Remco Evenepoel wil rode trui vasthouden: “Dat zou echt een heel grote droom zijn”

zondag 28 augustus 2022 om 19:00
Video

Remco Evenepoel merkt dat zijn voorbereiding in aanloop naar de Vuelta a España zijn vruchten afwerpt. Net als in de etappe naar Pico Jano, waar hij de rode trui veroverde, pakte de kopman van Quick-Step Alpha Vinyl in de rit naar Les Praeres opnieuw tijd op al zijn concurrenten.

Castelli

“Dit is waar ik heel hard voor heb gewerkt”, zei Evenepoel in gesprek met onder meer WielerFlits. “Ik kwam hierheen om te proberen mee te doen met de besten. Ik heb niet voor niets een volle maand boven op een berg gezeten en lange uren gemaakt. De laatste week in Denia ging ik elke dag vijf, zes uur alleen op pad; behalve met Mathieu (Mathieu van der Poel, red.) dan een keer. Het is niet oor niets geweest. Je werkt nooit niet zomaar. We hadden een doel om een heel mooi klassement te rijden. We staan er momenteel heel goed voor. Het is nog lang te gaan, maar we gaan gewoon proberen om dit vast te houden. Dat zou echt een heel grote droom zijn.”

De 22-jarige renner, dit seizoen al winnaar van onder meer Luik-Bastenaken-Luik en de Clásica San Sebastián, denkt dat het zwaartepunt nu achter de rug is met de ritten van afgelopen dagen. “Neem gisteren, een rit van 150 kilometer met 3700 hoogtemeters… Het kan niet veel lastiger worden. Je hebt natuurlijk de Sierra Nevada-rit (15e etappe, red.), maar dat is een heel vlakke aanloop tot in Granada en daarna is het twee keer bergop. De klimmen worden allemaal heel gelijkmatig en niet meer zo steil. Daarin gaat in het wiel zitten toch wel voordelen geven. Ik wist dat de ritten van dit weekend de zwaarste waren en denk dat we het heel goed hebben gedaan.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

37 Reacties

williams 29 augustus 2022 om 04:16

Dit is niet bij de besten zijn, dit is gewoon de vuelta domineren. En niet zuinig zoals de meeste klassementsmannen doen. Elke bergrit tijd pakken op iedereen en verantwoordelijkheid pakken met de ploeg. Ik zeg niet dat hij dit tegen Poga en Vingegaard zou kunnen maar ze zullen toch op hun best moeten zijn. Ik zet hem momenteel nog onder die 2 maar boven al de rest.

4
Maarten 29 augustus 2022 om 00:42

@De dorpspastoor – precies dat, nog beter voorbeeld die past bij hoe het nu gaat met Remco. Simon Yates.. Die fietste ook iedereen helemaal naar huis de eerste 2 weken. Het kan altijd nog verkeren.

2
zacht 29 augustus 2022 om 19:30

Dumoulin was ook ooit aardig op weg om de Vuelta te winnen als ik me goed herinner. Evenepoel staat er goed voor, maar Madrid is nog ver.

0
Albeijing Feeniks 28 augustus 2022 om 19:21

Hij heeft een punt, de beklimmingen die eraan komen zijn gelijkmatiger. Ik denk dat men zich bij QS eerder zorgen moet maken of ze gaan kunnen blijven antwoorden op aanvallen langs alle kanten én de onzekerheid hoe het lichaam reageert in week 2 en 3. Daarnaast is het hooggebergte niet voor iedereen weggelegd, maar ook daar heeft hij op getraind neem ik aan?

1
zietemgaan 29 augustus 2022 om 08:48

Maar niemand valt aan ..

2
Deel Koeper 28 augustus 2022 om 19:23

Steil is geen groot probleem meer, nu afwachten tot volgend weekend, dan wordt het lang en vooral heel hoog.

1
thenewGOAT 28 augustus 2022 om 19:36

Kennielangklimmen kenniehiogklimmen dan maar vanaf nu? Enfin, voor een kleine week althans. Volgens mij ziijn we dan écht wel uitgepraat met dat kenniedit, kenniedat gewouwel…

5
Deel Koeper 28 augustus 2022 om 19:43

Op zich geen groot probleem als hij Sierra Nevada maar moeilijk zou aankunnen. Die extreme hoogtes worden sowieso niet zo vaak gehaald in grote rondes en 80% van het peloton heeft daar moeite mee.

Daarmee bedoel ik geen groot probleem voor zijn verdere carrière, mogelijk wel voor deze Vuelta.

