Remco Evenepoel: “Tweede plek voelt als een gouden medaille”

woensdag 25 september 2019 om 19:00
Video

Remco Evenepoel is meer dan tevreden met zijn tweede plek op het WK tijdrijden. De pas 19-jarige renner moest in Harrogate alleen Rohan Dennis voor zich dulden. Het verschil tussen de Australiër, die zijn titel prolongeerde, en Evenepoel was 1.08 minuut. Door het ruime verschil vond Evenepoel meteen berusting in zijn tweede plek. “Deze tweede plek voelt als een gouden medaille”, zei hij na afloop. “Als je ziet hoe Rohan (Dennis, red.) vandaag heeft gereden dan is hij gewoon de sterkste.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

28 Reacties

EricV 25 september 2019 om 19:19

marginal gains

peervaneynthoven 25 september 2019 om 19:28

Ganna: deze 3e plaats voelt als een zilveren medaille en Bevin: deze 4e plaats voelt echt als brons en Dennis??: Dit voelt niet alleen als een gouden medaille maar het is er ook een!

EddyB1958 26 september 2019 om 11:29

Nu qua anti chauvinisme zit het goed met Peer.

Peter Lippens 25 september 2019 om 19:36

yep en de jongste renner ooit die op het podium van het WK tijdrijden heeft gestaan blijkbaar tot afgunst van sommigen hier aan de marginale reacties te lezen

jv88 25 september 2019 om 19:51

Nee hoor hele knappe prestatie! Enkel niet mijn type persoonlijkheid. En niet omdat t een Belg is want ik supporter er genoeg, maar vind hem wat vervelende maniertjes hebben. En dus idd minder interesse.

Peter Lippens 25 september 2019 om 19:56

dat bedoel ik nou net met marginale reacties, thanks

kielabokki 25 september 2019 om 20:14

Helemaal mee eens. Vervelend kereltje. Kom er maar in Eddy.

Jacob Lohof 25 september 2019 om 21:42

Zijn andere Belgen die irritant zijn , zoals campenaerts en Wellens, meningen over collega’s en dan nog Lefervre, wijsheid en pact

boenk 25 september 2019 om 23:38

Wie denkt dat ettertje wel dat hij is? Denkt hier zomaar eventjes een zilveren medaille te komen pakken op zijn 19de, met zijn buitensporig talent. Jakkes, spuuch. Met al zijn maniertjes van overal eerste te willen worden. Zo arrogant. Alsof hij harder kan fietsen dan de renners die minuten later binnen rollen, gewoon omdat hij harder fietst. En dan nog van die irritante interviews weggeven, waar hij nog wat vragen staat te beantwoorden, met zijn arrogante muts. Bwark!

Samlambeej 25 september 2019 om 19:47

Erg relaxed

Bazzz 25 september 2019 om 19:58

Pff, wat een held zeg.
Ben geen Belg, maar dit cerdiend diep respect. Hij laat zien dat hij er bij zijn 1e jaar prof al staat als een huis

Ben Geerts 25 september 2019 om 19:58

Sjappoo Remco,

VerstandOpNul 25 september 2019 om 21:12

Jeetje Wielerflits, dit is toch een topprestatie van die jongen? Ik vond de vragen wel wat negatief zo.. (oh ja en ik ben geen Belg!)

Joost Dedraaier 25 september 2019 om 22:07

Overtraint en ondervoed de huidige generatie zichzelf, of hebben we met de Belg, Pogacar en Bernal gewoon een super generatie?!

SnellePelle 25 september 2019 om 22:41

Sowieso qua talent hebben deze sporters een voorsprong.

Maar wat in mijn ogen ook een wereld van verschil is dat de namen die jij noemt de luxe hebben om zeer uitgekiende programma’s te mogen rijden waarin zij zelf voornamelijk zelf de lijnen kiezen.

Das andere koek voor een renner die net iets minder talent heeft. De ploegen rijden veel koersen en dat heb je niet altijd de luxe om optimaal naar jouw doel toe te werken.

EddyB1958 26 september 2019 om 11:27

De luxe van zeer uitgekiende programma’s hebben toch de meeste WorldTour profs of zie ik dat verkeerd?

SnellePelle 25 september 2019 om 22:36

Chapeau Eddy Evenepoel!

boenk 25 september 2019 om 22:44

Opzouten, Thijs.

Vincent Lacressonniere 25 september 2019 om 23:08

Jeetje, zo hard fietsen en zo vragen beantwoorden. Die jongen steekt echt wel goed in elkaar. Ik kan eerlijk gezegd niet begrijpen wat je tegen deze jongen kan hebben. Heb hem nog niet kunnen betrappen op vervelend gedrag of vervelende uitspraken. Wellicht dat mensen zich irriteren aan alle aandacht en / of zn buitensporige talent. Maar daar kan hij zelf toch weinig aan doen?

miguelon 26 september 2019 om 00:05

Dat is het hem net, Vincent, de calvinisten houden nu eenmaal niet van wie uit de band springt, … Veel aandacht voor het grootste wielertalent ooit? Nee, ze moeten die gast niet… En… Onze kinderen geven we lekker geen inentingen, onze God zorgt er wel voor…

RRobson 26 september 2019 om 16:02

Een jaar geleden werd hij hier al eens afgezeikt omwille van arrogante maniertjes, en dat voor iemand die nog helemaal niks bewezen had (dat waren de mensen die toen zijn uitzonderlijke WK niet naar waarde konden schatten).

Dan wint die jongen het jaar erop San Sebastián, wordt hij EK tijdrijden en pakt hij zilver op WK tijdrijden. En nu mag hij nog altijd geen arrogante maniertjes hebben?

girardengo 26 september 2019 om 00:25

Boven het maaiveld uitsteken en dat niet goed verdragen. Zoiets (verklaart niet alles misschien).

robinski99 26 september 2019 om 00:30

Jaloerse donders :)

Ja, hij kan heel hard fietsen en ik ben geen Belg.
Ik mag hem wel, kijkt meer naar zich zelf dan naar een ander.
Eens zien wat er gebeurd als het een beetje tegen zit.

jan jansen 26 september 2019 om 08:43

Hij heeft de mentaliteit van een echte kampioen, en die zijn alleen tevreden met de eerste plek. Een aanwinst voor het wielrennen.

Akiria 26 september 2019 om 08:43

Grootse prestatie van Eddy klasse!

Luuk Thijssen 26 september 2019 om 09:16

De enige Belg die niet op z’n plaat ging, ookal een prestatie op zich ;)

EddyB1958 26 september 2019 om 10:40

En waarvan dan velen zeggen dat hij niet kan sturen en onze Kielabokki een toekomst à Frank Vandenbroucke voor verwacht, ik kom langs een andere deur binnen Kielaatje.

Brummel 26 september 2019 om 13:28

straffe kost. hopelijk kan hij de progressie doorzetten

Headlines

Materiaalzone

Populair