ik ook, helaas. Dit was de minste van de drie rondes dit jaar en de Giro was idd ook niet echt top, dit jaar. Het was een redelijke Giro en een redelijke Vuelta. Dat terwijl ik er op voorhand veel van verwacht had. De Tour was dan weer echt top en dat is echt een zegen. Dat had de Tour echt nodig. Laat maar komen de Tour volgend jaar met Pogacar, Vingegaard, Roglic, Bernal (hopelijk), Carapaz en Evenepoel. Dat kan een hele mooie ronde worden.

Ik zou me als de wiedeweerga focussen op de Giro als ik veel van de subtop was. Die ligt echt helemaal open.

0
Keukentafel 10 september 2022 om 18:11

Lol de Tour was de lelijkste en saaiste sinds jaren. De Jumbo dominantie was spuuglelijk.

-11
Lalsacien 10 september 2022 om 18:24

@Keukentafel bijzonder. Voor de tour vond 90% dat Pogacar die ronde met de vingers in de neus zou winnen.

1
Monsieur Bendy 10 september 2022 om 18:35

@Keukentafel
Ach die hele Jumbo-adoratie omdat ze Nederlands zijn of juist Jumbo-haat omdat mensen hen adoreren omdat ze Nederlands zijn, laat ik lekker aan me voorbij gaan. Ik vind het allebei nogal kinderachtig. Ik vond de Tour prachtig omdat de twee beste ronde renners van het moment elkaar op elke vierkante meter hebben bestreden en omdat de beste eendagsrenner van het moment, WvA, geen moment onbenut liet om dit te tonen. Welke truitjes of vlaggetjes deze mensen vertegenwoordigen interesseert me eigenlijk niet echt.

4
Agen Kolar 10 september 2022 om 19:40

Voor mij was de Tour een van de mooiste GT's van de laatste 10 jaar. De Giro was ook niet slecht met een spannend duel tussen Hindley en Carapaz. Deze Vuelta was inderdaad wat minder qua spektakel en spankracht (dat gebeurt als iemand er bovenuit steekt). Net zoals de Giro, Tour en Vuelta van vorig jaar.

0
YogiBear 10 september 2022 om 17:46

Uiteindelijk verdiende, duidelijke en overtuigende overwinning van Evenepoel.

9
Pascal Mortier 10 september 2022 om 17:47

Mooie ritzege van Richard die deze rit gekleurd heeft en met 3 ritzeges zijn Vuelta toch meer dan gered heeft.

Dikke proficiat aan Remco, die “the best of the rest” blijkt te zijn bij afwezigheid – en uitvallen van – “the rest”.

Dit laat er ons als wielerliefhebber nog meer naar uitkijken om hem te zien koersen tegen de gevestigde waarden als Primoz, Tadej, Jonas, Geraint en hopelijk ook een Egan terug op niveau.

En met wat we in deze Vuelta gezien hebben van Juan Ayuso, Thymen Arensman en Carlos Rodriges staan er ons de komende jaren nog heel wat mooie GT’s te wachten.

0
Lalsacien 10 september 2022 om 18:27

Eens met jouw bericht. Het uitvallen van renners is altijd een verlies voor een wedstrijd. Ik kan mij Gesink goed herinneren en in het prille begin van mijn wielerliefde Pascal Simon.
Verhalen over Eugène Christophe zijn wel mooi daarentegen.

0
Alfons Haavers 10 september 2022 om 17:48

Ferme prestatie van Evenepoel, historische dag voor het Belgische wielrennen.

Na anderhalf jaar eindeloze analyses en spottende commentaren over al zijn tekortkomingen, theorieën over B- en C-koersjes, zijwieltjes, wolfskwinten, Evenepoel als de grote verantwoordelijke voor een Quick-Step-team in een identiteitscrisis, de 'nieuwe Niko Eeckhout' met zijn 'klein moteurke' of de nieuwe Frank VDB die ze moesten beschermen tegen zijn labiele zelve, de bedreigingen na op het WK zijn kas te hebben leeggereden voor WvA… heeft deze jongen alle reuring rond zijn persoon samengepakt, naast zich neergezet, en is hij gewoon nog harder gaan werken.