1
Romāns Vainšteins 28 augustus 2022 om 20:40

Ik vind Sierra Nevada wel degelijk een gevaarlijke rit. Roglic heeft al meermaals bewezen dat goed te kunnen en veel taaier de Mas heb je ze niet. Ayuso en die Fernandez die ineens bovendobbert (wat mij betreft echt volkomen vanonder de radar komt die) moeilijk in te schatten of die daar goed gaan zijn. Als ze allemaal samen wegrijden zou je nog wel eens echt kunnen breken.

-1
Maillot à Pois 28 augustus 2022 om 20:46

Bedoel je Rodriguez?
Die staat toch wel al even bekend als toptalent. Wel verrassend dat hij nu al zo goed voor de dag komt.

1
Romāns Vainšteins 29 augustus 2022 om 05:49

Dat zeg ik, Gomez. Geen idee had ik van die.

1
Marcus Aurelius 28 augustus 2022 om 21:36

Zijn grootste tegenstrever voor deze ronde is …. Corona. Veel groter dan alle anderen samen. Ik hoop dat het niet waar is, maar het risico is toch wel enorm. Denk aan de masseur die Serry heeft verzorgd etc … Eigenlijk zou je die nu dienen te vervangen. Eigenlijk zou je zelfs best de ganse technische staf vervangen. Het is drastisch natuurlijk, maar het is mogelijk …

0
Maarten_85 29 augustus 2022 om 18:51

Zijn grootste tegenstrever is de PCR-neptest. Da's een groot verschil. Die had al van december 2020 afgevoerd moeten zijn na een vernietigende retraction paper en in het wereldje had iedereen dat ook verwacht. Maar we zitten nog steeds met die rotstaven om renners haast willekeurig uit de koers te halen.

Linkje naar die paper: https://cormandrostenreview.com/report/
En als je erover twijfelt of je dit zomaar kan geloven (want ja, de media zwijgen erover), kijk dan even naar de volgende docu (deel 3, eerste twee delen ook erg de moeite): https://www.bitchute.com/video/LdcPSUZar6Vg/

En als je dit weigert maar wel je mening erover klaar hebt, dan vrees ik dat er iets mis is met je vermogen om zelfstandig te denken en je standpunt te vormen. Als je het wel met een ernstige blik bekijkt en dan nog bij je mening blijft, dan is dat natuurlijk je goed recht.

-2
Scorel 28 augustus 2022 om 22:50

Mee eens. Evenepoel heeft de Vuelta in de pocket. Alleen Corona, ziek worden of een val kunnen hem van de zege houden. De concurrentie iig niet.

0
De dorpspastoor 28 augustus 2022 om 23:21

De kaarten liggen steeds gunstiger voor Remco, maar vraag even aan Roglic wanneer een grote ronde “in the pocket” is.

Ik denk niet dat Roglic nog ooit heel makkelijk denkt over een eindzege die in de tas zit. We kennen de TdF ontknoping, maar ook in Parijs Nice heeft 1 keer de eindzege gemist door in gewonnen positie te vallen, en 1 keer bijna gemist door in gewonnen positie een offday te hebben.

To finish first, first you have to finish. Mocht Evenepoel net zo naast zijn schoenen gaan lopen als sommige fans die denken dat het in de pocket is, dan zou ik hem als ploegleiding fijntjes herinneren aan die andere wedstrijd die “in de pocket was”, maar eindigde in een ambulance en een half jaar revalidatie. Maar ik mag hopen dat Evenepoel die les inmiddels wel heeft geleerd.

-7
tramontana 29 augustus 2022 om 08:12

@De dorpspastoor precies wat Scorel zegt eigenlijk, als je zijn post leest en begrijpt. Remco steekt er momenteel echt met kop en schouders bovenuit in deze Vuelta. Benieuwd wie er dinsdagavond nog binnen de 3 minuten staat, als hij gezond en recht blijft. Carapaz, Roglic, de Bora’s… waar zitten die jongens? Zijn ze allemaal ziek of onvoldoende hersteld? Ze kraken allemaal, heb het niet meer gezien sinds Pogacar. Eindwinst is nog niet binnen, maar de overmacht is sowieso duidelijk.

0
Romāns Vainšteins 29 augustus 2022 om 09:15

‘fijntjes herinneren aan‘

Hey, kijk eens wie er over fijntjes herinneren aan begint.

0
djerkson 29 augustus 2022 om 09:30

Amai, de plaat van de dorpspastoor blijft enorm hangen in een of andere ‘white cliff’ hit. Jammer.

-1
De dorpspastoor 29 augustus 2022 om 09:41

Als er 1 plaat blijft hangen, Djerkson, dan is het die van jou. Nul inhoud, en standaard op de man. Bij iedere normale bijdrage volgt standaard jouw nietszeggende antwoord.

