Remco Evenepoel ziet af van Muur van Geraardsbergen Challenge

dinsdag 21 april 2020 om 19:29
Remco Evenepoel ziet af van Muur van Geraardsbergen Challenge

Remco Evenepoel - foto: Cor Vos

Remco Evenepoel zal aanstaande vrijdag niet zoals gepland proberen om zo vaak mogelijk de Muur van Geraardsbergen op te rijden. Hij laat op Twitter weten terug te komen op zijn voornemen.

“Na rijp beraad heb ik besloten om de Muur uitdaging op vrijdag niet door te zetten”, schrijft hij. “Hoewel ik alle positieve reacties waardeer, ben ik bang dat het te veel mensen bij elkaar zal brengen om te kijken. Dat is niet veilig in deze tijden”, aldus Evenepoel.

Evenepoel was begonnen aan een serie uitdagingen om het zorgpersoneel te steunen. Afgelopen zondag legde hij al een tocht van 300 kilometer af. Ploeggenoot Iljo Keisse zou aanstaande vrijdag vijf beklimmingen meerijden, in ruil voor een mattentaartje (lokale lekkernij, red.).

Evenepoel denkt nu na over een nieuwe challenge. “Binnenkort zal een nieuwe uitdaging bedenken”, sluit hij af.

Dit artikel delen:

8 Reacties

KnightBiker 21 april 2020 om 19:44

Hmm, everesting op de muur? Het zal nog nooit gedaan zijn zeker?

SolitaryShell 21 april 2020 om 23:30

De Muur niet, wel de Kanarieberg, de Kluisberg, de Knokteberg en een zooi klimmetjes in de Ardennen.

Lijkt me ook niet handig om die weg een keertje of honderd af te dalen.

girardengo 21 april 2020 om 23:06

Hij had dat toch ook zonder aankondiging kunnen gaan doen?

Joop Zoetemelk 22 april 2020 om 08:35

Ik wil de mount ventoux een keer of 12 beklimmen op een kinderfiets met zijwieltjes.
Alleen kom ik erachter dat het te fris is.
Ondanks de hoge temperaturen in Frankrijk momenteel..

Romāns Vainšteins 22 april 2020 om 08:59

Evenepoel getuigt niet van de heldersten te zijn bij tijd en wijle. Hem zijnde zou ik vooral het hard op pedalen stampen als main focus nemen de aankomende jaren en de creatieve planning van aanverwante zaken professioneel uitbesteden.

En nog even dit > Die 'ik ga zoveel mogelijk als een idioot dit stukje afraggen' – initiatieven zijn goed vergelijkbaar met de monotoon en glazige blik heen-en-weer banjerende beren in een dierentuinverblijf, ga lekker de lege landen in man.

homepage1 22 april 2020 om 12:56

Alles voor de aandacht. Wellicht kan hij het wereldduurrecord eens aanvallen? Dat wil zeggen zo lang mogelijk op je fiets blijven zitten. De laatste die dat record aanviel was meen ik Karel van Loenen (aka Kees van Kooten) in 1985.

Ligthning 22 april 2020 om 14:32

@Romans Vainsteins

Jammer dat je het nodig acht nu pas te reageren, en uiteraard bij Evenepoel. Het ‘ik ga zoveel mogelijk als een idioot dit stukje afraggen’ doet zich nu al vele jaren voor. Bij BV’s, (top)sporters, politici, Jan(nen) met de pet enz. Nooit eerder zag ik jou hierop commentaar geven. Maar als Evenepoel dit doet (relevant, dom, dwaas of net niet), dan ga je uiteraard reageren. Duidelijk dat je zelf in de lege landen vertoeft, momenteel.

Ik vind het (intellectueel) niveau van Evenepoel best meevallen, zeker voor een twintigjarige. En veel beter dan dat van de meeste renners. Kan je dus nagaan hoe “helder bij tijd en wijle” (om jouw jargon aan te halen) de andere renners dan zijn.

S. Morgenstern 22 april 2020 om 14:41