Vorig jaar heel veel over zich heen gekregen als 21-jarig jochie, en ik denk dat het er weinigen gegeven is om daar het hoofd aan te bieden en er sterker uit te komen. Hij gaat deze grote ronde niet enkel winnen dankzij zijn uitzonderlijke fysieke talent met de fameuze waarden, maar vooral met de kop van de grote kampioen.

Er is veel kritiek geweest over zijn deelname aan de Giro vorig jaar, maar zonder die Giro wint hij deze Vuelta niet volgens mij. Door daar met zijn kop tegen de muur te rijden, is hij op korte tijd heel gericht kunnen gaan werken om een completer renner te worden en zijn inspanningen beter te doseren.

Ik twijfelde zelf over zijn aanvalslust in de eerste helft van de Vuelta, maar daar wint hij uiteraard wel de Vuelta. Ook zijn team heeft zich ondanks het uitvallen van Alaphilippe en Serry erg goed staande gehouden.

Het was nochtans een heel tricky grote ronde met veel etappes waar je in de problemen kon komen. Maar Evenepoel heeft zich van de klassementsmannen het beste staande gehouden. Er was natuurlijk de valpartij (zijn eerste van het seizoen?) waar hij even moest van herstellen maar waar Roglic voor de 3de keer op 4 grote rondes weer uitvalt is Remco 'kenniesturen' Evenepoel op een heel volwassen manier 3 weken koers doorgekomen. Het moet je ook wat meezitten natuurlijk, maar dat dwing je vaak ook af. Hij reed autoritair rond en heeft zich geprofileerd als grote leider van zijn team.

De Vuelta is uiteraard nog een ander paar mouwen dan de Tour. Deze Evenepoel zie ik het nog niet zomaar succesvol opnemen tegen een tot de tanden gewapend TJV of de beste Pogacar. Zijn team is toch ook een paar niveautjes minder. Bij Van Wilder zit er met een goeie basis wel nog veel verbetering in denk ik en in Vervaeke is als luitenant toch ook weer een nieuwe renner wakker geworden na jaren aanmodderen. Alleen vermoed ik dat je van kopman Alaphilippe niet moet verwachten dat die zich volgende keer weer als meesterknecht opstelt. Als best betaalde QS'er wordt er meer verwacht van hem en hij is het ook aan zijn stand verplicht om zelf grote successen te boeken. Nog zo'n jaar in de schaduw kan hij zich niet veroorloven. Willen ze met Evenepoel naar de Tour, moet er versterking komen voor in de bergen.

Los van het hogere niveau kan je je de vraag stellen of de Tour niet beter past bij de kwaliteiten van Evenepoel. Steile klimmen lagen hem zogezegd niet, maar hier waren toch een paar pittige aankomsten bergop. Er zaten dan misschien niet zo veel monster-bergritten in deze Vuelta, maar de Tour heeft doorgaans toch meer vlak werk. Afhankelijk van de tijdritkilometers zou een Frans parcours wel eens meer in het voordeel kunnen zijn van Evenepoel dan dit.

Ik maak me geen illusies, ook nu zal het downplayen en vraagtekens plaatsen bij Evenepoel niet stoppen. Het is gewoon een uitgesproken figuur die kleur geeft aan de koers maar ook niet door iedereen gesmaakt wordt. Eens je de weg bent ingeslagen van je specifiek tegen 1 renner te richten, kan je ook moeilijk terug natuurlijk. Iemand nog iets gehoord van La Doyenne-reïncarnatie Steve De Wolf? ;-) Bij de eerste de beste mindere prestatie, komen ze weer massaal uit hun holletjes gekropen. Als op het WK de decompressie al heeft toegeslagen, zal het al snel zo ver zijn.

Hier stonden meer dan genoeg sterke klassementsrenners aan de start. In vorm zijn en het einde halen, maakt evengoed deel uit van een grote ronde. Het zal wel aan het parcours liggen of de verzwakte tegenstand of Roglic die zonder val wel 'gewoon' had gewonnen. Het hoort bij de prestaties van Evenepoel, lijkt het. Je moet deze zege gewoon zien voor wat het is, denk ik. Namelijk: de Vuelta winnen. De vergelijking met de Giro of de Tour hoeft wat mij betreft niet zo nodig, maar je moet je kritiek ergens kwijt uiteraard.

Verder veel goeie Spaanse prestaties, met Mas die als Vuelta-rijder met een derde 2de plek een taaie noot is om te kraken. Met Ayuso en Rodriguez zit de opvolging er in Spanje eindelijk aan te komen en ook voor de Nederlanders was dit met het goeie eindklassement van Arensman een hoopvolle ronde. Aangename kennismaking ook met Vine.

Tegenvallers waren er ook. Ineos grijpt weer naast de prijzen. Naast hun goeie voorjaar vallen zij toch wel behoorlijk tegen als veruit rijkste team. Van het haast onklopbare blok voor de grote rondes blijft maar weinig meer over. Je moet nog maar zien of Bernal weer tot op een niveau terugkeert waar hij voor eindwinsten kan meespelen. Verder blijft Almeida wat hangen op hetzelfde niveau en zet hij voorlopig de extra stap niet. Ook wat corona-uitvallers natuurlijk, maar geen kandidaat-eindwinnaar lijkt me. Op dat vlak blijven de grote rondes toch wat gespaard van de echte drama's.

Met winst in een grote ronde, een monument, nog een andere voormalige Wereldbeker-koers en verder heel wat mooie ritoverwinningen zou deze Evenepoel wel eens kandidaat nummer 1 kunnen zijn voor de Vélo d'or. Pogi of van Aert kunnen er met een wereldtitel misschien nog over, en Vingegaard heeft de Tour natuurlijk, maar toch wel een fenomenaal seizoen van Evenepoel. Qua buit komt niemand in de buurt voorlopig.

Het is dat Pogacar vorig jaar een nieuwe standaard heeft neergezet, maar zowel in rondewerk als klassiekers uitblinken is normaal enkel weggelegd voor de allergrootsten. Je moet nog maar zien of Evenepoel dit ooit nog eens kan herhalen en überhaupt nog een 2de grote ronde kan winnen in zijn carrière. Bij Dumoulin is het er ook nooit meer van gekomen. Maar dat het er zeer veelbelovend uitziet voor zijn carrière, valt moeilijk te ontkennen.

Uiteindelijk maakt Evenepoel er ook gewoon eigenhandig een zeer geslaagd en zelfs historisch seizoen van voor Quick-Step. Eerste groterondewinst ooit, monument gewonnen, klassieker en dan nog de overwinningen van Jakobsen, Lampaert in de Tour. Weinig teams die beter doen. TJV wel uiteraard, maar vergelijk het palmares van QS eens met dat van UAE of Ineos. Benieuwd naar de eindcijfers van Youri, dat blijft toch het definitieve oordeel.

23
Dikke Kater 10 september 2022 om 17:52

Youri? Aan zijn analyses is niet zo heel veel waarde te hechten.

Of heeft hij Ayuso inmiddels toegevoegd aan de jongerentrui en zijn enorme inschattingsfout toegegeven?

6
S. Morgenstern 10 september 2022 om 17:58

Zo ja, die voorbeschouwing op het jongerenklassement met één zinnetje voor Ayuso.. Blijft één van de merkwaardigste inschattingen die ik hier ooit heb gelezen

4
Alfred Issendorf 10 september 2022 om 18:00

En dit ellenlange verhaal heb je zojuist na de etappe even snel ingetikt? Of heb je al een paar dagen aan dit epistel gewerkt en even een copy-paste gedaan? Al die oneliners hier zonder enige argumentatie hoeven van mij ook niet, maar dit is weer het andere uiterste, hoe verstandig en deskundig het wellicht ook is.

-10
Theo H 10 september 2022 om 18:00

Die voorbeschouwingen sla ik standaard over. Maar leuk om naar aanleiding van deze post eens terug te lezen. Zeker als je de reacties van destijds mee neemt in het verhaal. Pijnlijk…..

1
Lalsacien 10 september 2022 om 18:04

@Alfons eens met jouw lange epistel. Herman Brood zong ooit, “als je wint heb je vrienden”. Die vrienden komen nu ook uit hun holletjes terwijl anderen er in wegkruipen. Bij tegenslag van hun favoriet zullen beide de omgekeerde weg bewandelen.

0
vevie 10 september 2022 om 18:07

Mooie post, Alfons. Er zullen vele mensen dit downplayen door het wegvallen van Roglic, maar je moet het toch maar doen. Evenepoel heeft gewoon heel constant gereden en twee etappes gewonnen. Verdiende winnaar.

Ik denk zelf ook dat de Tour hem meer moet liggen. Natuurlijk zijn Pogacar en Vingegaard tegenstand van de zwaarste order, maar ook die kunnen wat tegenkomen. Daarnaast is Remco daar absoluut niet kansloos met een lange tijdrit op de voorlaatste dag. Snel op naar de Tour volgend jaar!

5
Alfons Haavers 10 september 2022 om 18:08

@Alfred: het stond al 3 weken klaar. ;-)

6
Alfred Issendorf 10 september 2022 om 18:09

@Alfons: haha, sportieve reactie!

6
Romāns Vainšteins 10 september 2022 om 18:29

Fraai uiteengezet!

Toen ik Ayuso deze vuelta voor het eerst in vol ornaat zag was mijn eerste opwelling ‘giro winnaar’. Aangezien ik bij Evenepoel ‘tourwinnaar’ dacht zal die wel eerst de vuelta pakken.

1
Krist The Vanma 10 september 2022 om 18:39

Ik begrijp Youri wel dat hij Ayuso misschien niet echt bij de kanshebbers van de witte trui inschatte. De jongen is pas 19 jaar. Ik vraag me af of het wel zo verstandig was om hem deze ronde uit te laten rijden. Aan de andere kant, dit pakken ze hem nooit meer af natuurlijk en wie weet, achteraf…

-5
DonQuijote 10 september 2022 om 19:51

Ja het is indrukwekkend wat Evenepoel dit seizoen laat zien. Zijn overwinning in LBL; gewoon keihard naar de streep rijden zonder ook maar 1x om te kijken of uit het zadel te komen. Hij kan verschrikkelijk hard fietsen, dat liet hij deze Vuelta ook weer keer op keer zien. En zijn kop staat er ook veel rechter op, vanmorgen zag ik op Eurosport een interviewtje voor het vertrek. Echt een evenwichtige kerel.

Maar zoals al hier op WF te lezen valt; hij straalt niet dat echt coureur zijn uit. Hij wint niet zoals bijvoorbeeld Rui Costa wereldkampioen werd in 2013, dát is echte koers imho.
Hoe Evenepoel ook heeft geheerst deze drie weken, en hoe hard hij ook kan fietsen, mijn wielerhart gaat er niet sneller van kloppen.
Het is hem gegund, die gemankeerde voetbalmaniertjes zijn gelukkig verdwenen.

-1
Jacco van Stierop 10 september 2022 om 20:53

Mooie post, Alfons.
Denk ook dat de Giro van vorig jaar uitermate belangrijk is geweest. De insteek was weliswaar veel te optimistisch, maar zijn rijden daar heeft heel veel duidelijk gemaakt waaraan gesleuteld moest worden. Het siert Evenepoel dat hij zijn tekortkomingen onder ogen heeft willen zien, want pas dan heb je kans, geen garantie, dat je je kunt verbeteren. En dàt hij zich heeft kunnen verbeteren is te danken aan zijn toewijding, zijn talent, en ja waarschijnlijk ook de mensen om zich heen.
Of hij nog verder door kan groeien, fysiek en mentaal, en hoe dat zich zal verhouden tot zijn concurrenten moeten we afwachten. Maar net als hen houdt Evenepoel er een aantrekkelijke koerswijze op na, waarmee de koersliefhebber volop op z’n trekken kan komen. Wat dat betreft hebben we weinig te klagen met hem en zijn generatiegenoten.

0
Romāns Vainšteins 10 september 2022 om 21:07

‘zowel in rondewerk als klassiekers uitblinken is normaal enkel weggelegd voor de allergrootsten‘

Vooral ook een kwestie van ambitie en focus. Mij lijkt het zonneklaar dat het vanaf nu april-juli-september wordt voor Evenepoel met Luik, Tour en WK/Lombardije als mikpunten. Direct tegenover Pogacar dus.

1
Selmar 10 september 2022 om 17:48

Remco heeft heel terecht gewonnen van iedereen in koers; en we gaan zien wat dat waard gaat zijn de komende jaren.

1
Stabanger 10 september 2022 om 17:55

Remco zette zich op 19jarige leeftijd al tusse. Dennis en Ganna op een WK

Scheu tich alsjeblieft uit

Jullie kenne er geen ene reet van

-14
Sjonge Jonge 10 september 2022 om 18:05

Stabanger, je begint jezelf een beetje voor schut te zetten.

Tegen alles en iedereen aan trappen.

Is het niet beter om een lekker (Belgisch) biertje te openen en te proosten op de overwinning van Evenepoel?

1
orogenese 10 september 2022 om 18:54

@Sjonge Jonge. Kijkend naar zijn schrijfstijl denk ik niet dat Stabanger de leeftijd al heeft bereikt om een biertje te mogen drinken.

0
Sjonge Jonge 10 september 2022 om 19:08

Daar heb je een goed punt Orogenese.
Alcohol vrij biertje dan maar?

-2
Stabanger 10 september 2022 om 20:08

iekken drienke nie uupt weirk

-1
Dikke Kater 10 september 2022 om 17:49

Wat een tegenvallende etappe weer. Jammer. Helaas zijn bergetappes in grote rondes vaak saai.

Evenepoel is gewoon de sterkste en wint terecht.

2
YogiBear 10 september 2022 om 17:50

Interessant blijft toch dat een aantal van de zogenaamde Evenepoel fans hier, niet zozeer zijn overwinning vieren, wat logisch zou zijn, maar zelfs nu nog meer bezig zijn met zijn concurrenten die er niet (meer) zijn. Wellicht even naar de reacties van Evenepoel zelf kijken, die deze ronde gewoon wel heel volwassen waren.

1
attaq 10 september 2022 om 17:54

Wat had je verwacht na jaren gif spuwen door zoveel mensen hier? Zeer menselijke reactie.

-2
Anton van Valouwe 10 september 2022 om 18:07

Maar dat maakt jou toch net zo’n sukkel als die critici?!

-4
Romāns Vainšteins 10 september 2022 om 18:27

Inderdaad. Meer steriel, boring en afgeschaafd kan het amper meer. Het moet nu echt allemaal van Lefevere komen. En net alsof ie veranderd is. Hij is nog even een op heroiek azend blinkbinkie net zoals MvdP een vals bescheiden wielrendier is en Pogacar de ideale schoonzoon. Om maar wat te noemen.

-2
YogiBear 10 september 2022 om 18:30

@Anton Dat woord sukkel geeft je reactie net die volwassen, inhoudelijke touch. Je kunt het dus wel.

-1
FDJ 10 september 2022 om 20:18

Johan de Muynck zou wel zeggen: "Het zijn wielersupporters met voetbalgedrag".

0
Zwarte panter 10 september 2022 om 17:51

REMCO EVENPOEL EN JA HIJ HEEFT HEM 22 JAAR

-1

Headlines

Populair

Materiaalzone