Ik heb volgens sommigen een obsessie met bepaalde renners, maar dat is op een wielerforum toch iets gezonder dan het hebben van een obsessie voor een medeflitser.

-2
Maillot à Pois 29 augustus 2022 om 10:09

@dorpspastoor
Ik ging niet meer op je reageren, maar toch nog een laatste keer:
Ik zie echt bitter weinig reacties die denken dat het ‘in de pocket’ is – het besef bij vriend en vijand is echt alom aanwezig dat er nog twee weken te gaan zijn en dat er nog vanalles mis kan lopen, zowel wat betreft Evenepoels eigen prestaties als wat betreft externe factoren zoals ziekte en pech.
En er is echt geen enkele aanwijzing die erop wijst dat Evenepoel dat zelf niet zou beseffen. Het lijkt er vooral op dat jij heel graag zelf ‘fijntjes’ herinneringen ophaalt aan ravijnen, gezien de hoeveelheid allusies die je er de laatste dagen op maakt.

8
De dorpspastoor 29 augustus 2022 om 10:30

@Maillot,
Kijk naar de reactie van Scorel hierboven; de reactie waar ik op reageer.

Quote:
“Evenepoel heeft de Vuelta in de pocket. Alleen Corona, ziek worden of een val kunnen hem van de zege houden. De concurrentie iig niet.”

Maar in plaats van hem een veeg uit de pan te geven en hem erop te wijzen dat Madrid nog ver is, verwijt je mij dat ik mensen aanspreek op hun optimisme. Met het argument dat er weinig mensen zijn die denken dat het “in de pocket is”, terwijl de draad nota bene begint met de opmerking dat het “in de pocket is” en dat het in ieder geval niet de concurrentie is die hem van de zege kan houden.

Ik hoef geen excuses van je, maar ik hoop vooral dat je een keer normaal gaat doen.
Fijne dag.

-1
Limal 29 augustus 2022 om 11:19

Oneindig veel reacties bij 1 renner, denigrerende opmerkingen over diens blinde fanboys, overtrokken referenties naar De Val, en verbolgenheid troef wanneer andere forumgebruikers (über-redelijke wielerflitsers als Maillot incluis) hem aanspreken op deze obsessieve wijze van commentariëren.

Of hoe de dorpspastoor met de dag weer verder afglijdt naar de Michelangelo die geband werd.

1
Marik 29 augustus 2022 om 11:29

Limal, verlaag je alsjeblieft niet tot dit soort teksten. Als jij vindt dat je als reageerder anders bent dan de onredelijken, laat dat dan ook zien.

0
Limal 29 augustus 2022 om 11:41

Ik reageer vaak op voorbeschouwingen, resultaten en wielernieuws van alle categorieën, geef zelden kritiek op ploegen of renners, en laat me nog weinig verleiden tot een commentaar zoals die hierboven. Maak daarvan wat je wil, Marik.

1
Maillot à Pois 29 augustus 2022 om 12:03

@dorpspastoor
Ik lees ook wel dat Scorel schrijft dat het ‘in de pocket’ is, overigens met het nodige voorbehoud, en ik verwijt je helemaal niet dat je hem daarop aanspreekt.
Mijn punt is dat je deze ene reactie aangrijpt en in diverse reacties doet alsof het een wijdverbreide mening hier op het forum is. En ineens ook Evenepoel zelf erbij betrekt, die dat mogelijks ook wel denkt. En er een zoveelste ravijn-opmerking achteraan gooit, wat ik onkies vind.
Als je vindt dat ik je daarmee ‘niet normaal’ bejegen, hou dan zelf misschien eens op met forumnamen van medeflitsers te verbasteren of hen gratuit te beschuldigen van ‘algemeen bekend om hun sneue bijdragen’ en vervolgens in je wijwatervat te beginnen spartelen als mensen daarop reageren.

0
djerkson 29 augustus 2022 om 12:10

@dorpspastoor Gijsbertus Er is al vaak en voldoende inhoudelijk op je gereageerd. Op de man spelen is een tactiek die je quasi dagelijks toepast op Evenepoel, maar je windt er heel graag wat wol rond. Na verloop van tijd wordt de ergernis bij je zodanig groot dat alle posts toch riching het negatieve gaan en doe je alsof het hier wijdverbreide meningen zijn. Quasi niemand rekent zich al rijk bij een Vueltazege van Evenepoel. Als mensen je daar attent op maken reageer je als door een wesp gestoken. Vind je trouwens termen als 'ravijnboy', 'vangrailduikertje' en nog wat andere variaties dan niet op de man spelen?
Face it, er is niets mis mee een antipathie te hebben voor een bepaalde renner, er is voor mij wel iets mis als je voortdurend oude koeien uit de sloot blijft halen. Ja, hij is gevallen in Lombardije en ja, die Giro was een foute inschatting, maar nee, dat zegt niets over het heden. Dezelfde renner, andere persoon.

0
williams 29 augustus 2022 om 12:42

En ik die dacht dat we eindelijk van Michelangelo af waren…

0
Limal 29 augustus 2022 om 12:52

Neen dankjewel, ik ga niet met je in discussie gaan via PB’s, Michelangelo. (verrast trouwens dat die terug werken) FWIW, mijn reactie zou een combinatie zijn van de commentaren van Djerkson en Maillot hier vlak boven. En dat zou gewoon met meer woorden herhalen wat ik in mijn eerste reactie al ‘gecondenseerd’ zei.

-1
Marik 29 augustus 2022 om 13:33

Vind van jezelf wat je wilt Limal. Vind vooral van jezelf dat je heel hard deugt. Maar je in dit draadje doet is vilein achterbaks. Echt onnodig.

-1
Michiel 29 augustus 2022 om 13:43

Luister nou aub naar onze Moeder Theresa, de bestrijder van al het onrecht en vilein en achterbaks gedoe

-1
Mooie Sjors 29 augustus 2022 om 13:47

Lol hoe zit het nog met FantoomBeer? Zien we die nog steeds opduiken? ;)

0
Maillot à Pois 29 augustus 2022 om 13:54

@Marik
Een beetje vilein kan toch geen probleem zijn.
Maar wat vind je er achterbaks aan?
En vooral, wat heeft het in godsnaam met ‘deugen’ te maken?

1
Maarten_85 29 augustus 2022 om 19:18

Ik wil toch even in de bres springen voor de dorpspastoor wat zijn eerste reactie betreft. De meesten zullen hem waarschijnlijk kunnen volgen in zijn eerste twee alinea's, maar nemen aanstoot aan de derde. Wat daar staat, vind ik nochtans grotendeels correct: Er zijn wel degelijk "sommige fans" die denken dat het "in the pocket" is. "*Mocht* Evenepoel net zo naast zijn schoenen gaan lopen", dan *zou* de ploegleiding hem inderdaad best op de geschiedenis wijzen. Voorwaardelijk. Dat betekent dus niet dat dat zo is. De vergelijking met zijn val in Lombardije vind ik dan wel weer volledig onnodig, maar dat is dan het enige. "Maar ik mag hopen dat Evenepoel die les inmiddels wel heeft geleerd." Daar gaan we met zijn allen van uit, dorpspastoor.

En voor de rest, als reactie op Scorel, start draadje: eens, maar "coronatest" i.p.v. "corona", zoals ik hoger heb uitgelegd.

0
Romāns Vainšteins 29 augustus 2022 om 19:33

Wat is er achterbaks aan niet via PB’s willen communiceren? Iedereen zijn meug maar die sturen om ‘gedoe’ op het forum te ontlopen vind ik persoonlijk een stuk achterbakser.

0
wimvl 29 augustus 2022 om 13:01

Ik zou heel blij zijn als Remco er in slaagt deze Vuelta te winnen. Momenteel is hij de beste en presteert hij beter dan ik verwachtte. Laat ons allen kalm blijven en kijken wat op ons afkomt. De weg is nog lang en we zullen wel zien waar hij uitkomt.

0
Gunther Leonhardt 28 augustus 2022 om 22:48

Evenepoel heeft al een paar keer boven 2500m gereden, weliswaar in een bescheidener peloton. In 2019 en 2020 reed hij de etappe die eindigde op de Alto Colorado in de Ronde van San Juan, op 2624m. De eerste keer zakte hij er wat door, de tweede keer deed hij het prima.

-1
11 na 11 29 augustus 2022 om 02:31

De eerste keer zakte hij er wat door? Als je gewoon de uitslag bekijkt misschien.
Het was zijn eerste prof koers, hij werd diezelfde week 19 jaar.
Hij stond op een podiumplek, ging in de tegenaanval op een demarrage van Anacona, die ACHTER hem stond in het klassement. Indien hij daarbij in het wiel kon kruipen, zou hij leider in het klassement geworden zijn en San Juan op zijn naam geschreven hebben in zijn eerste week bij de profs. Maar QS besliste er anders over en beval hem te wachten op Alaphilippe die achterop geraakt was. Vervolgens heeft hij daar kilometers op kop moeten sleuren. Alaphilippe kon toen Evenepoel leeg gereden was Anacona niet bijbenen en zo verloor de ploeg de overwinning met zowel Evenepoel als Alaphilippe, en verloor Evenepoel ook zijn podium.
Na zich toen te hebben leeggereden finishte hij op 30 seconden van Alaphilippe, Quintana, Mäder, Grossschartner…

4

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone